Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Generell business
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Generell business Generell business-snakk går her. Diskuter e-handel, kunder osv.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 23rd February 2009, 17:26
Standard   trenger hjelp med nettbutikk løsning

Medlem

Ble medlem: Feb 2009
svarstad is on a distinguished road

noen som kan annbefale meg en god nettbutikk løsning, skal ikke koste for mye, men må vare rask og stabil. evt noen firma som skal hjelpe meg.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 23rd February 2009, 17:53
Standard  

clinton4 sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
clinton4 is just really niceclinton4 is just really niceclinton4 is just really niceclinton4 is just really nice

Kan anbefale Mystore.no - Starte nettbutikk ?
  #3 (permalink)  
Gammel 24th February 2009, 10:44
Standard  

affi sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jun 2008
affi is on a distinguished road

Uten tvil Magento.

Trollweb - Magento Nettbutikk
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 26th February 2009, 23:14
Standard  

SolidHost sin avatar
Medlem

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Bodø
SolidHost has a spectacular aura aboutSolidHost has a spectacular aura aboutSolidHost has a spectacular aura about

Dersom du er villig til å betale litt, så finnes det mange meget gode butikkløsninger der ute; cs-cart, squirrelcart, x-cart, etc.
Det er ingen tvil om at Magento er en bra nettbutikk, men jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på hva de som lager Magento holder på med. Vi leverer også hosting som passer til Magento, men jeg synes bare at de gjør ting mer og mer tungvint, både for seg selv og sine brukere. Nå er det nye instillinger som må støttes på et webhotell som skal kjøre denne. Dersom InnoDB ikke er slått på, vil ikke siste versjon av Magento virke. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de skal ta ting så langt vekk fra det en "standard" webserver kjører, slik at folk kan kjøre Magento på "alle" webhotell. Dersom man installerer MySQL fra "scratch", så er InnoDB deaktivert på så godt alle installasjoner. Ingen stor sak å aktivere dette, men allikevel...
  #5 (permalink)  
Gammel 26th February 2009, 23:31
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Helt enig at det er sært å kreve slike ektrakonfigurasjoner på et slikt kommersielt script. I mitt stille sinn ønsker jeg at alle webservere i verden er likt satt opp slik at man vet hva man har å forholde seg til før man kjøper serverplass.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 26th February 2009, 23:38
Standard  

Kassimaja sin avatar
Geocacher

Sted: Langt inni granskauen
Kassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the rough

Joomla og Virtuemart er kanskje litt overkill hvis det kun er snakk om en liten nettbutikk, men det fungerer stabilt og er oversiktlig. Jeg har kjørt joomla 1.0 og 1.5 med Virtuemart i flere år og har ikke angret en dag på at jeg i min naivitet valgte dette når jeg skulle sette opp min første nettbutikk.
  #7 (permalink)  
Gammel 27th February 2009, 08:12
Standard  

R@ge sin avatar
Kverulant

Sted: Sør på.
R@ge is on a distinguished road

Hva er egentlig best av Virtuemart og Magento da?
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 27th February 2009, 08:24
Standard  

Ole Ole er ikke aktiv
Medlem

Ole will become famous soon enough

Magento er nok den beste nettbutikkløsningen, men med VirtueMart kan det lages spennende løsninger hvor nettbutikken integreres i CMS'et.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 27th February 2009, 08:39
Standard  

Yngve Larsen sin avatar
E-commerce ekspert

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Cyberspace
Yngve Larsen is a jewel in the roughYngve Larsen is a jewel in the roughYngve Larsen is a jewel in the rough

Ole: På hvilket grunnlag vil du si at Magento er "den beste nettbutikkløsningen" ?

Best på hva ?
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 27th February 2009, 09:14
Standard  

Ole Ole er ikke aktiv
Medlem

Ole will become famous soon enough

Yngve:
Det var et svar til Rage sitt spørsmål om hvilken løsning som er best av Magento og VirtueMart. Legg merke til at jeg ikke uttaler meg skråsikkert, men sier at Magento er nok den beste løsningen av de to.

Best på hva?: Generelt bedre... på samme måte som man generelt kan si at Mercedes er bedre enn Kia.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Gammel 27th February 2009, 09:22
Standard  

SolidHost sin avatar
Medlem

SolidHost has a spectacular aura aboutSolidHost has a spectacular aura aboutSolidHost has a spectacular aura about

Det er vel relativt vanskelig og sammenlikne de to. Virtuemart er jo en "plugin" til Joomla, mens Magento er en "stand alone" nettbutikk. Uansett, så vil jeg ikke si at den ene eller den andre er bedre. Begge er bra og blir benyttet i mange sammenhenger.Personlig, så vill jeg nok ha spandert et par tusenlapper på en av de kommersielle butikkløsningene som finnes dersom jeg skulle ha startet nettbutikk, men det er jo selvfølgelig bare min mening
  #12 (permalink)  
Gammel 1st March 2009, 12:03
Standard  

Medlem

Ble medlem: Feb 2009
svarstad is on a distinguished road

for å slippe å ha for mye på lager så kunne jeg tenkt meg å vise lagersaldo til min leverandør på enkelte produkter , denne må oppdateres i min nettbutikk hvis lagersaldo hos min leverandør endrer seg. kan dete foregå automatisk?

er dette noen som er mulig å få til, evt hva koster det?
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 1st March 2009, 12:08
Standard  

SolidHost sin avatar
Medlem

Det er sikkert noe som er mulig til å få til, men her er du nok avhengig av en spesialtilpasset løsning. Dette avhenger jo av hvilet system din leverandør benytter, hvilken nettbutikk-løsning du benytter og hvordan man får vist det på din side.
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Ønsker hjelp til å publisere nettbutikk++ MrSandman Webutvikling 1 9th February 2009 19:19
Trenger litt hjelp Kassimaja Jobbutlysning 1 22nd June 2008 21:04
Hjelp, jeg trenger tvnorge Kenneth Dreyer Generell snakk og svada 8 27th April 2008 10:43
Trenger hjelp med å få publisert en tekst sta Jobbutlysning 4 16th January 2008 01:15
Fersking trenger hjelp! Mycade Generell business 11 28th July 2007 21:16

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter