Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Google
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Google Sjefen over alle søkemotorer. Bare innlegg relatert til selve søkemotoren går her - SERP, SEO, PageRank osv.

Svar
Tilbakelenk (1) Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #16 (permalink)  
Ulest 16th November 2008, 18:42
Standard  

Nykommer

Ble medlem: Nov 2008
durle is an unknown quantity at this point

hvordan kan jeg lage en forum ved å bruke phpbb???
Svar med sitat
  #17 (permalink)  
Ulest 16th November 2008, 18:47
Standard  

sKrud sin avatar
Meget sliten student

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Stavanger
sKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til sKrud

Se her du: Build a phpBB Forum in 5 Steps
  #18 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 02:01
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
Hmm, kor mykje skal til for at google plukker opp ting? Eg har etherkiller.org inne i indeksen til google, med okish plassering for å vere et humoristisk krumspring, og sida der inneheld jo knapt tekst på forsida - kun bilde og meny.
Hmm.. Jeg vet faktisk ikke, men mener Google har en grense på antall ord som må befinne seg på nettstedet før det blir indeksert. Du har jo f.eks også en Alt-tag på bildet der... Det kan jo være den blir tatt med som ord på siden.
Svar med sitat
  #19 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 07:20
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av seppolaatle Vis innlegg
men mener Google har en grense på antall ord som må befinne seg på nettstedet før det blir indeksert.
Dette er bare tull.
Jeg hadde en side (domene) som kun bestod av ett enkelt bilde.
Denne siden ble faktisk godt indeksert, og fikk en PR3.
Innlenker er nok det som må jobbes med om man skal få et godt indeksert nettsted.
  #20 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 08:35
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Dette er bare tull.
Jeg hadde en side (domene) som kun bestod av ett enkelt bilde.
Denne siden ble faktisk godt indeksert, og fikk en PR3.
Innlenker er nok det som må jobbes med om man skal få et godt indeksert nettsted.
Du har nok helt rett. Egentlig føler jeg meg kanskje litt dum nå, da vi har alle undersidene til f.eks bildr.no, og disse engang ikke blir oppfattet som duplikat innhold.

Der kan jeg ikke gjøre noe annet enn og beklage feilinformasjon!
Svar med sitat
  #21 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 10:05
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Ikke for å strø salt i såret seppolaatle, men jeg hadde ei side med kun et bilde for litt siden, PR5.
Og så fort jeg laget en link til et annet nettsted fikk den PR4. Tilfeldig? Ja, tror det.
Svar med sitat
  #22 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 14:11
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

PR måles jo da altså på innlenker. Straks du blir indeksert, får du altså PR0.!

Men hvordan har jeg selv da klart, og oppnå PR2, på ett domene, som ikke engang var innhold på i det hele tatt? Da lurer jeg egentlig på hva Google har indeksert...

Det skal nevnes at PR2 kom ca 2mnd etter domenet ble registrert, og at det mest sannsynlig har vært innhold på domenet før jeg fikk det. Allikevel...
Svar med sitat
  #23 (permalink)  
Ulest 17th November 2008, 14:41
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av seppolaatle Vis innlegg
Det skal nevnes at PR2 kom ca 2mnd etter domenet ble registrert, og at det mest sannsynlig har vært innhold på domenet før jeg fikk det. Allikevel...
Det kan være at siden er cachet en eller annen plassen, slik at det ligger en masse innlinker mot siden der.

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Tilbakelenker (?)
Tilbakelenk til denne tråden: http://www.webforumet.no/forum/google/3388-sandbox.html
Skrevet av For Type Dato
Sandbox? - Side 2 - Webforumet.no - Webmaster forum This thread Refback 17th November 2008 10:14

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Google Sandbox FAQ Kenneth Dreyer Søkemotoroptimalisering (SEO) 14 5th March 2009 05:30
Er nettsiden havnet i "sandbox"? Mycade Google 13 24th April 2008 00:26

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter