Gå Tilbake   Webforumet.no > Webforumet > Generell snakk og svada
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Generell snakk og svada Alt du måtte ha på hjertet.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 12:01
Standard   Bytte adresse i folkeregisteret?

Medlem

Ble medlem: May 2009
RusselSim is infamous around these parts

Hvordan går man fram hvis man vil bytte adresse i folkeregisteret?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 12:04
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Da kan du ta deg en tur på posthuset og spørre etter et lite skjema for endring av folkeregistrert adresse. De gir deg et skjema du kan fylle ut der og da og sende det inn med det samme, evt bare ta det med deg og sende det senere.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 12:10
Standard  

Randulf Småfix sin avatar
Kanonfotograf

Sted: Oslo
Randulf Småfix will become famous soon enoughRandulf Småfix will become famous soon enough

Det er ikke lenger mulig å bruke "samordnet melding" til posten og folkeregisteret, men eget skjema må sendes inn til folkeregisteret sammen med bilde.

Den gode nyheten er at du kan logge deg inn på "min side" med kode fra selvangivelse og gjøre det via nett.

Norge.no - Flyttemelding
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 12:33
Standard  

olafmoriarty sin avatar
Feed: Faktura
Medlem

Ble medlem: Jun 2009
Sted: Ski
olafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to behold

Er du registrert på Altinn (og det er det absolutt ingen ulemper ved å være) kan du levere det der også. link

Randulf Småfix: Bilde? Virkelig?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 12:35
Standard  

webpiken sin avatar
Super Moderator

Ble medlem: Feb 2008
webpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to allwebpiken is a name known to all

Sitat:
Opprinnelig skrevet av RusselSim Vis innlegg
For å være frekk; hva med å prøve å finne ut av noe selv innimellom? Du bruker jo forumet nærmest som din private assistent
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 13:43
Standard  

Kassimaja sin avatar
Geocacher

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Langt inni granskauen
Kassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the rough

Det første du burde gjøre hvis du skal endre adresse er å flytte. Når du har flyttet plikter du å melde flytting innen 14 dager til folkeregisteret.
  #7 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 14:26
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av RusselSim Vis innlegg
Du går til folkeregisteret og sier at du skal endre adresse. Du får så et skjema. Fyll dette ut, gi det til kassedama, og gå ut døra.

Ta gjerne med penn selv.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 14:28
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Jøss, så bilde og hele greia må til nå altså. Huff, for et styr.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av webpiken
Du bruker jo forumet nærmest som din private assistent
Hehe, for en idé. Forresten, jeg har en avtale i morgen klokka 10, men jeg husker ikke hvor. Kan noen fortelle meg det?
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 14:46
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Du skal feire Den hellige Laurentius sammen med meg. Hvordan kunne du glemme det???
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 14:47
Standard  

Kassimaja sin avatar
Geocacher

Kassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the roughKassimaja is a jewel in the rough

Hvorfor skal de ha bilde?
  #11 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 14:54
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ståle Edstrøm Vis innlegg
Les det med liten skrift:

(... hvis du er en vakker kvinne skal bilde(r) vedlegges, ellers ikke.)
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 9th August 2009, 15:18
Standard  

Kassimaja sin avatar
Geocacher

ikke er jeg vakker og ikke er jeg kvinne, så da er problemet ute av verden.
  #13 (permalink)  
Gammel 10th August 2009, 09:37
Standard  

Randulf Småfix sin avatar
Kanonfotograf

Sted: Oslo
Randulf Småfix will become famous soon enoughRandulf Småfix will become famous soon enough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Ståle Edstrøm Vis innlegg
Skriveleif: Man må sende inn legitimasjon med bilde, altså ikke bare et bilde.

Flytter du til Mauritzius er det nok sikkert lurt å sende med et bilde fra hengekøye mellom palmene, slik at de skjønner at du har flyttet på riktig.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Gammel 15th August 2009, 14:07
Standard  

Medlem

Ble medlem: May 2009
RusselSim is infamous around these parts

Har bestemt meg for å ikke skifte adresse likevel pga jeg får pendlefradrag
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Gammel 15th August 2009, 14:20
Standard  

olafmoriarty sin avatar
Feed: Faktura
Medlem

Ble medlem: Jun 2009
Sted: Ski
olafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to beholdolafmoriarty is a splendid one to behold

Så du har ikke flyttet likevel?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Bytte directory Fredrik Blogging 5 19th May 2009 09:30
Best adresse for SEO Ctech Søkemotoroptimalisering (SEO) 6 31st January 2009 13:02
Hva er en ISP email adresse? Tommesen Domener 4 13th June 2008 18:13
Bytte undersider? Kenneth Dreyer Lenke-strategi 13 20th January 2008 22:44
Bytte tekstlink? Dre_C Lenkebytting 5 8th October 2007 21:25

Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter