Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med nettstudiet Webmarkedsfører

Har noen erfaring med studiet Webmarkedsfører på eCademy?

Studiet høres interessant ut, men det er svært lite informasjon om studiets innhold.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Dømt fra måten de ordlegger seg (spesielt i videoen) er dette kurset rettet mot nybegynnere, og jeg vil tro de begynner f.eks temaet "blogging" med "En blogg er en dagbok publisert på internett", noe som ville vært HELT bortkastet tid med mer erfarne studenter.

Men er du helt fersk så er dette sikkert helt knall det altså.
 

zapotek

Medlem
Sakset fra nettsiden (hva du lærer):

* e-Forretningsplanen
o Vurdere suksess- og lønnsomhetspotensialet i en webside eller et webkonsept før det etableres
o Gi en grunnleggende innsikt i de kritiske suksessfaktorer som knytter seg til en webside
* Tekst og innhold
o Bygge formålstjenlig navigasjon på et nettsted
o Forståelse for hvordan riktig visuell webkommunikasjon understøtter konsept og innhold og bedrer brukeropplevelsen
o Skrive webtekst som selger
* Trafikkgenerering
o Generere trafikk til et nettsted
* Visuell webkommunikasjon
o Vurdere riktig og gal bruk av visuelle elementer
* Egen produksjon med tekniske verktøy
o Vurdere hvilke tekniske komponenter man trenger for å realisere et definert webkonsept
o Opprette og drifte et kommersielt nettsted ved hjelp av

Du lærer med andre ord bittelitt om alt. Ting du lærer deg lett selv ved å faktisk lage en nettside og prøve/feile.

Ville heller ha valgt et kurs som hadde lært deg MYE om et enkelt emne.
 

picxx

Well-Known Member
Sakset fra nettsiden (hva du lærer):



Du lærer med andre ord bittelitt om alt. Ting du lærer deg lett selv ved å faktisk lage en nettside og prøve/feile.

Ville heller ha valgt et kurs som hadde lært deg MYE om et enkelt emne.

Det derre greiene der er vel omtrent det samme man lærer om man leser en av disse norske bloggkursene som etterhvert har poppet opp det vel, kanskje minus affiliatelinkene.
 

kongen

kongemedlem
Basert på hvem som har laget kurset så vil vel kurset dreie seg om å drive et redaksjonelt nettsted, og ikke en nettbutikk hvor man selger ting. Et mer passende navn ville være "webredaktør" og ikke "webmarkedsfører".
 

hansson

Langveisfarende
Dette er et sånt kurs man før i tida tok på kveldstid gjennom Friundervisningen, og det kostet kanskje 1000 kroner for et semester. Her koster det 44 000 kroner og gir deg et diplom som er verdiløst. Jeg er meget kritisk til at hvem som helst kan sette opp hobbykurs som dette og la det fremstå som et "studie" (skikkelig utdanning). eCademy har 15 NOKUT-godkjente utdanningsløp og resten er ikke studier men friundervisningskurs.

Som andre sa - dette greier de aller fleste å finne ut av selv, og på nett er det ingenting som funker like bra som å lære mens man gjør noe praktisk.
 
Det kan jo være at Geir E har nytte av et sånt kurs, det er jo greit å ha noe som driver deg fremover. Ikke bare lysten til å lære.
De aller fleste selvlærte har stor interesse innenfor feltet, og da er ikke det noen problemer å lese og teste ut på egenhånd.
44.000 er mye for et diplom som sannsynligvis ikke gjør at du har noen større sjanse på å få en jobb.
 
Ville anbefale alle å starte med litt prøv og feil selv før de vurderer noen som dette. De fleste vil da finne ut at dette vil være å kaste penger i do.
 

tveiten

Medlem
Verdiløst studie

Jeg ser det diskuteres webmarkesfører studiet til eCademy her, og jeg har personlig erfaring fra dette studiet som en særdeles misfornøyd student.

