Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gode norske adwords-byråer

Jeg kan bare snakke fra egen erfaring og er svært subjektiv. Alle som jobber med søk i Resolution Media gjør en svært god jobb.

Alle som jobber med Googlesøk bør ha sertifiseringen i orden. Jeg ville ikke ansatt nabogutten.

Sjekk:
https://www.google.com/partners/#a_search
Dette er listen over de selskapene som er sertifiserte. Jeg vet at denne listen ikke er helt riktig, og at det er selskaper som gjør en god jobb. Det er selskaper som ikke har kommet på listen ennå, etter at Google la om til det nye Partner-systemet.
 
Jeg jobber i Resolution, og kjenner godt til hvordan de jobber med søk her. (Har tidligere jobbet med dem)

En av tingene man bør tenkte på, er størrelsen på selskapet/prosjektet ditt. Her er det for det meste mellomstore og store kunder. Eksempel hele Orkla. Noe som er en styrke med tanke på at man vet hva som fungerer i stor skala, og at man har et nært samarbeid med Google.

For mindre kunder(eks. enkeltmannsforetak) ville jeg anbefalt at de selv setter seg ned å lærer seg basic. Det har nå blitt gratis å ta sertifiseringen, hvor man lærer alt man skal kunne trenge.

Kampanjer i Google bør ikke få lov til å løpe uten tilsyn, og det er viktig at man ikke bare setter på en kampanje for deretter å glemme den.

Som Tonny sier er det sikkert flere sertifiserte firmaer som ikke kan forbedre en adwordskampanje. Men å høre hvilke portofølje de søkbyrået har, og høre litt med dem om hvilken strategi som vil være best for deg er en god start.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Selskapet jeg jobber i (Inevo) har spesialisert seg på netthandel, så det er snakk om den bransjen kan det jo være verdt å ta kontakt med oss. Har en rekke referanser vi kan legge frem om det skulle bli aktuelt!
 

Tonny Kluften

Administrator
Så hvorfor gidder du å poste? :rolleyes:

Trådstarter og undertegnede bruker slike byråer. Veldig pussig om vi er de eneste.

Jeg trenger konkrete tips fra noen som er objektiv.

Jeg har prøvd flere slike byråer som er sertifiserte av Google. Problemet med noen slike byråer er at de raskt kan sette opp en grei adwordskampanje for den som ikke har noen kampanje fra før. Men når de tar 20-30% for å administrere og forbedre en kampanje som allerede er i gang så blir det litt problematisk fordi konverteringen må øke veldig mye for å forsvare den ekstra utgiften.

Nå skal jeg prøve Kvasir i 3 mnd så får vi se om de kan øke konverteringen. De tar 30%, noe som er real overpris, men jeg har en ok deal i tre mnd. så får vi se etter det om de har klart å øke konverteringen nok.
 
Sist redigert:
Som Kenneth sier er det også en god idee å se på portoføljen til de ulike søkselskapene.

Som Tonny sier tar søkselskaper penger for jobben. Det tid å jobbe med Adwords og ofte kan det virke rart å betale mer i arbeidstimer enn det koster å annonsere. Tar noen 30% uavhengig av annonseringsbudsjett er dette merkelig praksis. Prisen bør stå i sammenheng med hvor stor kontoen er i antall søkeord, kampanjer, annonser og endringer.

Når det er sagt ville jeg tipse om disse "freelancerserene": Petter i mytools.no - powered by Digitalhuset Lindgjerdet | Digital Home Base, som i tillegg er spesialist på CRO, og Nickolass i Nettpilot Nettpilot - Kompetent online navigasjon som i tillegg er spesialist på SEO.
 
Litt off-topic, men er det noen her som har tatt denne AdWords-sertifiseringen? Jeg så på det i går kveld, og det tar jo litt tid, men er det verdt det? Jeg skal annonsere for meg selv, og kanskje også for andre. Hvor stor verdi har sertifiseringen og at mitt firma er sertifisert Google-partner?
 
Dostojevskij: Jeg har tatt Adwords-sertifiseringen og anbefalt klart at man tar den om man ønsker å jobbe med Google Adwords. Har man jobbet med Adwords tidligere vil det gå relativt raskt å ta denne, tror jeg brukte litt over en time.

I tillegg til å få sertifiseringen blir man invitert til eventer i regi av Google(gratis).
 
En time er ikke noe tid å lære mye nytt på. Står det i forhold til hva sertifiseringen er verdt?

1 time er det testen tar om man kan dette fra før. Skal man lære seg dette fra bunn bør man sette av en god del mer tid, da snakker man om trolig om dager.

Google har dagskurs i Oslo, med mulighet for å ta eksamen på slutten.

Men helt klart verdt det, mye man ikke tenker på.
 
Topp