Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Pyramide? Wealth Masters International WMI

Mortenxx

Medlem
Da starter jeg her med å poste diverse info fra nettet, spredd over flere poster og ikke nødvendigvis i en logisk eller kronologisk rekkefølge. Her er opplysningene valgt ut SELEKTIVT, dvs. at man ikke bør bruke dette som sin eneste kilde.

Toppene i dette nettverket i Norge:
Per Gunnar Joins Our Executive Committee
(Magnus Haga, et par hakk nede på stigen)
Congratulations to our Latest Top Producers!
(Per Gunnar Hoem, Ketil Rekve, nummer 1 og 2 i nettverket)
Congratulations to Our Latest Top Producers
Congratulations Top Producers
Congratulations to our Latest Top Producers
Congratulations to our Latest Top Producers
(i oktober gikk prisene til USA)
WMI’s Latest Top Producers

Global Bonus Pool / Summer Gold Rush contest:
Important Reminder on WMI’s Global Bonus Pools
HUGE Payouts Coming Soon!
Learning, Earning and Recognition!
Summer Gold Rush Contest!

Endring i konseptet våren 2010:
Message from the Founders
WMI’s Phase 2 Overview

Utbetalingsmetoder:
WMI Paycard Goes LIVE!
WMI Commissions Alert!

World tour 2010 - Oslo (juni og oktober):
WMI WORLD TOUR 2010: NEWS from NORWAY
WMI World Tour – Oslo
Diverse World Tour omtaler viser at WMI er mest aktiv i Norge, Canada, USA og Australia.

"Procedures and Policies" 16.8.2010:
https://www.wminow.com/bo/Purchase_Agreements/wealthmasters_policies_8.16.pdf
Deltakere i Norge har stort sett vært uoffisielt "fritatt" for mange av disse reglene, men det er mulig at dette har blitt innskjerpet underveis.

Alt dette er "offisielle opplysninger" hentet ut fra WMI's egne nettsider. Man kan selv sjekke andre dokumenter på de samme nettsidene hvis man ønsker.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Kjapt sammendrag av forrige post:
Linkene viser at WMI endret konseptet i januar-mars 2010, med ny kompensasjonsplan og nye produkter i serien.

Nye "produkter":
"Conspiracy Against Your Money" kan egentlig oppfattes som "et produkt rettet mot et ordinært marked", men i de aller fleste omtaler gir et inntrykk av å være "markedsføringsmateriell" - rettet mot å fange interessen til folk og gjøre dem interessert i andre produkter fra WMI.
"mPower" er nå blitt et mest vanlige "inngangsnivået" i WMI, dvs. at de har gått bort fra taktikken med å pushe M2+M1 på et tidlig tidspunkt.
"mAcademy" er nødvenig medlemskap for å være kvalifisert for diverse utbetalinger.

Produktene er egentlig de samme som tidligere, men de har valgt å "smøre prisene mer utover" slik at man møter billigere produkter i starten. Utgifter på 15.000 - 60.000 kroner i startfasen skremte trolig mange.

Ny kompensasjonsplan:
Kompensasjonsplanen fordeler et større beløp enn tidligere over på de som er høyt oppe i systemet og har en aktiv downline. Samtidig er det også blitt mulig for de med lite kapital å "jobbe seg oppover", dvs. finansiere opprykk gjennom aktiv verving istedenfor å KJØPE. Med bare 10 prosent bonus på slike salg er denne metoden lite realistisk, og den er også ulønnsom hvis man er så god til å verve.

Hvis man blar kjapt gjennom disse bloggsidene måned for måned (bare leser titlene) ser man at omtrent all aktivitet er rettet mot salg av WMI som et konsept - "business opportunity". Innhold i produktpakkene er viet svært lite oppmerksomhet. Hvis innholdet i produktpakkene hadde vært sentralt ville det vært haugevis av omtaler om det.

