Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Google
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Google Sjefen over alle søkemotorer. Bare innlegg relatert til selve søkemotoren går her - SERP, SEO, PageRank osv.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 16th March 2008, 20:53
Standard   Er nettsiden havnet i "sandbox"?

Medlem

Ble medlem: Apr 2007
Mycade is on a distinguished road

Hei, har merket den siste tiden at flere av mine søkeord har havnet lengre og lengre ned på google`s søkeresultater, også når jeg søker på "mittnettsted.no". Første jeg tenkte var at nettstedet havnet i den såkalte "sandbox".

Men så stakk jeg en tur innom webmastertool bare for å sjekke for sikkerhets skyld, og der oppdaget jeg noe merkelig. Ta en titt på bildene, så jeg slipper å forklare meg så dypt :P

For en stund tilbake gikk nettsiden ganske tregt. Min host mente at det var googlebot sin feil og han lurte på om han ikke skulle stenge boten ute. så kanskje det er det som er skjedd her?

Betyr dette at nettsiden er i sandbox?

Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 16th March 2008, 23:57
Standard  

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Bergen
Adrian will become famous soon enoughAdrian will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Adrian

Det betyr at googlebot har vært inne på siden din 23. februar. Siden det har den ikke fått tilgang til siden. Den er sikkert blokkert. Så viss du ikke har rotet med robots.txt filen din så kan det hende hosten din har rotet det til.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 17th March 2008, 00:01
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Du har jo en feil på sidene dine. Fiks den først.
403 ERROR - Google Search
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 17th March 2008, 21:34
Standard  

Medlem

Feilen 404 betyr at siden er blokkert. Da er det mest sannsynligvis hosten som har blokkert google boten. Da jeg ikke har rotet med robot.txt fila.

Er det noen som bruker dreamhost her?
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 17th March 2008, 21:57
Standard  

sKrud sin avatar
Meget sliten student

Sted: Stavanger
sKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til sKrud

Jeg bruker dreamhost.. Har aldri hatt dette problemet... Å har maange sider på området mitt...
  #6 (permalink)  
Ulest 17th March 2008, 22:03
Standard  

Medlem

slik ser robots.txt ut:

User-agent: *
Disallow: /popups/
Disallow: /include/
Disallow: /phpmyadmin/
Disallow: /wysiwyg/
Disallow: /downloads/
Disallow: /guider/
Disallow: /admin/
Disallow: /ads/
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 17:59
Standard  

Medlem

Da fant jeg ut hva problemet var, og jeg deler det gjerne med dere. Det som har skjedd her var at Dreamhost mente googleboten brukte for mye av linjen deres, så de ble nødt til å stenge den ute.

Jeg forklarte de mitt synspunkt om saken og fortalte de at produktet deres er helt ubrukelig for meg når googleboten og evt. andre søkemotorboter blir utestengt. Jeg krevde pengene tilbake, men det var ikke mulig. Nå sitter jeg på en ubrukelig host på 500gb.

Min konklusjon: Ikke kjøp fra host dreamhost.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 18:02
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Virkelig?

Jeg har da flere sider hos dreamhost som blir crawler av Googlebot hele tiden uten at det byr paa problemer..
  #9 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 18:11
Standard  

TorsteinO sin avatar
Art Director & grunder

TorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to all

jøss, det er det snåleste...

ps: hvis du har betalt med visa eller noe annet kredittkort (hvilket jeg antar), så er det ikke noe problem å få pengene tilbake, bare si til dreamhost at du kommer til å klage til VISA/banken din, og hvis ikke DH gjør det, så er faktisk banken din nødt til å gjøre det.
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 18:55
Standard  

Medlem

Dette er helt seriøst. Det hele startet da de spurte om de ikke kunne sperre ut googleboten. jeg sa nei, og de gjorde det.

Takk for tipset atomet
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 19:23
Standard  

Feed:
Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Mycade Vis innlegg
Dette er helt seriøst. Det hele startet da de spurte om de ikke kunne sperre ut googleboten. jeg sa nei, og de gjorde det.

Takk for tipset atomet
Kva slags side var det? Eg tipper litt på at du har ekstremt dårlig oppsatt side, slik at deg går ville mengder cputid og slikt til å gi ut ei side.

For google er virkelig ikkje så kjappe, og dei besøker deg ikkje så ofte, og står ikkje for stor del av trafikken (med mindre du har 4 besøkande i døgnet...)
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 19:49
Standard  

Medlem

Kan du utdype "ekstremt dårlig oppstatt side" for meg?
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 15th April 2008, 20:46
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

VISA og andre kredittkort har noe som heter chargeback. Dette kan du bruke selv om du har betalt gjennom paypal så lenge du har brukt kredittkortet ditt. Du vil da få pengene dine tilbake hvis du klager. Kontakt banken din så ordner de det for deg. Ikke noe problem i det hele tatt.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 24th April 2008, 00:26
Standard  

Medlem

Bizminizer is on a distinguished road

Sist jeg drev et nettsted var vel den googleboten innom sikkert 20 ganger om dagen, men det skal da ikke ha nevneverdig å si på båndbreddebruken?? Den siden var forresten hostet hos dreamhost.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
"picxx" eller "laokao" picxx Generell snakk og svada 5 9th June 2010 01:11
Hva betyr de forkjellige felter i "Detaljert rapport kontobalanse" hos Tradedoubler? Mr Vest Tradedoubler 9 29th May 2009 13:56
Hva betyr "<a title="blocked::"? testdriver Lenke-strategi 12 11th March 2009 19:29
Hvorfor img width="1" height="1"? Tonny Kluften Affiliate-programmer 3 27th February 2008 00:11
Differanse mellom "detaljert kontobalanse" og "Kontobalanse" webmoney Tradedoubler 5 2nd July 2007 10:40

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter