Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Den store Ferietråden

Web2000

Medlem
Reiser webforumets medlemmer på ferie eller er ferie bortkastede penger (Time is money).
Hvis dere velger å reise på ferie, hvor går så turen? Blir destinasjonen valgt ut fra kriterierer som hastigeten på nettet? Bruker dere tiden i andre land til rekreasjon og avslapping eller for å få inputs til nye ideer?

Scream out!
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Har ikke tid til noe ferie, men tar noen kvelder fri med øl og jazzige, blå toner i Molde.
Siden jeg kun bor en fergetur på 5 min fra Molde passer jeg på å ta meg noen dager fri under jazzfestivalen og da blir det pils og blåe toner ;)

Innspirasjonen finner jeg i øl'n og tonene :p

Men, noe direkte ferie, utover dette blir det desverre ikke tid til..

/S
 

Bjørn Andersen

Webmaster
hadde en liten uke i oslo og på hytten forrige uke, men skal til thailand i hele oktober da, synes det er like greit spare ferie til det er ruskevær her hjemme, godt å reise vekk da
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg pleier å si at vi høyrefolk ikke tar ferie slik som de norske sauene. Høyrefolk tar en helg med teambuilding, det er faktisk forskjell.

Litt avhengig av hva man jobber med synes jeg feriene bør brukes til noe produktivt. Jobber du med design? Ja, kanskje du kan besøke steder der du finner inspirasjon? Kanskje ta noen bilder og legge dem ut på firmabloggen?

Rent generelt ferierer nordmenn altfor mye. Jeg er imot ferier. Ta de uføre som et eksempel. Jeg vet at de gleder seg til ferien. Men ferie? Fra hva da? Tilværelsen på sofaen? Arbeidsløse er et annet eksempel. Arbeidsløse har ferie hele året, og burde strengt tatt vært satt i arbeid når sauene rundt om drar til Sverige.

:)
 

Erlend

Medlem
Har ikke tid til noe ferie, men tar noen kvelder fri med øl og jazzige, blå toner i Molde.
Siden jeg kun bor en fergetur på 5 min fra Molde passer jeg på å ta meg noen dager fri under jazzfestivalen og da blir det pils og blåe toner ;)

Innspirasjonen finner jeg i øl'n og tonene :p

Men, noe direkte ferie, utover dette blir det desverre ikke tid til..

/S

Bor du på Vestnes eller?
 

Knut

Medlem
2 uker Skottland, færøyene, Island og Svalbard. Så 6 uker med lastebilkjøring i Alaska utpå vinteren
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Drar på ferie for å jobbe mer eller mindre.. skal til amsterdam og rotterdam i enten en eller 2 uker.. for å få mer innputt fra festivaler og hendelser der nede.. blir det en uke regner jeg med 5 dager med ekte turist og 2 dager fyll og fanteri..
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Jeg pleier å si at vi høyrefolk ikke tar ferie slik som de norske sauene. Høyrefolk tar en helg med teambuilding, det er faktisk forskjell.

Ja, ferie er teambuilding. Mange av oss har dog flere team, et team i jobbsammenheng og et team på mer privat plan.

For de fleste familiefolk(selv høyrefolk) vil jeg tro det er vanlig å gi slipp på jobben for å hygge seg sammen med familie og venner i ferien, eller teambuilding om du vil ;)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg er imot fellesferie og helg og sånt :)
Reiser heller ut når jeg har mulighet, lyst og anledning, uavhengig av hvilken dag eller måned det er. Trives veldig godt med det jeg gjør og trenger ingen pause fra det selv, men det kan være en fordel med å gjøre noe helt annet noen dager i strek for å få litt mer langsiktig fokus.

Sålenge familien har det godt er jeg så fornøyd at det knaker ;)
Vi besøkte noen venner opp i Sirdal (= Rogaland). Eldste jenta reiser med mor til Tyskland (teenstreet.net) mens jeg kommer til å kose meg hjemme med resten av ungeflokken. Kanskje tar en camping-tur noen dager her i fylket med de små - 3/4 dager.

Og så bygger vi hytte. Trehytte i hagen vår altså - haha :)
 

picxx

Well-Known Member
Var en helgetur på Koh Chang for en mnd. tid siden.
Det får greie seg med ferie i denne omgang.
 
Topp