-----------
Wealtmasters policies - markedsføringsdelen:
4.2 — Advertising
WMI has a strict adherence policy, and violators risk having their Consultant status suspended, and/or, forfeited. If you have any questions or concerns in regards to compliance please contact us via email at: compliance@wmitoday.com
1. No use of WMI, Wealth Masters, Wealth Masters International or any variation of the Company name in your marketing efforts. This includes key words on search engines or capture pages. This prevents sponsor shopping which WMI has no tolerance for. The bottom line is that if the Company name (or any variation whatsoever) can be seen by a prospect, the ad is NOT compliant.
2. No web sites and or landing pages that promote you or your team as the top producer or seasoned veteran with WMI. Verbiage indicating that if they do not sign up with you, they will have little or no success will NOT be tolerated.
3. Advertising must tell the truth and not mislead consumers. Some examples are “No Selling”, “completely automated system that does the work for you”, and “only work a few hours a day or week.”
4. No Income/Earnings claims. No mention of actual income, or potential income. No Lifestyle claims. This means the cars, the boats or the million plus dollar homes.
5. Disclaimers and disclosures must be clear and easy to read.
6. Testimonials and endorsements must reflect the typical experiences of consumers, unless the ad clearly states otherwise. A statement that “not all consultants will have the same results” is not enough to qualify as a claim. Testimonials and endorsements can't be used to make a claim that the advertiser cannot substantiate.
7. No mention of investments, investment returns, or of our Alliance partners. WMI does not provide legal, investment, or tax advice, and ads cannot give the impression that we do. WMI Alliances may not be mentioned by name.
8. No posting of the “Conspiracy Against Your Money” DVD footage to any online websites. The only way you can use this video online is through WMI and CCPRO sanctioned web pages.
9. Remember that to protect the longevity of our company we all need to follow these guidelines and make a level playing field for all. We also encourage any violations to be reported to compliance@wmitoday.com . Your information will be kept in the strictest of confidence. Thanks everyone for your help on this very important matter.

Sitatet viser at de faktisk HAR regler som forbyr mye av markedsføringen vi har sett i Norge.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Skattefri metode

Kommentar nr. 254 i kommentartråden beskriver "skattefri metode":
CarbonCopyPRO – ferdig hjemmebusiness på 1-2-3 | Glabladet.no
Dette bekreftes delvis av skattelistene, men gjelder sikkert ikke for alle deltakere.

Veldig forkortet sitat:
Når jeg ble med i WMI fikk jeg beskjed om å bestille ett master card fra payoneer.com. Lønna ville bli betalt inn der, sånn at jeg ville slippe å betale norsk skatt. Jeg kunne ta ut 10 000kr i uka uten å betale skatt fikk jeg beskjed om. Det jeg lurer litt på er, at siden man får “lønn” fra ett amerikansk firma betalt inn på en amerikansk konto, må man ikke da ha arbeidstilatelse fra USA?

Eksempel fra skattelistene:
Per Gunnar Hoem - Skatten 2009 - Skattelister.no - VG Nett

Tall fra Inntekt Formue Skatt
2009 ...... 142 .... 0 ... 0
2008 ...... 810 .... 0 ... 0
2007 .... 1 029 .... 0 ... 0
2006 ........ 0 .... 0 ... 0

Dette er opplysninger som nå kan sies å ha "public interests", dvs. at folk som vurderer deltakelse bør kunne vurdere om dette øker risikoen for å rote seg inn i en uønsket situasjon.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Denne posten er relatert til opplysningene i den forrige posten, men den er egentlig off-topic i forhold til temaet ellers. Dette gir en delvis forklaring på skatteliste-utskriften i forrige post.

Linkene viser rett og slett omtaler av en konkurs i Sverige, for firmaene Hede Miljøbygg AB og Hede Utveckling AB - ledet av Per Gunnar Hoem, Ketil Rekve, Torbjørn Hoem. Det er ikke noe "dramatikk" i dette forholdet - konkursen er ferdigbehandlet og boet er oppgjort.

