Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Smartlinks

Bjrl

Medlem
Er det noen her som har erfaringer med bruken av Smartlinks hos Nyheter - Dagbladet.no og Aftenposten.no / Forsiden (nytt hos Aftenposten fra 1. januar 08) til trafikkskapende markedsføriung av nettsider og til branding av siten sin?

Jeg har fått et pristilbud her som jeg syns at må vurderes nærmere. Men i utgangspunktet ser det litt dyrt ut med tanke på annonseutformingen og hva man kan forvente av CTR.

Er det noen som har erfaringer å dele med meg?

Mvh
Bjørn Jarle
 

srm

Medlem
Jeg fikk i hvert fall et pristilbud på cirka 5,5 kroner per klikk. Dvs. det måtte jeg regne ut selv, siden selger på telefonen "Aldri hadde tenkt på det på den måten før". :D

Jeg hadde for øvrig ingen passende kampanjer til den prisen, så jeg så ikke til på tilbudet.
 

clinton4

Medlem
Mitt råd er å styre unna alt som har med Finnfirma å gjøre, ettersom dette er selskapet Givead med nytt navn. Om jeg ikke husker feil, ble de kastet ut fra både aftenposten og vg sine nettsider, etter at de fikk en del klager fra kunder som mente de var blitt lurt (jeg var en av de). De lovet meg et viss antall unike visninger, noe som viste seg å være umulig i følge tns-gallup. Men hvis du velger å kjøre på, anbefaler jeg deg å følge ekstra godt med.
 

Bjrl

Medlem
Humm...

Jeg ble ringt opp av selgeren derfra igjen nå, etter å ha sendt en "Takk, men nei takk"-mail, og jeg har åpenbart misforstått noe av det han sa i sted. Utfra de tallene han ga meg nå vil det ende opp med en klikkpris på rundt det samme som srm skriver litt lenger opp.

Dvs fortsatt ganske dyre klikk, hvis linken min presterer omtrent gjennomsnittlig.

Det er mulig de har hatt knute på tråden med Aftenposten før, clinton4. Men nå er de nok inne i varmen igjen, for dette med Smartlinks nederst i høyre marg på nyhetssidene hos Aftenposten.no er nytt fra 1. januar i år.

Det store spørsmålet blir jo om linken kan prestere bedre enn gjennomsnittet. Mulig at det er forsøket verdt å teste det ut i en uke eller noe slikt. Hvis jeg bestemmer meg for å prøve det ut, så kommer jeg med en liten oppdatering her etterpå.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Daniel

q(O_o)p
Har en kamerat som har jobbet for finnfirma, de tar godt betalt for tjenestene sine.

Jeg tror ikke smartlinks betaler seg.
 

slemtiger

Medlem
Jeg ble også kontaktet av disse gutta her som skulle selge meg en plass for en link til en pris rundt 6500 kroner om jeg ikke husker feil. Det var snakk om 3 døgn tror jeg.

Det jeg klarte å få ut av annonsøren var at man i snitt kunne forvente 200 klikk pr døgn, mens den mest populære de hadde hatt hadde generert ca dobbelt så mye i døgnet.

Med andre ord en sinnsyk dyr løsning. 10-15 ganger så dyr CPC som andre løsninger.

Når jeg poengterte ovenfor selger at jeg ikke ser noen grunn til å betale 5-10 kroner pr klikk ble han jammen furten. Han mente seriøst at det han ga meg en god pris.

Styr unna!

Regner med at det eneste som er smart med smartlinks er at tjenesten gir bakgutta en feit lommebok.
 
Sist redigert av en moderator:

Msites Ltd

Livsnyter
Å komme med en generell anbefaling eller ei på slike ting blir omtrent som å skyte med hagl!

Selger du karameller til 50 øre stk vil det være idioti å betale 5,- pr klikk - men, selger du litt større kapitalvarer så vil det være ganske fornuftig. Så her må det individuelle vurderinger til.
Og, ha respekt for selgerne som ringer. De sitter ikke på mer kunnskap enn det de kan få av deg. Enhver seriøs selger vil være ærlig nok til å si at dette ikke vil lønne seg for deg om han har kunnskapen.

Det var dagens moralpreken! :)
 

clinton4

Medlem
Det finnes alt for mange selgere som jobber på provisjon og tro meg, maaaange av disse sier akkurat det du vil høre for at de skal få et salg, selv om det er løgn. En telefonselger jobb er som regel (for de fleste) en veldig kort arbeidserfaring og gjerne via en arbeidsformidler. Ut i fra min erfaring, gir dette telefonselgeren en slags (jeg driter i om jeg lyver og hva som skjer, for jeg jobber jo ikke her om et par månder uansett) holdning.

Så vær ekstremt skeptisk til den informasjonen en hver telefonselger kommer med og huks å verifiser den på egen hånd. Spesielt når det gjelder finnfirma.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Må si det stadig overrasker meg hvordan selgere kritiseres på et generelt grunnlag i diverse fora! Men, jeg antar dere som kritiserer har et godt tallgrunnlag for deres påstander.

Og, det finnes alt for FÅ selgere som jobber på provisjon! Hadde alle jobbet på ren provisjon er jeg sikker på at det hadde vært enda dyktigere selgere! Og, jeg er sikker på at det er et fåtall selgere som sitter bevisst og lyver! Dette er helt normale mennesker med samvittighete og en lang karriere foran seg! Og, tror nok ikke de vil ødelegge hele sin fremtid for et par fattigslige ekstra kroner i ungdommen.

Å være skeptisk til informasjon man får fra en selger vil si det samme som - ikke bruk opp tiden til selgeren. La han komme seg videre til en seriøs kunde som kan være interessert i å ta han seriøst istedet!

I løpet av mine 20 år som selger har jeg absolutt møtt flere useriøse kunder enn useriøse selgere! Tenk litt på det!
 

slemtiger

Medlem
Msites Ltd:

Det er vel ingen som betviler at det finnes en god del skikkelig selgere, men at det finner alt for mange useriøse luringer som bevisst lurer kunden er det heller ingent tvil om. En ting er om er delvis sleip og vrir sannheten til egen fordel, men det fremkommer hver dag tilfeller av kunder som blir regelrett lurt.

Heldigvis har man et godt forbrukervern.
 
Topp