Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sosial Media Norge

webman26

New Member
Det er få som tviler på at sosiale medier kommer til å bli en stadig større kanal for markedsføring. Spørsmålet er vel heller hvem som kan dette best da mediet er i kontinuerlig utvikling og nye elementer dukker opp ukentlig. Har sjekket hva som befinner deg der ute, og det virker som det finnes kun et norsk foretak som spesialiserer seg kun på markedsføring innen sosialemedier. Disse kaller seg originalt nok for Sosial Media Norge og ser ut til å konesentre seg om bedriftsmarkedet på facebook. Hvis dette er fremtiden for markedføring er det rart det ikke finnes flere bedrifter som satser på nisje virksomhet slik Sosial Media Norge gjør. Potensialet er enormt!
 

picxx

Well-Known Member
Aldri hørt om Sosial Media Norge. Får heller ikke treff i google på noe slikt navn.
Kanskje Sosial Media Norge også burde konse litt på det som kalles søkemotoroptimalisering?
Forøvrig finnes det ekstremt mange firma som er "proffer" på sosiale media, uten at man egentlig kan forklare hva som gjør noen til proffer (søk på forumet hvis du er intressert i slike diskusjoner, foruten den kreative "spammen" som faktisk her virker mot sin hensikt).
 

Hupsey

Medlem
Har også tenkt litt på det med sosial media markedsføring. Mulig at bedrifter vil se resultatet før de satser på dette?
 

looper

Medlem
Det finnes jo flere tilbydere på dette, for de aller fleste bedrifter så går jo dette under en større pakke som de kjøper av evt. større byråer.
Blant annet så har du nå de forskjellige SaaS programmer på akkurat sosiale medier, noe som det helt sikkert kommer flere av. Meltwater Buzz, Solid Publication (helt fersk). I tillegg til dette så er det jo en trend at bedrifter ansetter personer med ansvar for kommunikasjonen på de forskjellige plattformene, ta en titt på finn.no så finner du nok flere annonser.

I tillegg til dette så finnes det en lang rekke med mindre seriøse firmaer som operer i dette markedet.
 

zapotek

Medlem
Mange som driver med dette, jeg blir f.eks. uregelmessig spammet pr. epost av firma som tilbyr å lage facebookside for bedrifter.
 

antillum

Medlem
Markedsføring innen sosiale medier er vel ikke nytt i Norge, såå langt bak er vi da ikke.
Det finnes jo slike bedrifter i mengder, men vanligvis driver disse med SEO og markedsføring på internett generelt også. Har faktisk aldri hørt om noen som bare har med sosiale medier å gjøre, men dette er vel grunnet at det ikke er nok å BARE drive med denne kategorien, da det må være mer å tilby innen "Marketing".
 

Hupsey

Medlem
Mange som driver med dette, jeg blir f.eks. uregelmessig spammet pr. epost av firma som tilbyr å lage facebookside for bedrifter
Er virkelig oppset av en facebook side å regne som markedsføring?
Jeg mener at den sosiale markedsføringen er selve markesføringen av facebook siden(..og bruk).
Litt på samme måte som at webdesign er design, mens PPC og SEO er markedsføring.
Jeg tror ofte det er her mange små berifter bommer også, de tror den sosiale markedsføringen er ferdig når de har laget en FB side eller twitter konto.
Men i mine øyne er det da den virkelig starter...
 

zapotek

Medlem
Jeg tror ofte det er her mange små berifter bommer også, de tror den sosiale markedsføringen er ferdig når de har laget en FB side eller twitter konto.
Men i mine øyne er det da den virkelig starter...

Bingo! Problemet er jo at mange av de som tilbyr "hjelp til sosiale medier", er mest opptatt av å tjene de kjappe tusenlappene de får for å lage facebooksiden, ikke å hjelpe kunden i etterkant til å virkelig lykkes.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Markedsføring innen sosiale medier er vel ikke nytt i Norge, såå langt bak er vi da ikke.
Det finnes jo slike bedrifter i mengder, men vanligvis driver disse med SEO og markedsføring på internett generelt også. Har faktisk aldri hørt om noen som bare har med sosiale medier å gjøre, men dette er vel grunnet at det ikke er nok å BARE drive med denne kategorien, da det må være mer å tilby innen "Marketing".

Man skal vel ha ganske god oversikt over dette markedet før man kommer med en påstand som TS gjør i dette innlegget.

At det er selskaper som har sosiale medier som eneste område eller kjernevirksomhet er det ingen tvil om.
Et av de som har vokst opp siste årene er Valen-Utvik.no som driver med kun sosiale medier. En skikkelig familiebedrift blitt.

Denne dama har forøvrig vært i mediene flere ganger, så at man ikke har fått med seg dette selskapet viser vel forsåvidt at det ikke er lett å ha oversikt!

Et annet selskap som driver med sosiale medier er medialight.no - dette skulle vel egentlig være nok til å poengtere at det finnes flere selskaper som tilbyr disse tjenestene som kjernevirksomhet.

Det finnes selvfølgelig flere der ute, men tror jeg har fått frem mitt poeng....
 

n0stra

Medlem
Ville lagt mer vekt på strategi og plan for publisering/innhold om jeg skulle jobbet som konsulent for andre vedrørende sosiale medier for bedrifter og lignende.

Som de fleste her er inne på er det jo grunnmuren er lagt at man faktisk må begynne og jobbe. For ikke å glemme tabbene som blant annet den Bergenske skobutikken gjorde :p
 
Topp