Miljonsatsningen blev ett praktfiasko - Härjedalen - op.se
Hede Miljöbygg AB kvittade skulder mot lägenheter - Härjedalen - ltz.se
Hede Miljöbygg i konkurs - Regionala nyheter | svt.se
Konkurs i dag för Hede Miljöbygg - Härjedalen - op.se
"Hela affären är en riktig soppa" - Härjedalen - op.se
Nya ägare till hotellet klar - Härjedalen - op.se
Välkommen till Hede Folkpark
Miljonfiasko för hotellbygge - Byggvärlden
Miljonfiasko för hotellbygget i Hede - Härjedalen - ltz.se

Kort fortalt ble et byggeprosjekt igangsatt sommeren 2007, med påstått budsjett på 60 millioner svenske kroner fra bl.a. norske investorer. Planene omfattet et turistsenter i Hede med bl.a. hotell, turistinfo og 4 rekkehus. Prosjektet var trolig grovt underfinansiert (bløffet om 60 millioner ?), og et ser ut som om det gikk tom for penger i januar/februar 2008 - med kun 1 av
de 4 planlagte rekkehusene delvis ferdigstilt (8 leiligheter).

Megler og Per Gunnar Hoem bløffet om at flere leiligheter var solgt. Megleren gikk siden konkurs. Det ene bygget er nå ferdigstilt av hovedinvestoren Staur Invest i september 2010.


Morten
 

Nutz

Med lem
Bare det at de ikke tillater noen som helst form for bruk av WMI-navnet i markedsføring tilsier at de selv er 110% klar over at de er godt over gråsona og at publisitet er noe de helst ikke vil ha. Ekkelt å være søkbar på google dersom man driver lugubert.
Hadde dette vært stuerent så hadde man selvfølgelig oppfordret til å linke til WMI's sider.

Denne også er litt artig:
Remember that to protect the longevity of our company we all need to follow these guidelines..

Normalt så er dette ikke noe firmaer bekymrer seg om, bortsett fra pyramider, der alt er avhengig at det går lengst mulig for de som har lagt inn en innsats for å verve skal få igjen noe for det.
 

Mortenxx

Medlem
Bekymringen for firmaets longevity ("forventet levetid") antyder at de er under press fra amerikanske myndigheter, ikke bare fra de norske. Det antyder også at presset er temmelig alvorlig.

I hele 2009 ble dette markedsført via CarbonCopyPro, dvs. at det var CCPro som mottok mesteparten av den negative oppmerksomheten. WMI var temmelig godt skjult i markedsføringen, og unngikk mye av kritikken.

De har tydeligvis fått det mye hetere rundt øra etter at CCPro ble droppet tidlig i 2010, da de fleste norske distributører begynte å markedsføre WMI direkte. Selskapet tåler dårlig at noen gransker det bortsett fra helt overfladisk.

Tiltakene som settes inn nå er rettet mot at selskapet skal bli mindre synlig - mindre utsatt for kritikk. Dette betyr også at de vraker sine egne metoder som de tidligere har anbefalt.
- "fake it til you make it" metoder
- internettmarkedsføring med inntektsløfter, livsstil, dyre biler og slike ting.
- bruken av "testimonials" i markedsføringen
- skjule viktige opplysninger i disclaimere

De satser nå mer på gammeldags verving "face-to-face" og vervemøter med mange deltakere samlet i et lokale. Dette betyr jo egentlig at oppskriften de fulgte ikke har vært helt god, at den ga haugevis av uønskede bieffekter og ikke virket slik det var planlagt.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Jeg besvarer en PM direkte i tråden. Svaret mitt forsvant pga. lang tidsbruk/utlogging da jeg postet det som PM.
Erlend skrev:
Heisann!

Hvor finner du all denne informasjonen om CCP og resten av svindelnettverket?

Takk for den jobben du gjør forresten :)

Mesteparten av det jeg postet sist var fra WMI's egne hjemmesider - wmitoday.com og wminow.com. "Offisielle kilder" er å foretrekke fremfor mer diffuse kilder, men de krever ofte litt tolkning eller at man sammenligner informasjonen med andre nøytrale kilder.

