|
|||||||
| Hosting Diskuter forskjellige hosting firmaer. |
![]() |
|
|
Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
Hei!
Jeg er helt nyregistrert her i forumet i dag! Har tidligere fulgt forumet en stund (kun lest, ikke skrevet), og funnet mye hjelp i det fornuftige mange her skriver, blant annet om affiliate-program etc.. Mitt spørsmål/problem er: Jeg har en nettside/blogg, (bygget på Wordpress) oppstartet i høst. Den har vokst en del, har i snitt ca 2-3000 besøkende daglig (7000 pageviews) Fra starten av brukte jeg Golarge som hosting, oppgraderte til den største pakken i GoLarge, men trafikkgrensen på 100GB/mnd ble for lite etterhvert. GoLarge foreslo at jeg flyttet over til noen andre, og anbefalte Servage, da de har 7,5TB i grense. Jeg sa ok. De har jeg vært meget misfornøyd med! Masse nedetid på serveren, og misfornøyde besøkere av nettsiden som ikke kommer inn, enten i minutter, timer, eller dager. Mange serverfeil o.l. Det hjelper ikke med 24 timers kundeservice i Servage, når de ikke sier stort annet enn at det ordner seg av seg selv. Noen måneder har gått, og jeg er luta lei. Jeg har undersøkt med Bluehost, som virker gode, men de har en daglig grense på 5000 besøkende per dag, det ønsker jeg ikke, for med dagens vekst kan jeg sprenge også den kvoten om noen måneder. (ja, jeg er optimist, hehe )Er det noen som vet om et bra hosting-firma, som tilbyr mye trafikk, minst 1 GB i lagring, og ikke minst har en høy kvote på antall besøkende pr dag? Er veldig takknemlig for alle svar! ![]() Mvh J |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Jeg driver en tjeneste som dekker behovene til bloggere med litt større krav enn det de øvrige webhotellene kan/vil tilby. Jeg kan skreddersy en pakke som passer deg som hånd i handske.
Les mer på Bloggshop.no eller send en PM |
|
||||
|
Jeg driver en wordpress-side med 3500-5000 unike pr. dag (12000-15000 page views) på den nest billigste HostGatorkontoen, Baby Plan.
Ellers så vil nok en VPS på Solidhost klare brasene i lange baner. Sist endret av Tonny : 11th March 2010 kl 22:45. |
|
|||
|
Hvis du er villig til å vurdere en VPS, så kan jeg anbefale VPS.net. Her har du muligheten til å utvide VPSen etter hvert som behovet skulle endre seg. Noe som kan gjøres i løpet av minutter. (Du får også en gratis lisens for ISPManager Pro som etter min mening er bedre enn cPanel.)
Dedikert server er overkill for 2-3000 besøkende per dag. Hostgator burde ha passende kontoer for en tid fremover, men hvis du har en stor økning fremover så vil shared hosting ikke være nok. Bluehost ville jeg ikke vurdert for en blogg med denne trafikken, eller for en nettside, men nå har jeg aldri hatt noen gode erfaringer med Bluehost. |
|
|||
|
Jeg vil også anbefale en VPS, da står du en del friere til å gjøre ting og opgradere ved behov. Selv har jeg veldig gode erfaringer med Webhuset.no, mens mange her på forumet har gode erfaringer med Solidhost.no.
Kan jeg spørre hva det er du har på bloggen din som drar over 100GB trafikk i måneden med ca. 200.000 sidevisninger? Jeg har en blogg med ca. 700.000 sidevisninger i måneden og den bruker ikke er enn ca. 15GB pr. måned. |
|
|||
|
2-3000 besøkende daglig (7000 pageviews)
Hvordan passerer du 100GB med dette? HAr du kikket på hvordan siden din lastes? |
|
|||
|
Min kalkulator kommer fram til litt under en halv MB pr sidevisning. Det er ikke SÅ mye, særlig ikke dersom det er en side som baserer seg på bilder eller video. Og hvis 7000 er et tall fra Analytics e.l. kommer jo RSS og eventuell hotlinking i tillegg.
Driver en nettside selv med omtrent samme sidevisningstall (langt lavere besøkstall, men antall sidevisninger ligger omtrent på samme nivå), og også der har jeg for en stund siden passert 100 GB i måneden. Og det ser jeg ikke engang på som merkelig, for hovedgrunnen til at folk kommer til nettstedet er å se på bilder. Og så lenge bildene er hovedinnholdet er det langt fra uvanlig at disse kan være på et par hundre kB. |
|
|||
|
Sitat:
Takk til alle som svarer her! ![]() |
|
|||
|
Hva er budsjettet ditt da? Ene siden jeg er med og driver har mer trafikk en du forespeiler her, bildetunge sider også- kjører dedikert server hos Kom i gang med din webløsning her - Domene, webhotell, publiseringsløsninger, webdesign og utvikling | Sircon Norge AS | Gode webløsninger til en fornuftig pris, nedetid vet vi vel knappt hva er for noe-men det koster.
|
|
||||
|
Sitat:
Vet at Peter sitter med en dedikert server, så hvis han føler for at du kan hoste der uten at det går utover andre kunder hvorfor ikke ta kontakt med han og høre hva han har å tilby? Da får du i det minste noen du kan kjefte på på norsk om noe skulle skjære seg ![]() |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Blogg-hosting | Neverio | Kjøp, salg og byttehandel | 7 | 9th November 2009 08:06 |
| Tips til hosting? | Daniel Aune | Hosting | 4 | 8th September 2009 21:08 |
| Bra file hosting? | moneymaker | Produkter og verktøy | 2 | 15th March 2009 23:41 |
| hosting partner? | Daniel Aune | Generell business | 6 | 9th February 2009 20:44 |
| Hosting i utlandet | Dre_C | Hosting | 16 | 1st May 2007 22:05 |