Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføre liten nettbutikk

ChrisE

Medlem
Hei,

jeg lanserer i disse dager min nye nettbutikk på Mywatch.no - Kjøp en elegant klokke til en god pris. Det er noen små ting jeg må forandre på før lansering, men jeg begynner å bli veldig fornøyd.

I den anledningen så er jeg nødt til å finne måter å markedsføre nettbutikken. Jeg har et relativt lite budsjett. Jeg ser det kan bli veldig vansklig å konkurere i forhold til SEO mot de største klokke sidene i Norge, så jeg er nødt til å finne andre løsninger. Dette er hovedsaklig et prosjekt som jeg har satt i gang for å lære entreprenørskapsprossesen, noe som hitil har vært utrolig lærerikt.

Følgene markedsføringsstrategier har jeg vurdert:

- Adwords
- Facebook side
- Facebook reklame
- Jeg har vært i kontakt med flere bloggere som ønsker å skrive om klokkene mine
- Sette opp et affiliatesystem, slik at folk kan få opp bannere og slikt på hjemmesidene sine. Jeg selger relativt billige klokker til 699-799,- og vurderer å gi opp til 20% per salg i provisjon.

Hvordan ville dere gått fram i forhold til mitt lille læringsprosjekt?
 
Sist redigert:

ChrisE

Medlem
Jeg har nå prøvd meg litt med adwords. Det er stor konkuranse på noen ord som "klokke" og "klokker", men har prøvd med litt mindre populære ord. Har CTR på 20% og 10%. er dette bra eller dårlig? I gjennom facebook har jeg mye lavere CTR.
 

pleb

Medlem
Du må jo i hvert fall kjøre opp store bannere på Moteformenn.no ! :)

Lag også blogspot-blogger med samme tema, og få opp bannere der også.
 
Topp