Gå Tilbake   Webforumet.no > Markedsføring > Generell markedsføring
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Generell markedsføring All diskusjon om generell markedsføring går her. Direkte markedsføring, gratis markedsføring, interaktiv markedsføring, intern markedsføring, internasjonal markedsføring og internett markedsføring.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:36
Standard   Et triks.

holkapolka sin avatar
Markedsfører/Web designer

Ble medlem: Jan 2008
Sted: Psykiatrisk akuttpost UPS
holkapolka is an unknown quantity at this point

Lag en nettside 100% gratis, fyll inn med info uten reklamer for så å reklamere (spamme) til hundretusenvis av mennesker. Når anklagelsene kommer har du på papiret ikke gjort noe galt siden nettsiden din er frivillig basert uten annonser som du altså ikke tjener på, om du tviler ring forbrukerrådet og sjekk. De sa til meg at sålenge det ikke er annonsebasert nettside med inntekter ansees det ikke som SPAM. Bare si ifra til din nettleverandør om dette for å få opp linjen. Etter noen måneder når mailene dine er blitt slettet eller bare blitt liggende "i hylla" på mailboxene til de du sendte til vil du merke (om ditt nettsted er bra nok) returnerende besøkende som kommer. Sprett opp da reklame målrettet til de og ikke spam mer.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:38
Standard  

Bjørnar sin avatar
Gründer

Ble medlem: Aug 2008
Bjørnar is just really niceBjørnar is just really niceBjørnar is just really niceBjørnar is just really nice
Send en melding på MSN til Bjørnar

sikkert en idé for noen dette. men det er visse ting man bare ikke gjør, selv om det er aldri så fristende. dette kan sikkert kalles "lovlig" dersom det du skriver er korrekt, men slik jeg ser det, er det i beste fall i gråsonen.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:38
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Det er spam å sende epost til privatpersoner som ikke har bedt om det. PUNKTUM!
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:41
Standard   Vel,

holkapolka sin avatar
Markedsfører/Web designer

Ble medlem: Jan 2008
Sted: Psykiatrisk akuttpost UPS
holkapolka is an unknown quantity at this point

Det var ikke det de sa da jeg ringte og spurte om det men personlig gjør jeg ikke sånt, ville bare lufte ideen litt. EDIT: Brukernavn: Det blir som å sende en email til en du finner på en annen nettside og si f.eks: Hei, åssen har du det, jeg spilte fotball idag og var kjempemorro." Er det SPAM liksom?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:43
Standard  

Bjørnar sin avatar
Gründer

Ble medlem: Aug 2008
Bjørnar is just really niceBjørnar is just really niceBjørnar is just really niceBjørnar is just really nice
Send en melding på MSN til Bjørnar

går ikke dette under en eller annen divisjon hos økokrim, og ikke forbrukerrådet da?
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:46
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

Sitat:
Opprinnelig skrevet av holkapolka Vis innlegg
EDIT: Brukernavn: Det blir som å sende en email til en du finner på en annen nettside og si f.eks: Hei, åssen har du det, jeg spilte fotball idag og var kjempemorro." Er det SPAM liksom?
Ja, hvis du sender den samme meldingen til hundretusenvis av personer!
  #7 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 11:55
Standard  

Pong sin avatar
Med ny brukertittel

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of lightPong is a glorious beacon of light
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Grå-sonen er vel at det er du som privatperson sender epost, og ikke som forretningsdrivende. Tipper at det står noe om dette i avtalen du har med din ISP.

Men jeg mener det er et såpass grå område at ikke noen i forbrukerrådet burde si det er lovligt - selv om det muligens i juridisk forstand kan være lovlig.

