Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mitt oppdrag, MittAnbud eller Anbudstorget

DagArne

Medlem
Noen som har erfaring med å være registrert hos disse?

Ser at MittOppdrag får mye negativ kritikker når jeg søker på google.
Er MittAnbud eller anbudstorget de eneste seriøse å være registrert hos?

Registrerte meg hos mittoppdrag og fikk en plagsom selger på tråden som lovte meg masse oppdrag hvis jeg betalte 4500,- for en prøveperiode på 6 mnd. Sjekket de etter at jeg registrerte meg.

Har en varebil jeg bruker når jeg er på festivaler og tenkte å bruke den til noe som gir litt inntekt istedenfor å bare la den stå rolig hele tiden.
Blir hobbyjobb ved siden av vanlig jobb.
 

Stoppet

Banned
Prøv heller småjobber på Finn.
Det ville jeg også gjort.
De andre tjenestene er litt suspekte, samt at de er den største markedsplassen for svart arbeid og en yndet plass for ufaglærte.
 

Oddstips

New Member
Det ville jeg også gjort.
De andre tjenestene er litt suspekte, samt at de er den største markedsplassen for svart arbeid og en yndet plass for ufaglærte.

Veldig enig med Tonny her. Finn Småjobber er et ok valg å starte med.
Når det gjelder svaret til @123anonym så snakker du nok litt mer av ting du har "hørt og lest" men ikke har så mye greie på. Du skriver at "de andre tjenestene er suspekte og største markedsplassen for svart arbeid"... Finn Småjobber er garantert en enda større plass for svart arbeid. Du har, om du ikke allerede har testet det ut, faktisk muligheten til å huke for at du ønsker å betale cash når du legger ut jobben der. Mer svart enn det blir det vel ikke:)

Mitt Anbud vs. Anbudstorget - Det første valget uten tvil. Anbudstorget er lite seriøst. Når det er sagt, Mitt Anbud er også dyrest av disse (10 ganger dyrere i gjennomsnitt i den aktuelle bransjen som er relevant for deg)..
 

Stoppet

Banned
@Oddstips Jeg har vært i kontakt med disse flere ganger. Jeg har blitt kontaktet utallige ganger der de prøver å selge tjenester som er sykt dyre. De lover gull og grønne skoger. Jeg klarer dessverre ikke ta det de har forespeilet meg seriøst. Men nok om meg.

Problematikken med svart arbeid og ufaglærte som tilbyr og gjennomfører arbeid som etter endt utførelse ikke får offentlig godkjenning eller er forsikringsgodkjent. F.eks rørleggerarbeid, elektrikertjenester og byggetjenester.

Så ut fra dette er det nok "bare" ting jeg har hørt og lest. Men kildene har ikke vært helt bak mål etter mitt syn.
 

DagArne

Medlem
Er ikke det jeg ser på som suspekt og svindel at det er mulighet til svart arbeid. Det har du på alle arenaer hvis det er ønskelig.
Tenker mer på om tjenesten er verdt prisen for å være medlem om det er reelle folk som sender anbud ut osv. Kjipt å betale flere tusen i måneden for at en robot står å genererer trafikk til meg.

Har sett på Finn småjobber og prisen folk tilbyr der dekker jo knapt drivstoffet. Nå har jeg ikke aktivt testet kun kikket.
 

bikbak

New Member
Noen som har erfaring med å være registrert hos disse?

Ser at MittOppdrag får mye negativ kritikker når jeg søker på google.
Er MittAnbud eller anbudstorget de eneste seriøse å være registrert hos?

Registrerte meg hos mittoppdrag og fikk en plagsom selger på tråden som lovte meg masse oppdrag hvis jeg betalte 4500,- for en prøveperiode på 6 mnd. Sjekket de etter at jeg registrerte meg.

Har en varebil jeg bruker når jeg er på festivaler og tenkte å bruke den til noe som gir litt inntekt istedenfor å bare la den stå rolig hele tiden.
Blir hobbyjobb ved siden av vanlig jobb.

Hold deg langt vekk fra anbudstorget
 

Roar Bråten

New Member
Jeg har erfaring med alle tjenestene. Begynte i 2012 med å registrere bedriften min på MittOppdrag. Fungerte egentlig ganske bra for min del da de faktisk hjalp meg og fikk bedriften min i gir. Har en del kunder i dag pga dem nå. Men sant at jeg måtte gjennom noe konkurranse for å få inn kunder.. men det regnet jeg med uansett. Jeg er generelt ganske stor fan av anbudstjenester siden det kom i markedet da det fungerer mye bedre enn annonsering for min del. Men likte lite når bedrifter som drev svart hadde altfor konkurransedyktige prisen ift meg.

Det er den eneste ulempen. Derfor gikk jeg etter hvert over til Anbudstorget da jeg leste at de inngikk samarbeid med Bekjemp Svart Arbeid. Jeg prøvde også en periode på MittAnbud. Men da de begynte med klippekort løsninger og skulle ha 4000kr pr mnd, holdt jeg meg til Anbudstorget. Til den dag i dag syns jeg Anbudstorget er best og de utfører også tiltak for å minimere den useriøse konkurransen for meg.

Hilsen Roar Bråten
 
Topp