Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nattsurfing med John Chow lønte seg...

metallian

Medlem
Fikk ikke sove inatt så jeg lå og leste om SEO på mobilen med en notatblokk ved siden av meg (flere som driver på med sånt tull???) Våknet idag så sto det JC:Tips aviser

Tok meg noen sekunder å huske hva det gjaldt- JC skrev nemlig noe om hvor viktig det er å få innlinker fra "tunge" sider-dvs fagsider med god PR, aviser etc. Jeg skrev for noen dager siden en laaang artikkel fra en ukes laksefiske i Gaula i Trøndelag, med bla en historie om en storlaks kompisen mistet etter 2t.... artikkel her: Storlaks i Gaula

Denne har gitt ok trafikk fra facebookdeling forøvrig, typisk sak som passer for deling der.

I morges sendte jeg mail til de trønderavisene jeg fant på nett med linken, og lurte på om de var interessert i å lage en liten sak på dette-laksefiske er jo stort i Trøndelag, "betalingen" jeg ba om var tilbakelink til min blogg. Foreløpig har jeg fått et napp (hehe, pun intended):
Blogger om storlaksen som glapp

Vel anvendt tid til lesing på senga og utsending av noen mail :)
 

flippflopp

Medlem
Tøft at du gidder å dele sånt! Savner mer "case studies" på forumet. Smeller kanskje ikke fra rett kjeft ettersom jeg sikkert som nybegynner selv kunne logget mitt prosjekt, men jaja. Får ta det en annen gang. Uansett, kudos til deg!
 

metallian

Medlem
Enda mer spennende om du forteller om effekten besøksmessig :)

Baert på trafikken hittil (blir jo fort lavere ettersom den detter nedover forsaiden der) vil jeg tro det ender på mellom 100 og 200 første døgnet nå, så blir det vel litt smådrypp en lang stund fra rkivet deres med laksesaker. Enda mer spennende er det jo at dette er en avis med PR6 på hovedsiden og en god del relaterte artikler så dette bær være en veldig verdifull innlink :)
 

metallian

Medlem
Liten update: Har passert 150 direkte besøkende fra avisen nå, det drypper inn noen få hver dag og det tror jeg det vil gjøre en stund. Mest spent på SEO/PR effekten på sikt ;-)
 

spelley

Medlem
Utrolig bra jobbet!
Du har vel ikke tilfeldig lyst å legge ut mailen du sendte til avisen?
 

metallian

Medlem
Ingen problem:

"Forrige uke var vi en gjeng som fisket valdet Wilmannsøien ved Singsås i Gaula. Ene natten hadde vi en fantastisk opplevelse jeg tenkte kanskje kunne være av interesse for leserne Deres?


Hvis Dere synes hele rapporten blir litt lang står det om storfisken under sjøørretbildene i Onsdagsavsnittet :)
Laksefiske i Gaula 2012 | Fiskemoro

Hvis Dere ønsker å bruke deler av tekst, bilder etc for en evt liten sak på dette kommer vi nok frem til en grei ordning, f.eks ved at det legges ved en link til min fulle rapport eller til siden Fiskemoro rett og slett. Jeg er tilgjengelig på denne mailadresse evt tlf *********


Mvh
Karl Inge -laksefisker og fiskeblogger :)
 
Topp