Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Siden min vises ikke i Google søkeresultat

Letitbe

Medlem
Hei, jeg har en nettside som for ca 2-3 mnd mer eller mindre sluttet å være synlig i google sitt søkeresultat. Nå vises nettsiden kun om jeg benytter meg av Google Adwords.. eller om jeg skriver inn www.minside.no i google søkefelt. Tidligere viste nettsiden min på mange flere søkeord enn nå.

Når jeg åpner nettsiden i Google webtools står det ingenting om at den er fjernet/nedrangert, men jeg frykter at Google kan ha "blokkert" siden min pga at jeg tidligere benyttet meg av såkallte søkeoptimaliseringstjenester (SEO).. som skulle hjelpe meg å få fart på besøkende til nettsiden. Det er enhel del linker mot min side fra andre sider.. som sikkert ikke skulle vert der.

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av dette? Kan jeg kontakt Google for å få klarthet i hva som har skjedd...?

I bing søk vises nettsiden øvert for de fleste søkeord som er relevant for siden min.. men ikke i google..

Takknemlig for svar.
 
Sist redigert:
Det høres ut som nettsiden din har blitt straffet av Google. Årsaken til dette er nok at tjenesten du har benyttet deg av har gitt deg heller tvilsomme lenker til ditt nettsted, noe Google ikke liker særlig godt.

Noe som kanskje kan hjelpe er å benytte seg av Google sin Disavow tool og "fjerne" de dårlige lenkene til ditt nettsted. Du kan lese mer om dette her: https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=en

Når det er sagt så finnes det ingen garanti for at dette vil hjelpe dessverre.

Bing benytter seg av en annen algoritme enn Google og derfor vil søkeresultatene være forskjellig, et nettsted kan for eksempel være straffet i Google, men ligge høyt oppe i Bing.

Det er veldig kjipt når slikt skjer og du kan som nevnt prøve med Disavow tool å se om det fører til bedringer. Alternativt kan du fortsette å legge til godt innhold samtidig som du prøver å få gode, relevante linker til ditt nettsted. Dette kan ha en positiv effekt, men ikke forvent mirakler over natten og det finnes heller ingen garanti for at dette vil fjerne "straffen" nettsiden din har fått.

Edit: For å sjekke om siden din i det hele tatt er i Google sin index kan du skrive site:dinside.no i søkefeltet til Google.
 
Sist redigert:

Letitbe

Medlem
Noe som kanskje kan hjelpe er å benytte seg av Google sin Disavow tool og "fjerne" de dårlige lenkene til ditt nettsted. Du kan lese mer om dette her: https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=en

Dette funket ikke i det hele tatt. Ingen effekt nå etter 3-4 mnd.

Jeg vurderer å endre domenenavnet og gjøre div forandringer på nettsiden for å muligens komme bedre ut i google, for heller å sette videresending fra det gamle til det nye. Trist, fordi domenenavnet er meget bra... men når google så og si har fjernet meg fra alt søk, så er det eneste utvei.

Trist at Google heller ikke har noen som helst support.. så man kan ikke få svar på noe som helst.
 
Sist redigert:
Topp