Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Google
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Google Sjefen over alle søkemotorer. Bare innlegg relatert til selve søkemotoren går her - SERP, SEO, PageRank osv.

Svar

Tilbakelenk (1) Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 02:07
Standard   Sandbox?

Nykommer

Ble medlem: Nov 2008
durle is an unknown quantity at this point

jeg har laget siden min for ei veke siden, men hvorfor finner jeg den ikke på google,altså når jeg søker, jeg søker med alle keywordsa mine, men likevel ingenting som om den ikke eksisterer??
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 02:17
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
Opprinnelig skrevet av durle Vis innlegg
jeg har laget siden min for ei veke siden, men hvorfor finner jeg den ikke på google,altså når jeg søker, jeg søker med alle keywordsa mine, men likevel ingenting som om den ikke eksisterer??
Den finner du ikke i Google fordi Google ikke vet at siden din eksisterer. Du må nesten få litt innlenker til nettstedet ditt som Google kan følge, slik at nettstedet ditt blir indeksert.

En ting til, kan jo være at du tar en tur innom her og får lastet opp ett sitemap om du har slikt noe tilgjengelig.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 05:20
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Hvilken side er det?
  #4 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 11:06
Standard  

Ståle sin avatar
Medlem

Ståle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to allStåle is a name known to all

Som Seppolaatle skriver, Google er ikke synsk, og vet ikke automatisk om alle sider some lastes opp på nettet. Enten følger du linken som han ga deg, og lager deg et sitemap.

Når du har sendt inn ditt sitemap burde google finne siden din. Men det er selvsagt ikke nødvendig å gjøre dette (i de aller fleste tillfellene). Det holder lenge med å skaffe seg en lenke fra en side som allerede er indeksert i Google. Som fks forumet her. Legger du ut en link så vil siden din være indeksert iløpet av minutter. Men vær obs, det er ikke det samme som at den kommer til å ranke bra på de søkeordene du håper. Det må man som oftes jobbe litt for.

Noen linker:
Sitemap Script
Sitemaps
Add your URL to Google
About Sitemaps - Webmaster Help Center
http://www.google.com/webmasters/tools/
Google Sandbox FAQ
  #5 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 14:33
Standard  

Nykommer

ok, så hvis jeg legger ut linken min her: komoga.com, da vil jeg kunne søke den opp i google
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 14:47
Standard  

Mr Vest sin avatar
Sjefen over alle sjefer!

Ble medlem: Feb 2007
Mr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to beholdMr Vest is a splendid one to behold

Sitat:
ok, så hvis jeg legger ut linken min her: komoga.com, da vil jeg kunne søke den opp i google
Om du søker på site:dittdomene.com i Google, og din side kommer frem i resultatet, da betyr det at denne er indeksert. Da vil du også få se hvor mange av undersidene dine som er indeksert.

Selv kan jeg kun se tre sider på dette nettstedet, hvor den ene sikkert ikke inneholder nok tekst til at Google engang indekserer den vil jeg tro.

Men allikevel. Forsøk deg med site:dittdomene.com i løpet av dagen, så skal du nok se at den er indeksert.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:01
Standard  

Nykommer

ok, men en tinh til jeg lurer på..er det lov å kopiere tekst fra ei side og lime inn på min, samme for bilder??
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:08
Standard  

Kenneth Dreyer sin avatar
Medlem

Sted: Hamar
Kenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud ofKenneth Dreyer has much to be proud of

Nei, det er ikke lov. Hva slags spørsmål er det?
Er det lov å gå inn i en butikk, putte en vare i lomma si og gå ut uten å betale for seg? Nei. Det er krimininelt.
  #9 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:48
Standard  

Nykommer

ok, men hvordan skal jeg kunne få tak i innhold til siden min da??hva gjør dere
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:50
Standard  

Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

Sitat:
ok, men hvordan skal jeg kunne få tak i innhold til siden min da??hva gjør dere
Tusenkronerstipset er å lage det eller betale andre for å lage det.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:58
Standard  

Nykommer

ja,men det må finnes en lettere måte...jeg kommer på noe :-)
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 15:58
Standard  

Apache-junkie

Ble medlem: Dec 2007
vidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the roughvidarlo is a jewel in the rough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av seppolaatle Vis innlegg
Selv kan jeg kun se tre sider på dette nettstedet, hvor den ene sikkert ikke inneholder nok tekst til at Google engang indekserer den vil jeg tro.
Hmm, kor mykje skal til for at google plukker opp ting? Eg har etherkiller.org inne i indeksen til google, med okish plassering for å vere et humoristisk krumspring, og sida der inneheld jo knapt tekst på forsida - kun bilde og meny.
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 16:03
Standard  

Nykommer

men er det seriøst ulovlig å kopiere bilde fra google-søke-bilder på nettsiden min...da burde jeg kankskje slette den eller?
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 16:07
Standard  

sKrud sin avatar
Feed:
Meget sliten student

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Bodø
sKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of lightsKrud is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til sKrud

Sitat:
men er det seriøst ulovlig å kopiere bilde fra google-søke-bilder på nettsiden min...da burde jeg kankskje slette den eller?
JA..det er det.. Om du gjør dette må du i så fall vise klart og tydelig hvor du har hentet bildet fra.. Å gjerne spørre om lov først..
  #15 (permalink)  
Gammel 16th November 2008, 17:36
Standard  

Fredrik sin avatar
Medlem

Ble medlem: May 2008
Sted: Lillestrøm
Fredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the roughFredrik is a jewel in the rough

Tekst får du skrive selv. Bilder kan ikke under noen omstendigheter stjeles fra andre. Derimot kan du gå inn her og søke på mer enn 2 mill bilder hvorav de fleste er gratis.
Svar med sitat
Svar
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Tilbakelenker (?)
Tilbakelenk til denne tråden: http://www.webforumet.no/forum/google/3388-sandbox.html
Skrevet av For Type Dato
Sandbox? - Side 2 - Webforumet.no - Webmaster forum This thread Refback 17th November 2008 10:14

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Google Sandbox FAQ Kenneth Dreyer Søkemotoroptimalisering (SEO) 14 5th March 2009 05:30
Er nettsiden havnet i "sandbox"? Mycade Google 13 24th April 2008 00:26