Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor folk handler på nett fremfor fysisk butikk

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Kom over et resultat fra en undersøkelse hvor deltagerne har blitt spurt om årsaken til hvorfor de foretrakk å handle gjennom en nettbutikk, fremfor å gå i butikken. Her ser dere resultatene:
 

Vedlegg

  • google_comscore.gif
    google_comscore.gif
    16,3 KB · Sett: 32

Knut

Medlem
Har kun to grunner for å handle i nettbutikk. Er ofte litt billigere, og jeg slipper å trå rundt i en butikk og se på en fjortiss som slafser tyggis bak kassen.

Håper bare Rimi og Coop begynner med netthandel snart også så jeg slipper trå rundt å finne meg mat.
såg ett program på dicovery Sience for en tid siden om en butikk i Sveits. Der bestilte man varer på nettet, fikk ett ordrenummer og tidspunkt for når varene kunne hentes. Så kunne man velge om varene skulle bringes eller hentes. Helt genielt
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Høres ut som det Dominos gjør her nede.. utrolig enkelt! Når man kommer inn i butikken deres står det en skjerm der hvor det står hvilket nummer du er i køen. Så snart ordren har blitt behandlet begynner å klokke å tikke ned fra 10 minutter. Og etter 10 minutter er den klar :)
 

Knut

Medlem
Åååååå høres helt utrolig ut. Tenk å få med seg kona ut av en butikk på 10 minutter. Nesten verdt 14 dager uten sex.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg synes egentlig det er en ganske genial måte å shoppe på. Ser egentlig for meg at det vil bli mer og mer brukt i fremtiden. For oss som forbrukere vil det jo spares mye tid og butikken kan vel også spare endel penger. Færre ansatte, mindre fokus hvordan butikken er utformet og de kan måle sine reklamekampanjer mer effektivt. Ser dere for dere at et slikt system vil kunne erstatte dagens dagligvarebutikk helt? At vi lager en handleliste på nett og plukker den opp i butikken altså..
 

Knut

Medlem
Kunne godt tenke med en slik løsning, MEN, det ville nok bare bli brukt for de mest dagligdagse tingene vi kjøper. Melk, kaffe, brød osv..
Er enig med Brukernavn i at det er en nødvendighet å se matvarene man kjøper. Det er så mye dårlig mat i butikkene i norge at det er best å sjekke de synes jeg.
Enkelte ganger finner man jo ost som det burde vært båndtvang på så den ikke løp rundt å jagde sau
 

Adrian

New Member
Her i bergensområdet er det en god del nærbutikker (småbutikker) som tar imot ordre, for så å sende alle varene rett hjem til deg. Tilbudet er spesielt for eldre som ikke klarer å få med seg alle posene med mat hjem. De ringer inn, og har varene noen timer etterpå.
 
Topp