Gå Tilbake   Webforumet.no > Søkemotorer > Google
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Google Sjefen over alle søkemotorer. Bare innlegg relatert til selve søkemotoren går her - SERP, SEO, PageRank osv.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 22nd February 2010, 18:35
Standard   No Follow linker

Bjørn Andersen sin avatar
Adult Webmaster

Ble medlem: Apr 2009
Sted: Bergen
Bjørn Andersen will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Bjørn Andersen

Er mye fram og tilbake i seo verden angående no follow linker, noen sier de ikke betyr noe for rankings, mens andre sier det motsatte. SKulle vel ikke være noen her som har erfaring rundt dette ?
  #2 (permalink)  
Ulest 22nd February 2010, 19:04
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Anders is on a distinguished road

Det har ikke noe å si hvis siden allerede er indeksert og oppdatert av google. Crawleren følger nofollow-lenker, og har du en nofollow-lenke fra en høyt traffikert side vil crawlere gå gjennom din side oftere.

Men det har ingen betydning i forhold til sidens troverdighet (PR)
  #3 (permalink)  
Ulest 22nd February 2010, 21:41
Standard  

Newyork sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jul 2009
Newyork will become famous soon enough

Linker fra twitter er vel no-follow, men nye sider blir raskt indexert om du linker derfra.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 9th March 2010, 20:21
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2010
metallian will become famous soon enough

Nofollow/dofollow.... blir helt matt jeg
  #5 (permalink)  
Ulest 9th March 2010, 21:23
Standard  

TFSmedia sin avatar
Medlem

Ble medlem: Aug 2008
TFSmedia will become famous soon enough

Spørsmålet var vel om det betydde noe for rankingen, og ikke om det betydde noe for indexeringen. Svaret på om dofollw/nofollow betyr noe for rankinen(serp) er at det har betydning. I følge google ble nofollow tagen inført for å hindre kommentar spam. Nofollow linker skal i teorien ikke ha like posetiv effekt på rankingen som dofollow. Frem til noen har testet ut at nofollow har like god effekt på rankingen kan man regne med at nofollow har liten effekt.

En annen diskusjon er jo om nofollow på kommentarer har noen effekt...De som spammer med autospam gir jo blanke i om det er dofollow eller nofollow, det har vel de fleste som har derevet en blog fått erfare. Ellers bruker jo store nettasmfunn som twitter og wf nofollow for å minke spam og til en viss grad for å holde på linkjuce. En annen ting er at de nettsidene det linkes til fa autospam stort sett er sider som er bannlyst av google fra før, så nofollow betyr ingenting for rankingen deres..
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 9th March 2010, 21:43
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Sitat:
Opprinnelig skrevet av TFSmedia Vis innlegg
... Ellers bruker jo store nettasmfunn som twitter og wf nofollow for å minke spam og til en viss grad for å holde på linkjuce. ...
Før ja, men ikke nå lenger. Google PageRank og nofollow lenker | Webforumet.no Blogg
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 10th March 2010, 11:26
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Er det kommentarer som dette Dere diskuterer?
terminliste adeccoligaen 2010 | Fotballmoro

Gjør personen dette fordi det dannes en inlink til hans side fra min side nå? Litt usikker på om jeg skla se på dette som spam/et problem eller ikke.
  #8 (permalink)  
Ulest 10th March 2010, 11:27
Standard  

zapotek sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to beholdzapotek is a splendid one to behold

Dette er spam ja.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 10th March 2010, 11:29
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Bortsett fra at det ikke har noen verdi så¨jeg fjerner den jo, betyr det noe for siden min? F.eks hvis hans side blir "svartelistet" av Google?
  #10 (permalink)  
Ulest 10th March 2010, 11:38
Standard  

TFSmedia sin avatar
Medlem

Ble medlem: Aug 2008
TFSmedia will become famous soon enough

Det beste er å fjerne slike linker raskest mulig. Google kan straffe sider som linker til "søppelsider", er usikker på om det er uavhengig av dofllow/nofollow på linken..
På Wordpress har du også muligheten til å merke komentarene som spam, men hvilke konsekvenser det får for spammeren at du merker han som spammer vet jeg ikke.(mulig han havner på spam listen til akismet?)
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 10th March 2010, 11:45
Standard  

metallian sin avatar
Medlem

Jeg editerte kommentaren, og valgte "spam" - da forsvant den for meg og jeg antar jeg slipper flere fra samme IP ihvertfall, eller hvordan WP nå gjenkjenner de der.
  #12 (permalink)  
Ulest 19th March 2010, 15:05
Standard  

Anders sin avatar
Medlem

Anders is on a distinguished road

@metallian - Kan jo være en idè å fjerne trackback'en fra den siden hit. Er jo ikke relatert
  #13 (permalink)  
Ulest 8th October 2010, 00:01
Standard  

Pong sin avatar
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to behold
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Forresten tror jeg at man ikke kan stole 90% på bekreftelser/avkreftelser av visse google-relaterte teorier. Jeg er nokså overbevist over at de bruker forskjellig logikk på forskjellige tidspunkt - random - for å unngå at folk skal kunne forutse de.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 10th October 2010, 12:07
Standard  

Medlem

Ble medlem: Sep 2010
Rand is on a distinguished road

Bruker nesten ikke no follow på noen av mine sider. Virker som mange slenger opp no follow på nesten alle sine linker og tror at google ikke teller med disse som utlinker. Google har jo aldri sagt at de ikke følger no follow linker eller ikke tar de med som utgående linker, bare at linkjuice ikke blir sendt videre. Linker en til en side som en kanskje ikke burde linke til hjelper det ikke med no follow, da burde man ikke ha linken der. Fikk nettopp en mail om linknytte med en side som hadde altfro mange utlinker til at jeg syntes det var noen verdi for meg med noen a-b bytte. Han sa at nesten alle var no follow, sa da gjorde det ikke noe min link ville få god verdi. Ble ikke noe bytte med den siden.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 10th October 2010, 13:28
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

re: siste avsnitt i Rand's svar...
Hva er egentlig kriteriene for å bytte linker med andre sider?
Kun antall linker de allerede har oppe? ??

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Bruk av "no follow" river Søkemotoroptimalisering (SEO) 19 21st November 2009 22:38
Kjøper Linker JohnnyBlaze Kjøp, salg og byttehandel 17 26th November 2008 22:13
Selge linker? Tonny Kluften Google 3 26th September 2008 20:47
to follow or nofollow tulling99 Søkemotoroptimalisering (SEO) 9 4th September 2008 01:05

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter