Kjapp og trygg hosting for Wordpress

NextGentel skylder på klimaet for å innføre gebyr

PIP

Medlem
NextGentel har feil sjef og feil styre. Evner tydligvis ikke å følge med i utviklingen og tar feil grep når markedet endrer seg. Det blir som når Meny skylder på klimaet for å ikke gi ut kvittering automatisk. Tåpelig!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hvis ruterne til nextgentel innebærer reelle problemer i forhold til klimakrisen er jo dette gebyret både ansvarlig og veldig, veldig, veldig positivt. Jeg har imidlertid ikke sett argumentasjonen/dokumentasjonen de helt åpenbart må levere på dette for at dette gebyret skal kunne forsvares. Etter min oppfatning burde absolutt alt som innebærer at klimakrisen blir forverret gebyrlegges heftig. Flyreiser, bensin, biler, strøm, osv osv. Om produksjonen av rutere gir klimautslipp er det helt flott at de gebyrlegges så de blir dyrere.

Men nei, jeg er ikke kunde av nextgentel :)
 

Nutz

Med lem
Lever router tilbake.. La heller de som er ihuga klimahysterikere betale for det.

Noen velger "klimanøytralt" dvs. betaler mye mer uten at det påvirker klima.. De om det..
 

Bjørnar

Gründer
så dersom man er ny kunde, og skal ha ruter, slipper man unna med 19,- pr mnd, kontra å måtte kjøpe den til tusenlappen? grei butikk, dersom man er kunde i fire år, for eksempel.

eller må du ut med høvdingen uansett?
 

Bjørnar

Gründer
... og hva skjer med de som allerede ER kunde - må de ut med de samme spenna, selv om de har kjøpt ruter?

nettopp sagt opp hos NGT, pga overgang til fiber. har forøvrig alltid oppfatta NGT som fair, så dette virker jo rart.
 

Nutz

Med lem
La meg gjette: du tror ikke på "klimahysteriet"? :)

Jeg kjøper rett og slett ikke "løsningen". :) Som i å betale mer for en router gjør at alt blir bra?! ;)

De sier jo at Ozonlaget og laget med CO2 reflekter varmen tilbake til jorden igjen..
Hvor tykt dette laget er bør ikke spille noen rolle dersom laget allerede et tykt nok i dag til å reflektere "kritisk mye".. Øke tykkelsen på det reflekterende laget i et speil gjør jo ikke at det reflekterer bedre.

Vamelekkasjen til verdensrommet er også et bestridt tema.. Husk dette er gass, og ikke en tykk glavamatte som hindrer sirkulasjon.

Inntil videre er dette bare "nok en kreativ avgift" for meg. :)
 

Beergear.no

Medlem
Fikk sms om det samme i dag. Kommer nok til å bytte leverandør. Noen som har noen å anbefale?
Har 30 mbit fra ngt i dag og vil ikke ha noe dårligere og ikke dyrere....
 

Beergear.no

Medlem
Jeg ER kunde, og må ut med det samme. Har vært trofast kunde i mange år, men kan ikke huske å ha betalt for router....
Mulig min tidligere arbeidsgiver tok den regninga uten å informere meg....
 

Santo

Active Member
Såvidt jeg skjønner av denne saken er det ikke "klima-avgift", men avgift pga. rutere som må byttes etter lynnedslag?

Kilde:
Skrur opp prisene etter lyn og torden - Rogaland - NRK Nyheter

Man forbedrer altså ikke klimaet om man betaler 19 kroner i måneden, man dekker bare enkelte av NGT's kostnader.

Som Mortenxx sier så er ikke dette et stunt fra NGT sin side for å redde miljøet, men snarere for å få kundene til å dekke inn deres kostnader ifm. utskifting av rutere.

I forbindelse med denne gebyrinnføringen har NGT kommet opp med en historie om at det pga. klimaendringer er mer lynnedslag nå enn før, og at dette er kostbart for de.

Forsker Frank Dahlslett ved Sintef forteller at det lynte mer for ti år siden enn det gjør i dag, så dekkhistorien til NGT virker ikke til å være særlig sterk...

Det ser heller ikke ut som om man slipper unna dette gebyret dersom man har sin egen private ruter. Jeg har min privateide ruter, og jeg kommer ikke til å finne meg i å betale dette gebyret når jeg stiller med ruteren selv.

Da finner jeg meg heller en ny leverandør, rett og slett av prinsipp.
 
Topp