Kjapp og trygg hosting for Wordpress

OpenCart - Hvilke extensions bruker du?

Kogni

New Member
Som sikkert flere andre her gjør, så holder jeg på å sette opp en ny nettbutikk i OpenCart. Jeg har drevet butikk i OpenCart tidligere, men da med en eldre versjon OC, helt andre produkter, og en annen målgruppe.
Hvilke extensions man har behov for kan variere noe etter målgruppe og produkter (Norge vs verden, unge vs gamle mennesker, nerder vs IT-newbs, 10 vs 10'000 produkter, etc).
Hvilke extensions som overhodet er tilgjengelige varierer også en del etter hvilken utgave av OC man bruker. Typisk vil siste versjon ha et relativt magert utvalg.

Så hvilke extensions bruker folk her?

Så langt har jeg selv satt opp for 2.3.0.2:
  • OneAll Social Plugin
  • PayPal Express Checkout
  • Admin product filter by Manufacturer, Category and Sku
  • All Products Enabler
  • Delete Disabled Products
  • Free Items Disabler
  • Item Availability Checker
  • List Out All Products
  • Subcategory Products in Parent Category
  • Categories Menu 3rd Level
 

Kogni

New Member
Selv SEO URLs ser ikke ut til å fungere uten extensions, men så langt har jeg ikke fikset noe mer SEO enn dette.
 

KIA

Medlem
Selv SEO URLs ser ikke ut til å fungere uten extensions, men så langt har jeg ikke fikset noe mer SEO enn dette.
Hver sider kan rekkes gjennom ulike URLS-er i OC. Du må sjekke om produkter og kategorier sider har rel="canonical". Hvis ikke, tenker søkemotor at samme sider med ulike URL-er har duplicate innhold, og det er veldig dårlig for SEO, og sidene får vesentlig dårlig rangering i søkeresultat.
 
Topp