Aktivt forum for informasjon nå er Hegnar Online - underforum "Annen virksomhet". Dette forumet er egentlig ikke en særlig god kilde pga. at svært få er nøytrale (de er enten FOR eller IMOT MLM og nettverk).
HegnarOnline - Debattforum

Jeg har kun vært aktiv i forumtrådene "CarbonCopyPro" og "Pyramide? Wealth Masters International WMI" på webforumet.no. I tillegg var jeg aktiv i kommentartråden i glabladet.no - "CarbonCopyPro - Hjemmebusiness på 1-2-3".
CarbonCopyPRO – ferdig hjemmebusiness på 1-2-3 | Glabladet.no

Jeg har kun 5-6 kommentarer i blogger utenom dette. Jeg har unngått å spre min egen innsats til for mange steder jeg ikke husker underveis.

Kilde for Liberty League International, Australia (høsten 2009):
Liberty League | OzSoapbox - Part 4

Informasjon om at lederne i WMI har bakgrunn fra Liberty League International er plukket opp ved søk på nettet - google "navn på leder" + "Liberty League International". Noe av informasjonen ble funnet her i svar nummer 2:
Liberty League International | Rip-off Report #230534

I tillegg til dette har jeg brukt Kulturdepartementets nettsider for å peile meg inn på pyramideregler - "Forarbeide til Lov om endring av Lotteriloven" (aka "Stortingsproposisjon nr. 97 2004/2005").
4.3 Blandingsformer - regjeringen.no
Jeg har også såvidt vært innom amerikanske og australske myndigheters nettsider - FTC i USA og ACCC i Australia.

Jeg forsøker helst å unngå partiske kilder, men jeg bruker slike hvis de tilbyr rikelig med FAKTA blant "alt det andre". Det vil si at jeg godtar informasjon fra folk som er klart partiske - HVIS de samtidig klarer å tilby noe av interesse.


Morten

PS. Jeg skal prøve å få postet litt informasjon om kilder og metoder direkte i tråden, slik at folk slipper å spørre.
 

Mortenxx

Medlem
Her er et eksempel på en kilde som jeg valgte å "gjenfortelle" istedenfor å sitere/linke til:
HegnarOnline - Debattforum
Innlegg av: Gjest (18.10.10 20:32 )
Denne personen har ikke noe med Lena Bjørna å gjøre. Faktisk er det to fløyer innen WMI i Norge med hhv. Lena Bjorna i den ene fløyen og Per Gunnar Hoem og Ketil Rekve i den andre. Det var i Hoems fløy finansmannen Carl Harald Krystad kom med og etterhvert ble tatt opp i "ledelsen". Bjornas disipler er fortsatt trofaste mot CCP, mens Hoems bande hater både CCP og Lena Bjorna.
Det var nettopp Krystads misbruk av sin tillit som finansrådgiver som gjorde at denne personen ble overbevist om at WMI var god fisk.
I Bjornas nettverk er det stort sett bare Thomas Leithe Fuglestad som har tjent noe særlig. Under Hoem/Rekve har først og fremst Hasse Andre Johnsgård, Magnus Haga og Johan Kloster gjort det bra.
Flere av konsulentene skryter av at de er blitt kåret til "Rising star" av CCP/WMI. Dette kan ikke ses på som dokumentasjon av inntekt, for det er faktisk konsulenter som har blitt kåret til månedens "Rising star" før de engang har tjent inn igjen sine egne utlegg.

"Gjenfortalt" i post 9 i denne tråden:
Aktiviteten i Norge gir nå inntrykk av å være delt i 2 forskjellige grupper:
1. Den største gruppen har gitt opp CCPro, og satser kun på WMI. Den satser mer på "tradisjonelle vervemøter" og "face-to-face verving".
2. Den minste gruppen holder seg fortsatt til CCPro som "inngangsbillett".

Den største gruppen er de som tilhører nettverket til Per Gunnar Hoem, Kjetil Rekve, Hasse Andre Johnsgård, Magnus Haga, Carl Krystad, Johan Kloster - nevnt omtrent i den rekkefølgen de har hatt i mine søk på nettet.

Den minste av disse 2 gruppene er de som har Lena Bjorna i upline. Det kan i tillegg kanskje finnes noen distributører som ikke er med i noen av de 2 gruppene, som heller foretrekker å satse selvstendig eller har dannet sine egne "smågrupper".

