Kjapp og trygg hosting for Wordpress

HARRYTUR til Storlien - handletips?

TMM

Medlem
Øl...! Et variert utvalg importøl, fortrinnsvis i flaskeform, til å ha i kjøleskapet :)
 

Tony J

Alle skal få
Sverige er ikke lengre must for min del. Det er for mye vann i kjøttet. Tobakken har jeg sluttet med. Alkohol drikker jeg lite av og da må det bestilles på forhånd for å få riktig alkoholprosent. Godteriet har for mye e-stoffer og bakstvarer er av varierende kvalitet. Nei, hold deg hjemme og dra på kino isteden.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Sjekk priser før du handler, spesielt hvis du tror du skal spare mye penger. ;)

Jeg sjekket litt priser på Rema før vi dro for et par år siden, og fant vel ut av mange ting koster det samme i norge som i sverige. Da av matvarer, alkohol er jo en annen historie.

Det vi handler er stort sett kjøtt, alkohol og godteri. Også blir det jo alltid noe ekstra.

Nå som det nærmer seg jul med en del baking f.eks blir det også kjøpt inn matvarer som mel, sukker, melis etc.
 

Ole Avranden

utvandret
Kjøtt: Dropp flesk og filet, og går for de bedre utskjæringene. Nyt kjøtt som har blitt mørt, skjært av en slakter som gjør jobben sin og ikke minst - kjøtt som er mer spennende enn koteletter og "biff" som man får kjøpt i Norge. Nå kjenner jeg ikke Storlien-utvalget, men eksotisk kjøtt og vilt-kjøtt har alltid vært en vinner for meg i Sverige.

Pålegg: Desto mer bearbeidet et produkt er, desto billigere er det sammenlignet med norske produkter.

Alkohol: Det samme som med kjøtt, gå for kvalitetsprodukter - da det rett og slett er mer å spare der.

Snop: Smågodt er ikke helt min greie, men sjokolade derimot. Dessverre er det begrenset utvalg av god sjokolade i Sverige.
 

zapotek

Medlem
Alkohol: Det samme som med kjøtt, gå for kvalitetsprodukter - da det rett og slett er mer å spare der.

Hmm er det ikke den billigste alkoholen man sparer mest på å handle i utlandet da? (pga lavere avgift på alkohol). Jo dyrere varen er i utgangspunktet, jo mindre del utgjør alkoholavgiften.
 

kongen

kongemedlem
Blåbärssoppa, slik de bruker i Vasaloppet. Godt med varm blåbärssoppa når man er på skitur eller er forkjølet.

Ekstroms_Blabarssoppa_465.jpg
 
Topp