|
|||||||
| Hosting Alt om hosting og serverdrift. Diskuter forskjellige hostingfirmaer. Har du spørsmål eller meninger om serveroppsett og relaterte emner kan du også poste her. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Skal du brke SSL og ha ditt eget sertifikat tror jeg det er et krav at du har en dedikert IP til dette.
|
|
||||
|
Oh, kult. Har ett avansert spørsmål til angående WPMU...
Noen webhotell har begrensninger på hvor mange domener man kan ha på webhotellet. Har dette noen betydning når man skal "mappe" domener til WPMU? Hvis man kan kun benytte 10 domener på et webhotell, kan jeg da "mappe" bare 10 domener til WPMU? Eller har ikke dette noen betydning angående "mappingen"? |
|
||||
|
Du spør etter vitsen med å ha dedikert IP-adresse ikke sant? Ikke fast?
|
|
|||
|
Hei, For og mappe domener med WPMU så må du ha en dedikert IP addresse, WPMU ligger såklart på denne IPen, de eksterne domenene som skal mappes, pekes deretter på din dedikerte IP. Uten vil desverre ikke mapping fungere, bruker du den "shared" ipen til serveren, så vil domenet bli sendt til serveren og serveren vil deretter ikke kjenne igjen domenet og vil "nekte" domenet tilgang. Men når du har en dedikert IP, vil domenet bli pekt på IPen og WPMU vil kjenne igjen domenet (vist satt opp) og peke domenet til riktig "mappe" i WPMU installasjon.. Det var den enkleste forklaringen jeg kunne gi deg :P Håper du forstår. |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Sitter fast på samme sted i rankinga | moneymaker | Søkemotoroptimalisering (SEO) | 3 | 16th January 2010 19:15 |
| Selger tekstlinker og annonseknapper til fast månedspris | Bjrl | Annonsering | 0 | 16th January 2008 10:55 |
| FAST kjøpt opp av Microsoft for 6,6 milliarder kroner | Ståle | Andre søkemotorer | 5 | 10th January 2008 03:42 |
| Fast klar med nytt produkt - AdMomentum | Kenneth Dreyer | Generell business | 0 | 7th February 2007 10:51 |