Gruppene driver både i konkurranse med hverandre og til frustrasjon for hverandre.

Mesteparten av originalbudskapet er beholdt, men jeg valgte å fokusere mer på hvilke metoder de bruker i markedføring istedenfor på hvem som har tjent penger. Jeg har "nøytralisert" enkelte deler av innlegget uten å tukle noe med hovedinnholdet.

I andre tilfeller velger jeg f.eks. bare å sitere deler av en kilde, dvs. at jeg plukker ut den delen som jeg selv skal kommentere. Dette gjelder spesielt hvis temaet jeg skal kommentere drukner i et langt innlegg.

------------
Her er forresten en kilde til, hvor man bl.a. finner kronologisk oversikt over alle avisomtaler som har vært om CCPro og WMI i Norge:
Faraos gravkammer


Morten
 

Mortenxx

Medlem
WMI Scandinavia AS
Det er på tide å rette litt fokus mot WMI Scandinavia AS - siden selskapet har blitt en offisiell del av virksomheten i Norge.

Formelle opplysninger fra Enhetsregisteret:
Foretaksnavn: WMI SCANDINAVIA AS
Organisasjonsnummer: 996 074 463
Forretningsadresse: Møllergaten 4
0179 OSLO
Kommune: OSLO
Organisasjonsform: Aksjeselskap

Vedtektsdato: 01.09.2010

Formål: Generell opplæring, support samt handels- og konsulentvirksomhet og
alt hva dermed står i forbindelse samt ved aksjeerverv eller på annen
måte gjøre seg interessert i andre foretagender av samme eller
liknende art.

Kapital: NOK 100.000,00

Daglig leder:
Carl Harald Krystad

Styre:
Styrets leder:
Hege Enodd, 2512 KVIKNE

Styremedlem:
Hasse Andre Ruud Johnsgård
Ketil Rekve

Revisor:
Org.nr 962 990 746 STIANSEN & CO AS, Fekjan 15, 1394 NESBRU

Signatur: Styret i fellesskap.

Dette var de formelle opplysningene om selskapet - for å ha disse på plass før jeg analyserer konseptet videre.

Selskapet startet egentlig ca. 1. mars 2010, men har drevet uregistrert i omtrent 6 måneder. Dette betyr trolig at selskapet opprinnelig har vært drevet som ENK før det ble omgjort til AS, men det kan selvfølgelig også bety at virksomheten har vært drevet svart i en periode uten regnskaper.

"Bakmann" i dette selskapet ser ut til å være Per Gunnar Hoem, selv om han ikke har noen formelle roller i selskapet. Vurderingen er basert på at Hege Enodd er styrets leder, dvs. at han har felles adresse med styrets leder. En annen årsak til vurderingen er at mange av nettsidene som selges av WMI Scandinavia til nye medlemmer var stemplet "Copyright PGH" da jeg sjekket noen slike.

Per Gunnar Hoem gir inntrykk av at han ikke KAN ha formelle verv i næringslivet, eller at han forsøker å unngå slike verv av andre grunner. "Kan ikke ha slike roller" kan f.eks. skyldes konkurskarantene, mens "forsøker å unngå" kan skyldes andre forhold (skattekrav, kreditorer, mer uskyldige forhold).


Morten
 

Mortenxx

Medlem
WMI Scandinavia AS

Selskapets egentlige formål:
1. Fungere som alternativ inntektskilde for ledere.
Hvis du jobber deg høyt nok opp i systemet får du vanligvis tilbud om å "posisjonere deg" i selskapet, dvs. at du får muligheten til å organisere dine egne inntektskilder hvor du beholder en større del av inntektene selv. CarbonCopyPro er et typisk eksempel på slik inntektskilde, et markedsføringssystem som både selger sitt eget produkt og produktene fra WMI. Andre eksempler på slike inntektskilder er folk som lager nettsider for nye deltakere, folk som selger leads, folk som selger "tilbehør" som f.eks. autoresponder for epost, folk som selger opplæring i markedsføring osv.