Men så er det i juridisk forstand også mulig å anmelde noen.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 12:10
Standard  

Knut sin avatar
Medlem

Ble medlem: Feb 2007
Knut is just really niceKnut is just really niceKnut is just really niceKnut is just really nice

Tror ikke du skal stole på forbrukerrådet her da de ikke har noe med det som er spam. Det er det økokrim som har, i noen tilfeller Nye Kripos. Og spam regnes ikke ut fra hva som er gratis eller ikke.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 12:50
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Jeg har fått masse mailer fra en eller annen tulling som innbiler seg at det er en god ide å sende spam til firma eposten min, med reklame for hundehus. Han har sendt flere mailer, i forskjellige variasjoner. For å bestille må man svare på samme epost som han sender fra, men om man sender tilbake en sur mail som sier "hvorfor i alle dager sender du meg dette?" får man ikke svar.

Litt av en business-konsept. Jeg personlig liker ikke short-run prosjekter..
  #10 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 20:44
Standard  

Msites Ltd sin avatar
Medlem

Sted: På et eller annet hotellrom verden over!
Msites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really niceMsites Ltd is just really nice
Send en melding på MSN til Msites Ltd Send en melding via Skype™ til Msites Ltd

Det er mange veier som fører til Rom.... Ikke alltid den enkleste er den beste...
  #11 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 22:17
Standard  

kongemedlem

Ble medlem: Jul 2008
Sted: Slottet
kongen has a spectacular aura aboutkongen has a spectacular aura about

Sitat:
Opprinnelig skrevet av holkapolka Vis innlegg
Lag en nettside 100% gratis, fyll inn med info uten reklamer for så å reklamere (spamme) til hundretusenvis av mennesker. Når anklagelsene kommer har du på papiret ikke gjort noe galt siden nettsiden din er frivillig basert uten annonser som du altså ikke tjener på, om du tviler ring forbrukerrådet og sjekk. De sa til meg at sålenge det ikke er annonsebasert nettside med inntekter ansees det ikke som SPAM. Bare si ifra til din nettleverandør om dette for å få opp linjen. Etter noen måneder når mailene dine er blitt slettet eller bare blitt liggende "i hylla" på mailboxene til de du sendte til vil du merke (om ditt nettsted er bra nok) returnerende besøkende som kommer. Sprett opp da reklame målrettet til de og ikke spam mer.
Dette er 100% SPAM, ulovlig og dyre bøter venter...
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 22:26
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kongen Vis innlegg
Dette er 100% SPAM, ulovlig og dyre bøter venter...
Er bare litt nysgjerrig.
Som privatperson, som anbefaler en side, hvor går grensen for spam?
Finnes det sider hos kripos som gir dette svaret?
På sider som f.eks. facebook bl.a. får man jo mulighet til å anbefale siden til sine kontakter. Noen kan jo ha en helvetes masse kontakter. Blir dette som spam å regne, og vil du, som avsender stå ansvarlig, eller er det siden (som i dette tilfelle er facebook, og som faktisk kjører annonser på sidene) som står ansvarlige?

Virker som du har god greie på dette, ettersom du slår fast at dette er 100% ulovlig, så jeg regner med du kommer med noen gode svar

Sist endret av picxx : 12th February 2009 kl 22:29.
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 22:32
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Hvis de du sender epost til kjenner deg så vil de vel ikke oppfatte det som spam.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 22:35
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av brukernavn Vis innlegg
Hvis de du sender epost til kjenner deg så vil de vel ikke oppfatte det som spam.
Jeg har epost kontakter fra flere år tilbake i tid, som jeg omtrent aldri har hatt kontakt med. Om jeg plutselig sender en "tips om siden" mail til disse vil det nok bli oppfattet som spam fra deres ståsted, men hva sier loven om dette?
  #15 (permalink)  
Gammel 12th February 2009, 23:07
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Hvis det skulle bli en rettsak om det ville nok retten dømt etter sunn fornuft. Og det er kanskje den samme fornuften du bruker når du velger å ikke "tipse" disse gamle kontaktene?
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Generelle tips og triks for lavere bounce rate? testdriver Webutvikling 3 13th April 2009 16:50
Indianer triks kongen Generell snakk og svada 23 20th March 2009 13:05
adsense "triks" Tonny Adsense 5 5th November 2007 12:59