Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Conta Faktura - manuell registrering

Rismoen

Medlem
Jeg fikk en innbetaling uten kid/ocr, så jeg måtte registrere betalingen manuelt. Det gikk helt fint, men jeg finner ikke noe innbetalingsbilag på det.

Noen som vet hvor man finner dette?
 

Steve Cash

Medlem
Prøv i nettbanken, sjekk detaljer på innbetalingen. Men det er ikke alltid det finnes bilag, jeg vet ikke hvorfor. I så fall får du bare skrive ut detaljvisningen fra banken, eller bruker det månedlige kontoutdraget som bilag.
 

Rismoen

Medlem
Prøv i nettbanken, sjekk detaljer på innbetalingen. Men det er ikke alltid det finnes bilag, jeg vet ikke hvorfor. I så fall får du bare skrive ut detaljvisningen fra banken, eller bruker det månedlige kontoutdraget som bilag.

Dette har også skjedd før, men da tok jeg bare en spansk en og skrev "betalt" med rød stor skrift på fakturaen.

Det var ingen "detaljer" i nettbanken, dessverre.

Hvorfor kan man ikke lære slike ting på skolen? Det er så mange som ikke vet hva KID-nummer er..
 

hansson

Langveisfarende
Innbetalinger til bankkontoen, både med og uten KID, kommer inn i Conta Faktura, og det blir automatisk laget innbetalingsbilag (du finner de under Rapporter-fanen), Innbetalingsbilag i undermenyen.

Unntaket er noen banker som ikke rapporterer interne innbetalinger uten KID til Nets, slik at hvis kunden din har samme bank som deg, så kan det hende innbetalingen ikke kom inn i Conta Faktura. Du må da logge inn i nettbanken din, og hente innbetalingsbilag der. Siden du ikke finner noe i banken får vi håpe du finner det i Conta Faktura.
 
Topp