Kilde (kommentartråd til artikkel):
- Nei, vi er ikke et pyramidespill - HegnarOnline
Ikke bare at pakkene kosta flesk, men Wmi skandinavia fant opp nye gebyrer som vi måtte betale. Jeg har snakket med MANGE Wmi medlemmer og vi har kommet fram til hvem som tjener mest på dette.

2. Gi et mer seriøst inntrykk
Overfladisk sjekk på nettet viser at selskapets nettsider fungerer som "landingssider" for en bestemt type annonser, f.eks. rubrikkannonser under "Stilling ledig". Dette gir mer troverdig inntrykk enn om konsulenter skulle dirigert interesserte til sine egne landingssider - nettsider som ofte ikke har et registrert firma eller andre "effekter" som bidrar til å gi seriøst inntrykk overfor jobbsøkere.

3. Avlede oppmerksomhet fra WMI i USA og fra enkelt-konsulenter i Norge
Selskapet fungerer trolig som en "avledningsmanøver". Ved å tiltrekke oppmerksomhet eller granskninger hit leder de oppmerksomheten bort fra enkelt-konsulenter, og bort fra hovedvirksomheten i USA. Selskapet i Norge gir IKKE inntrykk av å være underlagt WMI i USA, men det gir inntrykk av å være opprettet i avtale med WMI i USA. Forkjellen på dette er vesentlig, siden WMI i USA kan fraskrive seg ansvar for denne virksomheten ved behov, noe de ikke kunne gjort om selskapet hadde vært et datterselskap av WMI i USA.

Overfladisk sjekk av nettsidene til WMI Scandinavia AS gir inntrykk av at de stort sett selger lovlig "tilbehør", dvs. at pyramiden fortsatt er kamuflert i USA.

De punktene jeg har satt opp her er bare en foreløpig vurdering av formålet til WMI Scandinavia AS. Det er basert på overfladisk sjekk av selskapet. Jeg sjekker ting litt annerledes enn f.eks. en jurist ville gjort det, dvs. at jeg sjekker hva ting BRUKES TIL istedenfor hva de UTGIR SEG FOR Å VÆRE.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Pynte på medlemstall for å virke større enn man er?
Jeg har alltid steilet på de medlemstallene som blir oppgitt, dvs. at antallet som oppgis alltid synes betydelig høyere enn hva man finner gjennom søk på nettet eller andre metoder.

Forklaringen kan være at tallene de oppgir også inkluderer medlemmer som er utmeldt. Dette bekreftes delvis av et utmeldt medlem i kommentartråden i glabladet - post 247.
Veldig forkortet utsnitt fra en kommentar:
Deretter sendte jeg en mail til WMI og ba dem melde meg helt ut. Svaret jeg fikk, var at jeg ikke trengte å betale inn noe mer, men jeg ville fremdeles stå oppført på listene over konsulenter, bare at jeg sto oppførst som innaktiv.

Her har jeg klippet sammen beregninger som er hentet direkte ut fra medlemslister. Opplysningene er hentet fra 4 poster hver i 2 tråder, og samlet i en og samme tråd på forumet de ble hentet fra.

Tråd "Overdrevne medlemstall i WMI og CCPro"
HegnarOnline - Debattforum

Tråden viser at omtrent 24 NORSKE medlemmer ble vervet til WMI i oktober 2010, og at omtrent 140 medlemmer sluttet i CCPro INTERNASJONALT i omtrent samme periode.

Det mangler noen data for å kunne beregne om dette er i vekst eller på rask nedtur, men disse tallene gir ihvertfall et bilde av situasjonen. Folk står ellers fritt til å korrigere dette hvis situasjonen er bedre enn tallene gir inntrykk av. Medlemstall som selskapene selv opererer med gir uansett inntrykk av å være sterkt oppjustert - minst 4 ganger det reelle antallet de faktisk har eller mer.


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Her er noe som kan være av interesse for noen - en gratis ebook for hvordan man markedsfører CarbonCopyPro - fra en av toppene i Australia (Cameron and Tanya Outridge). PDF-format, omtrent 31MB.
Free E-Book - cameronandtanya.squarespace.com

Jeg spanderte omtrent 20 minutter på å bla gjennom overfladisk ned til side 60. Den inneholder massevis av nyttig info om generell forretningsdrift, markedsføring og andre ting du kan ha nytte av.

