Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domeneshop og webhotell

prisguiden

New Member
Vet ikke om dette er rette forum delen da det har mest med webhotell å gjøre. Men jeg prøver.

Har endel domener og webhotell hos domeneshop. Greit nok med domenene men webhotellene er ufattelig trege. Kjører Wordpress på endel og Joomla på noen av disse men med en ufattelig treghet. Og det er jo enormt negativt på flere måter, man minsker sjangser for at folk ønsker å vente på siden og google rangerer nettsted basert på responstid på nettsted. Og ved oppdatering av plugins og themes i admin så timer den ut som oftest.

Jeg flyttet et par wordpress og joomla nettstedeter til Webhotell, E-post og Domene, Domenenavn, Registrere Domene - Fastline.no som jeg har registrert noen domener hos i nyere tid og der var jo responstiden helt fantastisk!! Nettstedene kommer opp med en eneste gang, oppdatering av plugins og themes i admin går på 1 sekund så er det pakket ut og installert.

Noen som vet hvorfor ? Jeg ser at domeneshop også har linjer i Norge utifra traceroute... De går igjennom 18 hoops og fastline sitt nett går igjennom 16 hoops. Har dette noe å si ? Jeg har ikke akkuratt kompetanse på dette her så håper noen kan hjelpe meg ?

Er mye jobb for meg å måtte flytte alle disse nettstedene til fastline isåfall men kundene mine klager på trege nettsteder og dårlig rangering i google i forhold til hva de hadde før jeg flyttet disse til domeneshop. De jeg flyttet til Fastline jubler jo av glede når de ser den store forandringen!

Det står på fastline sin webhotell side at de har wordpress og joomla optimalisert hosting, kan dette ha noe å bety ? Siden jeg ikke har teknisk kompetanse på server drift så ønsker jeg litt tips til hvorfor alt går 3 ganger så raskt hos fastline i forhold til hos domeneshop angående hosting av mine kunders wordpress og joomla websider. Har vært i kontakt med domeneshop angående dette men de sier at wordpress og joomla blir tunge med noen plugins og themes... Men det er jo identisk når jeg flyttet de over til Fastline og der går det som sagt 3 ganger så raskt og nettstedet responderer på sekundet.

Håper noen kan gi meg en forklaring før jeg må flytte alt over til fastline.
 

kongen

kongemedlem
Domeneshop er konge!

Dessuten tror jeg du er en spammer fordi alle trådene du har startet skryter av Fastline...
 

prisguiden

New Member
Beklager så mye. La inn 2 poster, et i domene da det er kun der jeg har postet et innlegg før. Og ett under utvikling. Visste ikke at det fantes et eget hosting forum her.

Når det gjelder link, så linket jeg til domeneshop og fastline, uvane av å blogge mye. Men linket alikevel til begge firmaene. Beklager dette med linkene, kom ikke på at den la til masse annet informasjon enn selve linken jeg la til. Dette skal ikke gjenta seg. Hvor jeg jobber har ingenting med saken å gjøre men jeg hvis jeg jobbet hos verken domeneshop eller fastline hvorfor skulle jeg da spørre om denne type informasjon... det rimer ikke i mine øyne.

Takker for svarene jeg fikk angående det jeg spurte om.

Men vet noen hvorfor det er så tregt hos domeneshop ? Er det noe de kan gjøre for å ordne dette ? Så slipper jeg å måtte flytte alle nettstedene; igjen som er mye jobb :mad:
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@Syse, bare for å understreke det i tilfelle det du ikke kjenner til Host1: Host1 er en relativt liten og ny *norsk* host, og de har vel (alle?) serverne sine hos digiplex, hvis jeg ikke husker/har forstått helt feil. Altså det stikk motsatte av det du advarer mot. Kombinert med at de er generelt flinke/strenge på å ikke overfylle serverne sine, så tviler jeg egentlig på at du får merkbart kjappere løsninger på vanlig delt webhotell enn host1 her i norge, selv om man naturligvis finner andre i samme klasse (f.ex. har jeg hørt mye pent om dere, og har også en kompis som jeg vet at har sverget til dere i alle år).

Så for å si det enkelt: host1 og hostgator er virkelig i hver sin ende av skalaen.
 
Sist redigert:

SYSE

Medlem
@Syse, bare for å understreke det i tilfelle det du ikke kjenner til Host1: Host1 er en relativt liten og ny *norsk* host, og de har vel (alle?) serverne sine hos digiplex, hvis jeg ikke husker/har forstått helt feil. Altså det stikk motsatte av det du advarer mot. Kombinert med at de er generelt flinke/strenge på å ikke overfylle serverne sine, så tviler jeg egentlig på at du får merkbart kjappere løsninger på vanlig delt webhotell enn host1 her i norge, selv om man naturligvis finner andre i samme klasse (f.ex. har jeg hørt mye pent om dere, og har også en kompis som jeg vet at har sverget til dere i alle år).

Så for å si det enkelt: host1 og hostgator er virkelig i hver sin ende av skalaen.

Beklager; jeg siktet naturligvis til Hostgator :)
 
Topp