Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inntjening på FB-applikasjoner.

hohohoo

Medlem
Hva kan man forvente å tjene inn på en FB-applikasjom med 25000-75000 månedlige brukere?

Fra 2-4 annonser i applikasjonen.
 

picxx

Well-Known Member
"Hvor stor er en bil"?

Det hele er jo avhengig av hvilken applikasjon det er, hvilke brukere du har, hvilke annonser du har og hvor godt disse konverterer.
 

hohohoo

Medlem
"Hvor stor er en bil"?

Det hele er jo avhengig av hvilken applikasjon det er, hvilke brukere du har, hvilke annonser du har og hvor godt disse konverterer.

Egentlig godt svar det der, jeg er ganske god på Google :) og noe mer presist har jeg ikke funnet.
 

hohohoo

Medlem
Her er Facebook sine retningslinjer: Advertentierichtlijnen | Facebook

Det finnes jo mange selskaper som har annonsetjenester beregnt på nettopp det markedet, så lov må det være.

Som f.eks: LifeStreet Media - Developers

Og om man går inn på noen av disse applikasjonene som folk trykker på (ikke spill) så dukker det jo opp reklame.

Zynga, RockYou, EA og alt hva de heter, kan jo ikke bare tjene penger på virtuelle varer og abbonementer. Eller?

Men det enkleste er å prøve, og se hvor det bærer.

Hva mener facebook om annonsering i fb-apps egentlig? Kan tenke meg de har et eller annet om det i TOS pga at de har eget annonseringsopplegg?
 

hohohoo

Medlem
Jeg kom over denne artikkelen, riktignok fra 2008, men det er det beste utgangspunktet jeg har.

What CPM is your app making? Data from Facebook Developers

Den første tanken er at det svine voldsomt. Jeg vil tro at denne typen annnonser er lik andre typer. Jeg mener googleads betaler vel det samme for en FB-app visning som blogg-visning?

Har et par spørsmål. Er det så stor variasjon?

Om man tar bort den beste, og den høyeste fra artikkelen. så er snittet 3,12 pr 1000-visning. Ville du synes det var bra, dårlig eller helt OK?
 
Topp