NB. Ikke bruk slike oppskrifter som en "bibel" eller "oppskriftshefte". Mange av teoriene er altfor tynne, f.eks. på at de forteller hvorfor metoder virker men overser å forklare hvorfor de samme metodene feiler. Jeg ville f.eks. vært veldig forsiktig med å adoptere enkelte "læresetninger" i boken. CarbonCopyPro har IKKE vært spesielt vellykket, men det betyr ikke at ALT har vært like mislykket.

Eksempel på tynne teorier - forklarer bare halvparten av temaet:
"There are many advantages in using the internet".
Det er jaggu meg mange ulemper også. Jeg og andre klarte å utkonkurrere dem på søkeresultater med tråden om CarbonCopyPro her på forumet, og flere av de andre negative trådene lå blant de 10 første treffene på søk. CarbonCopyPro ble rett og slett utkonkutrrert med sine egne metoder, av folk om ikke har spesialisert seg på markedsføring eller internett. Attpåtil i tråder og omtaler de hadde startet selv. :)

Jeg støtter IKKE enkelte av rådene som gis i boken, men jeg støtter mange av rådene hvis man unngår å bruke dem som "bibel".


Morten
 

Mortenxx

Medlem
Formålet med denne tråden
Jeg forsøker rett og slett å løse det problemet jeg selv opplevde da jeg sjekket CarbonCopyPro i august 2009. Alle søk "druknet" i meningsløs markedsføring fra folk som reklamerte for CarbonCopyPro, og det var omtrent håpløst å finne nøytrale kilder eller fakta-opplysninger. Man måtte innom 200 nettsider for å finne 3 nøytrale nettsider og 2 kritiske nettsider, mens 195 sider var ren reklame. Direkte frustrerende når man forsøker å finne ut av en sak. Jeg tilbyr delvis en løsning på slike problemer.

Postene mine er ikke ment å være 100 prosent nøytrale, men samlet sett bør de linke til et nøytralt utvalg av kilder som folk kan velge selv om de ønsker å sjekke.

Mine egne tolkninger er rett og slett "ukvalifisert", men "etter beste skjønn". Jeg forsøker å ha noenlunde oversikt over saken uten å fokusere for mye på detaljer. Andre som sjekker detaljer grundigere kan ha langt bedre tolkninger enn jeg klarer å tilby.

Jeg har ikke noe personlig utbytte av denne saken bortsett fra at den brukes som "trening", f.eks. at jeg får trening i å styre unna lignende konsepter selv i fremtiden. Jeg har fått innsikt i haugevis av tricksene som brukes i denne type virksomhet.

NB. Jeg listet opp noen punkter i post 2 i denne tråden, punkter som jeg hadde tenkt å beskrive men som ble droppet. Dette er temaer som ble omtalt i tråden "CarbonCopyPro", som er temmelig kjedelig å skrive på nytt. Jeg svarer heller på spørsmål om hvor opplysningene finnes enn å skrive ting på nytt i denne tråden.

"GUMP-hunting" handler f.eks. om hvordan en erfaren selger lurer en GUMP inn i et forretningskonsept. GUMP = Gode Uerfarne Mennesker med Penger, altså de som blir "melkekuene" i dette konseptet. Tiltrekker man mange nok GUMP vil de erfarne selgerne dukke opp av seg selv, dvs. at det er mer lønnsomt med "krever ingen erfaring" enn høye krav til ferdigheter.


Morten
 

Nutz

Med lem
Lurer på om det kan være lurt å "quote/sitere" mer fra disse nettstedene som har noen fine oppdagelser og innspill.
Ikke fordi lesere her inne er late og ikke gidder å trykke på linker, men siden WMI Scandinavia AS er gira på å slå ned på all negativ omtale, så kan det hende info fra bloggere blir slette i frykt for å bli saksøkt av disse kjeltringene.

Takker igjen for info Morten.
 
Topp