Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Produkter og verktøy > Hosting
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Hosting Alt om hosting og serverdrift. Diskuter forskjellige hostingfirmaer. Har du spørsmål eller meninger om serveroppsett og relaterte emner kan du også poste her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 12:46
Question   Anbefalt webhotell?

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Sandefjord
webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Jeg skal opprette nettsteder på ulike webhotell rundt omkring, og vil gjerne høre om det er spesielle webhotelltilbydere dere kan anbefale, eventuelt om det er noen man må holde seg langt unna. Webhotellet må støtte ASP eller PHP, ellers har jeg ingen krav.
  #2 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 12:47
Question  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

webmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to allwebmoney is a name known to all
Send en melding på ICQ til webmoney Send en melding på AIM til webmoney Send en melding på MSN til webmoney Send en melding på Yahoo til webmoney Send en melding via Skype™ til webmoney

Jeg må legge til at jeg har ekstremt gode erfaringer med Domeneshop, men vil ha nettsidene mine på andre webhoteller i tillegg til Domeneshop.

Jeg kjøpte webhotell hos Surftown igår, og sliter litt.
  #3 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 12:51
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2007
Sted: Ålesund
Dre_C is on a distinguished road

http://www.domener.biz
( Dette er min reseller link. ) Jeg har plassert noen domener her og har svært positive erfaringer. Jeg er nok innhabil til å uttale med, men vil anbefale deg å ta en titt på siden hvis du vurderer servere plassert i utlandet.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 13:30
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Som en test har jeg kjøpt webhotellplass på følgende tre hoteller:
- surftown
- one.com
- web10.nu

Det ser ut som om disse er drevet av danske firmaer, og det skal bli spennende å se om det er noe support overhode.

Domenene skal nemlig administreres fra Domeneshop og navnetjenere skal defineres herfra.

Vel, vel. Vi får se om dette er lurt eller grusomt dumt. Billig er det i alle fall (150-300 kroner pr år pr webhotell).
  #5 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 13:39
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Jeg vil gjerne prøve noen norske webhotelleverandører også. Som altså har sine egne servere i Norge. Kom gjerne med tips.
  #6 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 15:46
Standard  

TorsteinO sin avatar
Art Director & grunder

TorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to all

Må si at jeg er alt annet enn glad i domeneshops "kontrollpanel" (fortjener omtrent ikke navnet), men bortsett fra det har jeg også stort sett gode erfaringer med dem.

Alt av web10, surftown og b-one-varianter har jeg gått lei av. Med en gang du får litt seriøs trafikk, så tupper de deg ut.

Dreamhost kjenner du sikkert til, de er veldig ålreite så lenge det ikke er alt for krevende sider du skal ha der. En jeg har hørt mye pent om, men ikke prøvd selv, er MediaTemple.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 16:51
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Seriøs hosting : isprime, natnet og phatservers. 100% gjennomført kvalitetsfirmaer.

budsjetthosting: dreamhost, servage og bluehost. (servage og dreamhost godtar adultsider, så serverne kan oppleve noe nedetid. Har hatt bluehost i 3 år, og de har fungert godt.

De tre du nevner har jeg faktisk ikke hørt noe annet enn negativ omtale om.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 20:13
Standard  

webmoney sin avatar
Søkemotoroptimist

Jeg hadde problemer med å definere navnetjenerne hos Surftown, og fikk rask service fra dem. Så Surftown får karakteren "bestått" av meg.
  #9 (permalink)  
Ulest 9th April 2007, 20:33
Standard  

Harlem sin avatar
Medlem

Sted: Fredrikstad
Harlem is on a distinguished road
Send en melding på MSN til Harlem

Har brukt Phatservers.com siden 2001! har innimellom prøvd andre steder, men dropper alltid ut etter kort tid og fortsetter kun hos Phatservers!

Kan egentlig ikke få roset dem nok, men at jeg har brukt dem siden 2001 uten opphold sier vell sitt!
  #10 (permalink)  
Ulest 10th April 2007, 00:57
Standard  

Adrian sin avatar
Aktivt medlem

Sted: Bergen
Adrian will become famous soon enoughAdrian will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Adrian

One.com har ihvertfall god support, får svar med en gang gjennom live chatten.
Men jevnt over får du jo hva du betaler for. Alle de tre du nevner er jo billigselskaper, og har vel fått mye negativ omtale.
Har brukt web10, men kuttet de fort ut (husker ikke hvorfor, men det var noe som ikke var som det skulle).
Har nå to nye sider som eg har opprettet hos One.com, support er ok, men det går visst ikke an å ha flere domener som peker mot et webhotel....
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 10th April 2007, 10:22
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Disse billighotellene har aldri cPanel som er best syns nå jeg da. Jeg gidder ikke å lære meg alle disse hjemmeskrudde kontrollpanelene. Gidder ikke å bruke de nordiske hotellene heller. Bare et domene pr. konto er waste of time. Derfor bruker jeg hostgator . NB!! skamløs affiliatelink
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 10th April 2007, 19:58
Standard  

Medlem

haugslett is on a distinguished road

Hva med ServeTheWorld, noen som har erfaringer med dem?
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Ulest 10th April 2007, 23:56
Standard  

TorsteinO sin avatar
Art Director & grunder

TorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to all

Hørt stygge ting om servetheworld før ihvertfall, er en stund siden nå riktignok, så det kan jo ha blitt bedre
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 11th April 2007, 11:22
Standard  

Medlem

haugslett is on a distinguished road

Kan du gi litt mer detaljer på hva du har hørt?
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Ulest 11th April 2007, 11:34
Standard  

Nykommer

soundman is on a distinguished road

Hei

Jeg har hatt STW i snart over 3 år med 4 doemener. Min erfaring er bra oppetid og bra support.

De gangene det har vært mest nedetid er maks 1 dag og ja dette er mye men det var en hendelse ellers bra webhost synes jeg.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Webhotell for forum redaktøren Webutvikling 2 28th April 2009 13:37
Webhotell med flere domener Kazeem Domener 19 16th September 2008 15:00
Webhotell for utenlands webshop neXon Domener 33 18th August 2008 14:23
Anbefalt statistikk? Magnus Tangen Webanalyse og -optimalisering 20 4th January 2008 17:06
Webhotell Per80 Hosting 14 15th November 2007 23:50

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter