Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

spelley

Medlem
Oioioioioi, hva kan ha skjedd med mittoppdrag? Ser ut til at de har tatt vekk muligheten for å legge til anmeldelse :) (?)
 

spelley

Medlem
Jeg som failet, jeg tenkte automatisk at siden det ikke ble vist noe på forsiden, så hadde tatt til vett å fjerne det.
 

remiallegre

New Member
Project owners' opinion of MittOppdrag [English]

Hi!

I am French so I hope you'll forgive me for answering in English.
One thing I am wondering about with regards to MittOppdrag.no is whether the discontent is only on the supplier side or if project owners also have bad experiences on this anbudsportal.

In August 2012, we launched ITsquare, Norges anbudsportal for IT-tjenester.

So far, the main reason mentioned by our suppliers on why they dislike MittOppdrag is the lack of quality and control over the incoming projects.
For having used the service ourselves, projects such as "I have a virus on my PC. Please help me" is hardly the kind of oppdrag we are expecting to receive as paying suppliers.

They also perceived very often a complete mismatch between the customer's expectations and budget. In this picture, MittOppdrag does not play his role of middle-man properly by letting iOS app projects with a 5000,- budget (for instance) go through.
Doing so puts the responsibility on the suppliers' shoulders to either:
- Give the project owner a reality check
- Cut down their prices

This is something we strive to fix on ITsquare by:
- Quality checking every single project via direct contact with the project owner,
- Providing them free help to formalise their needs and the adequate budget.

But MittOppdrag remains still the most popular place where people go to when they have a project.
Hence my question: have any of you heard of unhappy project owners on this service?

Thanks a lot for your feedback on this.
 

hansson

Langveisfarende
Bonjour Remi (your English is excellent, by the way)

That's a good analysis of the problem with a general service like MittOppdrag. I have the same experience as you and your clients. MittOppdrag works well, I suppose, for construction service providers or very specific services where the projects by nature can't deviate much from what is actually being offered. MittOppdrag's users are mostly regular people, private customers, maybe even the crowd of airheads who read Nettavisen. And because IT is such a vast area, I guess there isn't much of interest there for a developer or web designer aiming at professional clients. ITsquare looks great. I think project screening is interesting in the MittOppdrag universe, but not necessarily very much so in a B2B setting like ITsquare. That you actually offer it is a nice extra, though. As long as it doesn't discourage potential clients from actually going to ITsquare by fear of rejection or judgement, or just because of the extra hassle of a screening process. I would like my project to be approved instantly, and I'd like to receive my first quotes immediately, like on elance or odesk. I think that for a professional who already knows a bit about the field, the screening thing would be perceived as annoying, even. Best of luck with the project!
 

remiallegre

New Member
Hei hansson,

Thanks a lot for the detailed answer.
I was of course basing my observations solely on the IT segment of MittOppdrag.
I agree with you that our "Quality check" process needs to be as streamlined as possible in order for our "Free help" service not to become more of an obstacle rather than a positive aspect of ITsquare.
It would be ideal for us indeed to only have professionals like you (with already a foot in the field) as project owners on ITsquare.
Which brings us down to our marketing approach but this should rather be discussed in a different thread I believe (I am still a rookie here).

Have you by any chance header of any IT-related Norwegian portals similar to odesk, elance, guru or 99designs?
 

Tonny Kluften

Administrator
One thing I am wondering about with regards to MittOppdrag.no is whether the discontent is only on the supplier side or if project owners also have bad experiences on this anbudsportal.

Problemet er at de som kjøper tjenester tar de billigste tilbyderne og får kvalitet deretter. Så ja, kjøper får noen ganger problemer. Og slik vil det være på alle slike anbudssider, sikkert også på dine. lik det eller ikke, man får det man betaler for.
 

remiallegre

New Member
Problemet er at de som kjøper tjenester tar de billigste tilbyderne og får kvalitet deretter. Så ja, kjøper får noen ganger problemer. Og slik vil det være på alle slike anbudssider, sikkert også på dine. lik det eller ikke, man får det man betaler for.

Hei Tonny,
Ja jeg er helt enig med det. Og det prøver vi å forklare til våre oppdragsgivere.
 
A

aabbcc

Guest
Jeg tror en slik tjeneste kan være nyttig om man i tillegg kan tilby å hjelpe de som kjøper inn tjenestene med å utforme kravspekk ol. Det er mange som kjøper inn IT-tjenester som virkelig ikke aner hva de skal ha og det fører til misforståelser og som regel dyrere eller dårligere løsninger enn nødvendig.

En uavhengig aktør som hjelper til med dette arbeidet kan være veldig nyttig, da det eller ofte blir gjort til dels av potensielle tilbydere som igjen har egeninteresser.

aabbcc
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Problemet er at de som kjøper tjenester tar de billigste tilbyderne og får kvalitet deretter. Så ja, kjøper får noen ganger problemer. Og slik vil det være på alle slike anbudssider, sikkert også på dine. lik det eller ikke, man får det man betaler for.

...jeg mistenker at MittOppdrag selv har brukt billigste tilbyder på ganske mye der, det virker ikke akkurat som om alt av funksjoner og løsninger er topp gjennomtenkt for å si det sånn...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har for en liten stund siden sendt forespørsel til TV2 hjelper deg (ikke fått noe svar) og til Forbrukerombudet, men sistnevnte kunne ikke gjøre noe med dette da MittOppdrag ikke bryter noen lover. Mener å huske at det var markedsføringsloven de siktet til.

Har også 15 timer gratis advokat gjennom jobben, men de hjelper kun private, og det hjalp ikke at jeg kun har ENK, det var å regne som et firma.

Har også skjønt at siden vi har ytringsfrihet her i Norge, så er det lite man får gjort med dette med at MittOppdrag publiserer karakterer ukritisk fordi folk har mulighet til å si/skrive hva de vil.

Jeg tror rett og slett ikke jeg gidder å bruke tusenvis av kroner på en advokat heller, for det ser jo rimelig mørkt ut, med mindre det er noen andre som har noen tanker om hva man kan ta disse folkene på?
 
Topp