Kjapp og trygg hosting for Wordpress

10øre-auksjoner, gullgruver?

Registrerte meg på Mr123.com her om dagen for å se hvordan sånne 10øre-auksjoner funker, og etter å ha sett hva ting faktisk blir kjøpt for, ser jo dette ut som rene gullgruver.

Ta f.eks en oppusing der, verdi 40,000,-. Gjeldende bud er på 3960, og hvert bud koster 13.50,-..

Folk har jo faktisk bydd tilsammen ca. 535000 for noe som er verdt 40.000..

Gooooldmine?
 

Kassimaja

Geocacher
Nå har nok ikke alle betalt for de budene. De deler ut gratisbud i hytt og gevær, men en gullgruve kan det sikkert være hvis det er lovlig da... Tror eierne balanserer på en knivegg når det gjelder det juridiske.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Trodde ikke brukerne av slike nettsteder kunne se hvor mange bud som var kommet inn?

Joda, mulig at dette er en liten gullgruve, men jeg tror det vil være en god del arbeide og drifte en slik tjeneste også.

Jeg kjenner på gikten (som enda ikke har kommet) at nettet vil være oversvømt av slike auksjonsider som dette om kun kort tid, og at dersom man vil starte med noe virkelig seriøst på dette området må man være tidlig ute.
 

picxx

Well-Known Member
Nå som det er ulovlig å ta seg betalt for å kjøre konkurranser vil vel dette bli det nye store.
Den som byr høyest vinner bilen på en verdi av 365.000
Budøkning 10 øre.

Bitteliten skrift i størrelse -1213 helt nederst på siden:
Hvert bud koster 99.-
 

SolidHost

Medlem
Såvidt jeg har lest, så gjør de vel ingenting ulovlig i og med at de opplyser alt om hvordan ting fungere og hva dette koster. Det er vel heller folk som er litt "lettlurt" her og ikke tenker over hva de er med på og hvor usannsynlig det er at de skal vinne....
 

picxx

Well-Known Member
Det ble rimelig raskt stengt ned når det fikk litt mediaomtale!

Det ble aldri stengt ned, nettopp fordi finnen som drev det aldri fikk noen henvendelse med norske lover som dekket akkurat denne formen for "auksjon".
 

Daniel

q(O_o)p
Mener å huske at det ble stengt, var vel onebid det het?

Tror det går under lotteriloven.
 

dennison

Medlem
Ser 123 har vært ute med agressiv reklame på TV3 f.eks. Men ja de tjener nok mer enn gull her for å si det sånn.
 

testdriver

Ha det bra..
Var det ikke noe som het bidit.no før, som så skiftet domene til .eu pga de havnet i trøbbel med lotteriloven?
 

picxx

Well-Known Member
Folk har jo faktisk bydd tilsammen ca. 535000 for noe som er verdt 40.000..

Gooooldmine?

Jeg har tatt en liten titt på noen av disse scriptene og det er en masse finurlige kontroller på dem, bl.a. en egen budrobot som automatisk byr opp om man ikke har fått inn nok bud på gjenstanden.
Er nok mye av det som skjer om "totalprisen" overstiger prisen på selve varen.
 

picxx

Well-Known Member
Det må da være strengt ulovlig?

Vet ikke, men alle scriptene jeg kom over hadde en masse finurlige funksjoner slik at det er "umulig" å tape penger på en auksjon.
D.v.s. om de bruker disse funksjonene, noe jeg ikke er i den minste tvil om at de faktisk gjør.
 

Fredrik

Medlem
For å si det slik: Dersom jeg hadde vært eier av en slik side så hadde jeg laget et script som automatisk byr dersom det ikke er kommet inn noe reelt. Scriptet skulle vært laget slik at hvis minstesummen er oppnådd så slutter "boten" å by og en vinner kåres.

Alt annet ville vært utenkelig for meg.
 
Topp