|
|||||||
| Generell business Generell business-snakk går her. Diskuter e-handel, kunder osv. |
![]() |
|
|
Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
||||
|
Heisann.
Et firma har kontaktet meg og forespurt et enkelt nyhetssystem som de kan bruke på sine kunders nettsider. Siden det er snakk om å selge et system, som de skal bruke til å tjene penger på, så satte jeg en pris på 50k NOK. Dette mente firmaet var for dyrt. Har jeg satt prisen litt høyt? eller er det en rimelig pris?
||||
|
Det blir omtrent det samme som et meget enkelt CMS.
- Legge inn nyheter - Endre nyheter - Slette nyheter + WYSWIG editor og andre ting som bildeopplsatning. Alt blir kodet av meg. Selv trodde jeg det hørtes rimeligt ut, med tanke på at de vil vå rettigheter til å selge scriptet videre til så mangen kunder de vil, for hvilken som helst pris de måtte ønske. litt off-topic. finnes det noen sider hvor man kan sjekke for "rik" ett aksjeselskap er?
|
Det jeg synes er at du må spesifisere timepris og antall timer du kommer til å bruke på dette prosjektet. Hvor mange timer får kunden for 50k?
|
Når man gir videresalgsrettigheter er det vel ganske vanlig å ta litt ekstra som en engangssum, eller å ta en fee for hver solgte lisens senere.
Å sammenligne et unikt verk med kaffetraktere synes jeg ble litt på viddene ![]() Når det er sagt kommer trådstarter med et sprsmål som er helt umulig for oss å svare på da vi kun har fått vite hva summen er og hva "skallet" er. Blir litt som å spørre om 500K er dyrt for en bil - uten å vite noe mer om bilen.
|
Sitat:
Gjenbruk og -salg av egen kode har vesentlig å si når en bestemmer pris, dersom du overgir disse rettighetene er det selvsagt at du skal ha kompensasjon for det. |
|
||||
|
Sitat:
Sitat:
|
|
|||
|
Sitat:
da kunne du sikkert redusert startprisen, samt - om kunden din lykkes - få en fin løpende inntekt i tillegg. Her tror jeg at du må hente fram selgeren i deg og be om et forhandlingsmøte med kunden. Gi ham en forståelse av oppdragets størrelse og forsøk å forhandle deg fram til en pris begge kan leve med. Om kunden betaler en lavere startpris, så reduseres firmaets risiko om salget skulle misslykkes. Og lykkes de med salget av scriptet så vil du til slutt tjene mer enn de 50 k.
|
Sitat:
Dersom det avtales noe annet, må det også reflekteres i prisen. |
|
||||
|
Om det er vanlig "standard" når man kjøper et nettsted må jeg si jeg er sjokkert. Jeg er rett og slett sjokkert. At jeg som kunde må be om og få spesifisert i en kontrakt at jeg vil bli eier av det jeg bruker mangfoldige tusenlapper på og få utviklet syns jeg rett og slett er Galskap med stor G.
- Men ja, om det er vanlig skal jeg heller trekke meg litt fra denne diskusjonen. Jeg bare ble litt sånn enormt sjokkert på den biten. |
|
|||
|
men du må vel være enig i at utvikler kan og bør forhandle med kunde om en betalingsmodell som OGSÅ inkluderer videresalg?
Poenget her må jo være at begge parter får en avtale de er fornøyde med. For å klare det lønner det seg med et møte. ps; d var snakk om et system for videresalg og ikke utvikling av et nettsted. Sitat:
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Enkelt kalenderverktøy? | mattisaas | Produkter og verktøy | 4 | 5th September 2009 20:43 |
| Enkelt affiliateprogram? | Daniel Aune | Affiliate-programmer | 11 | 11th June 2009 10:55 |
| Enkelt CMS | mkander | Innholds-kontroll | 7 | 13th June 2008 00:15 |
| Et enkelt forum til WP ? | i-net | Wordpress | 2 | 2nd March 2008 20:30 |
| enkelt prosjektstyringserktøy | haugslett | Produkter og verktøy | 5 | 23rd November 2007 10:09 |