Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Redusering av utbetalingstid hos Stripe

mra

Active Member
Er det noen her som har erfaring med å forhandle med Stripe om å få redusert tiden fra kunden har betalt til man får utbetalt pengene? Jeg lurer primært på hva de stiller av krav til omsetning for i det hele tatt å ville være interessert i å diskutere saken. Bedriften dette gjelder har pt. rundt 50K USD i omsetning gjennom Stripe pr. måned.

Jeg ser på diverse diskusjonsfoum at noen har greid å forhandle perioden ned fra 7 til 3 eller 4 dager, og på amerikanske Stripe-kontoer er det vel mer eller mindre 2 dager som er standard nå. Jeg kunne i prinsippet godt ha flyttet transaksjonene over på en amerikansk Stripe-konto, men pr. idag er gebyrene lavere på en norsk konto, så jeg foretrekker å se på muligheten for en reduksjon i utbetalingstid istedet.

Og ja, jeg kan selvsagt kontakte Stripe for å få et bedre svar, men før jeg setter opp et møte med dem, hadde det vært kjekt å høre andres erfaring :)
 

mra

Active Member
Si ifra om du får til noe. Den utbetalingstiden deres er helt bak mål.

Jeg skal si ifra hvis jeg kommer noen vei med dette. Jeg mistenker vel at kontoen har for liten omsetning til at det er interessant for Stripe å gjøre tilpasninger her, men vi får se.

Jeg er involvert i et firma i Asia som bruker en betalingsgateway i Singapore. De betaler ut 92% av pengene etter 2 dager og beholder resten i 21 dager, et helvete regnskapsmessig - Det er virkelig helt bak mål :)
 

nick20000

Member
Jeg er involvert i et firma i Asia som bruker en betalingsgateway i Singapore. De betaler ut 92% av pengene etter 2 dager og beholder resten i 21 dager, et helvete regnskapsmessig - Det er virkelig helt bak mål :)

Hvorfor er det så komplisert? Det er jo bare en overførsel fra en konto til en annen.
 

nick20000

Member
Sant nok, men beløpene skal jo også føres mot kundereskontroen, så det blir i praksis dobbelt arbeide med å regnskapsføre innbetalingene.
slik vi gjør det er å behandle stripe etc konto som en bankkonto. når betalingen kommer inn der så er den mottatt fra kunden. Senere blir det kun en kontooverføring fra en konto til en annen.
 
Topp