Dette er etter min erfaring et fullstendig verdiløst studie, og om du vet forskjell på seo, ppc og en traktor så klarer du deg bedre uten! :)

Jeg startet som student på dette studiet i 08/09 og jeg krangler fortsatt med dem om betaling av fakturaen, da jeg litt ut i studiet etter å ha erfart hvilken kvalitet det lå på, ga beskjed om at denne dritten ville jeg ikke betale for.

Hvis ikke de gir seg så kan dere følge med i søkemotorene senere på søk etter ecademy og webmarkedsfører, da jeg kommer til å lage til en seo optimalisert webside for å advare alle potensielle studenter som googler studiet og studiestedet.

Nå må det sies at eCademy har lang fartstid med mer tekniske studier da de var IT Akademiet før i tiden, så de er sikkert flinke på datatekniske kurs men fant ut i et svakt øyeblikk at de ville kaste seg på seo og internettmarkedsføringsbølgen uten god nok kompetanse.

Så jeg kritiserer kun webmarkedsfører studiet her, og studiestedets evne til å håndtere kritikk, de andre studiene har jeg ingen formening eller personlig erfaring med.


Kort oppsummert har jeg følgende klagepunkter:

1. I starten var lyden svært dårlig og var mye tekniske problemer med presentasjonssoftwaren dems.

2. Foredragsholder var flere ganger veldig sen med å legge ut opptak fra forelesningen, eCademy markedsførte det slik at om man ikke kunne delta på forelseningen så kunne man laste den ned og se på den i etterkant. Det var forelesning 1 gang i uken hver tirsdag, og noen ganger kunne det gå over 1 uke før opptaket ble lagt ut og nytt foredrag ble holdt, så man mistet muligheten for å kunne stille spørsmål fra forrige foredrag.

2. Ved to ulike anledninger glemte foredragsholder(den faste, IKKE gjesteforedragsholder) å ta opp foredraget og skrev bare en beklagelse, så vi som ikke deltok live på foredraget fikk ikke noe foredrag, vi fikk kopi av powerpointen. Og med en pris på over 40 000(det kostet 39 something i 2008) for et studie med 28 "moduler" så blir det en pris på nesten 1500 per uke, da skal pinadø opptaket legges ut, og om de da glemmer å ta det opp, så kan de holde det på nytt kun for ta opp...

FØRST etter at jeg sa jeg ikke gadd å betale for "upedagogisk hobbymøkk som bar preg av å være satt sammen på en langhelg og solgt som dyrt studium på bakgrunn av et norsk kjent internettmarkedsføringshode" så tilbydde de seg å gjøre de to forelesningene på nytt og ta opptak. For meg var det for lite og for sent.

3. Ved seomodulen så drev de direkte vranglære og påsto at inngående linker ikke var viktig for en nettsides rangering i google.


Så alt i alt vil jeg anbefale dere å tenke dere nøye om to ganger før dere melder dere opp hos eCademy, dere vil få mer utbytte av og bruke 10 timer og lese i webforumet og lese på kvalitetssider som SEOmoz og Search Engine Land og lignende.
 

hansson

Langveisfarende
3. Ved seomodulen så drev de direkte vranglære og påsto at inngående linker ikke var viktig for en nettsides rangering i google.

LOL. Alltid hyggelig å få bekreftet at antagelsene dine (mine) holdt vann. Dette er det jo bare å holde seg unna. Hvor gamle var foreleserne? Middelaldrende folk har dårlig utgangspunkt for å undervise yngre personer i internettrelaterte emner.
 

tveiten

Medlem
LOL. Alltid hyggelig å få bekreftet at antagelsene dine (mine) holdt vann. Dette er det jo bare å holde seg unna. Hvor gamle var foreleserne? Middelaldrende folk har dårlig utgangspunkt for å undervise yngre personer i internettrelaterte emner.


Fagansvarlig som var Nina Furu holdt vel 3-5 av samlingene, husker ikke helt antallet da jeg sluttet å følge med etter en stund. :) Hun er vel i 40'årene.

Hun som hadde mesteparten av samlingene var en dame i slutten av 30årene tenker jeg. Og gjett hva... Hun var student på webmarkedsførerkurset året før oss... Så det er svært lett å bli "lærer" på eCademy, student det ene året, ekspert og lærer det andre året! :D
 
Topp