|
|||||||
| Hosting Alt om hosting og serverdrift. Diskuter forskjellige hostingfirmaer. Har du spørsmål eller meninger om serveroppsett og relaterte emner kan du også poste her. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
| Sponsede annonser |
|
||||
|
Webhuset er bra.
|
Jeg tenkte egentlig å gå for Webhuset, men serverne var ikke administrert og hørt at supporten kunne være så som så. Liker at det er en fast pris for support og at den er tilgjengelig omtrent når som helst. Men så er jo Webhuset litt rimeligere i utgangspunktet.
|
|
||||
|
Hvis man absolutt må ha servere (shared hosting) som står i Norge så ser jo ProIsp rimelig ut (har ikke prøvd dem selv). Hvis man kan vente det 1/4 sekundet ekstra på at siden skal laste fra utlandet er det like greit å bruke Solidhost, eller Hostgator hvis man kan vente 1/2 sekund ekstra.
|
|
||||
|
Dersom det er tungt innhold på sidene, så gjelder nok ikke Tonny's tidsestimater fra Hostgator.
Er himla stor forskjell på overføringshastigheter eks: Norge->Norge 10-12 Mb/s USA -> Norge 1-2 Mb/s Her har jeg målt med en pc med trådløst nettverk, som er flaskehalsen på denne maskinen jeg bruker nå (54 Mbps) Selvfølgelig er det variasjoner både opp og ned ettersom hvilken server man måler mot i USA, men forholdet kommer i soleklart favør Norge - Alltid. |
|
||||
|
Benytter et webhotell på servetheworld som funker fint, samt en dedikert hos direkte.no som også funker bra
|
|
||||
|
Bare for å nyansere litt ang. domeneshop's hostingtilbud:
Har selv administrert kontoen til kunde i 5 år på domeneshop, og har du en side med litt trøkk i (litt besøkende) hjelper det ikke engang å ha den største pakken de tilbyr. Jeg tror de tilbyr dedikerte der, men da til en pris som sikkert matcher husleia til Røkke. Selve supporten er relativ rask, om man ser bort fra helger, helligdager og evt. andre fridager. Kvaliteten på supporten, ihvertfall via mail, er så som så, men man kommer stort sett i mål for hver gang forklarer man problemet mange nok ganger. Betaling, teknisk og brukervennlighet ... der ligger de noen tiår tilbake i tid. Skulle egentlig ikke forundret meg om det var en commodere 64 som var hjernen bak hele domeneshops hostingløsning. Så alt i alt... domeneshop er en meget god norsk reseller av domener, men skal du ha noe mere enn en side hvor du forteller om katta di og hva du spiste til middag bør du gå for et bedre alternativ. Forresten, en som skulle satt opp en side som handlet om katta si har neppe nok teknisk kunnskap til å få satt opp sida hos domeneshop. |
|
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Norske Affiliatenettverk | Kenneth Dreyer | Affiliate-programmer | 28 | 3rd November 2011 12:39 |
| Norske artikkelkataloger? | Epsilon | Lenke-strategi | 23 | 18th October 2010 17:04 |
| Norske knapper | Tonny Kluften | Nytt fra WF | 25 | 14th August 2009 10:45 |
| Søk på norske domener | Chris M | Domener | 8 | 9th November 2008 12:56 |
| Norske webmasterfora | webmoney | Viral Markedsføring | 4 | 6th February 2008 14:39 |