Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Produkter og verktøy > Hosting
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Hosting Alt om hosting og serverdrift. Diskuter forskjellige hostingfirmaer. Har du spørsmål eller meninger om serveroppsett og relaterte emner kan du også poste her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 20:44
Standard   Norske webhoster

kongen sin avatar
kongemedlem

Ble medlem: Jul 2008
Sted: Luftslottet
kongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the rough

Hvilke norske webhoster med serverpark i Norge anbefaller dere? Sikkerhet/stabilitet/hastighet kommer 5 millioner mil forran pris!
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 20:46
Standard  

Medlem

Ble medlem: Oct 2009
Erlend will become famous soon enoughErlend will become famous soon enough

Jeg bruker Domeneshop og er fornøyd med de.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 21:28
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Har brukt VPS fra SolidHost en liten stund nå og er veldig fornøyd så langt!
Ellers anbefaler veldig mange Subsys, men de har bare webhotell.
  #4 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 22:15
Standard  

kongen sin avatar
kongemedlem

kongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the roughkongen is a jewel in the rough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Erlend Vis innlegg
Benytter Domeneshop jeg også men er på utkikk etter noen mer hackersikre hoster...

Sitat:
Opprinnelig skrevet av mattisaas Vis innlegg
Har brukt VPS fra SolidHost en liten stund nå og er veldig fornøyd så langt!
Ellers anbefaler veldig mange Subsys, men de har bare webhotell.
SolidHost har vel servere i Nederland, har de ikke?
Webhotell funker for det jeg trenger nå, men jeg trenger webhotell i forskjellige serverparker. Er lei av at "alle" sidene går ned bare fordi Domeneshop blir hacket...
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 22:22
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kongen Vis innlegg
SolidHost har vel servere i Nederland, har de ikke?
Det stemmer.

Sitat:
Opprinnelig skrevet av kongen Vis innlegg
Webhotell funker for det jeg trenger nå, men jeg trenger webhotell i forskjellige serverparker. Er lei av at "alle" sidene går ned bare fordi Domeneshop blir hacket...
Hva med et webhotell hos SolidHost da?
  #6 (permalink)  
Ulest 8th August 2010, 23:12
Standard  

rune69 sin avatar
Medlem

rune69 will become famous soon enoughrune69 will become famous soon enough

Webhuset er bra.
  #7 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 00:18
Standard  

Santo sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2008
Santo is just really niceSanto is just really niceSanto is just really niceSanto is just really niceSanto is just really nice

Sitat:
Opprinnelig skrevet av rune69 Vis innlegg
Webhuset er bra.
Jeg har også hatt god erfaring med Webhuset og har benyttet deres tjenester i 12 år nå.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 02:23
Standard  

hansson sin avatar
Langveisfarende

Ble medlem: Nov 2008
hansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of lighthansson is a glorious beacon of light

Aner ikke hvem som drifter ProIsps servere i Norge - mulig de eier parken selv, men disse gutta har fantastisk kunderservice og ytelsen er topp. Har brukt dem i noen år nå, uten et eneste problem.
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 03:25
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Jeg tenkte egentlig å gå for Webhuset, men serverne var ikke administrert og hørt at supporten kunne være så som så. Liker at det er en fast pris for support og at den er tilgjengelig omtrent når som helst. Men så er jo Webhuset litt rimeligere i utgangspunktet.
  #10 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 03:38
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hvis man absolutt må ha servere (shared hosting) som står i Norge så ser jo ProIsp rimelig ut (har ikke prøvd dem selv). Hvis man kan vente det 1/4 sekundet ekstra på at siden skal laste fra utlandet er det like greit å bruke Solidhost, eller Hostgator hvis man kan vente 1/2 sekund ekstra.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 13:31
Standard  

Nutz sin avatar
Med lem

Ble medlem: Jun 2010
Nutz is just really niceNutz is just really niceNutz is just really niceNutz is just really nice

Dersom det er tungt innhold på sidene, så gjelder nok ikke Tonny's tidsestimater fra Hostgator.
Er himla stor forskjell på overføringshastigheter eks:
Norge->Norge 10-12 Mb/s
USA -> Norge 1-2 Mb/s

Her har jeg målt med en pc med trådløst nettverk, som er flaskehalsen på denne maskinen jeg bruker nå (54 Mbps)
Selvfølgelig er det variasjoner både opp og ned ettersom hvilken server man måler mot i USA, men forholdet kommer i soleklart favør Norge - Alltid.
Svar med sitat
  #12 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 14:02
Standard  

Bjørn Andersen sin avatar
Adult Webmaster

Ble medlem: Apr 2009
Sted: Bergen
Bjørn Andersen will become famous soon enough
Send en melding på MSN til Bjørn Andersen

Benytter et webhotell på servetheworld som funker fint, samt en dedikert hos direkte.no som også funker bra
  #13 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 14:08
Standard  

Medlem

Ble medlem: Aug 2010
Trancton is on a distinguished road

Har selv også gode erfaringer med Webhuset.
Svar med sitat
  #14 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 14:31
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Erlend Vis innlegg
Bare for å nyansere litt ang. domeneshop's hostingtilbud:
Har selv administrert kontoen til kunde i 5 år på domeneshop, og har du en side med litt trøkk i (litt besøkende) hjelper det ikke engang å ha den største pakken de tilbyr.
Jeg tror de tilbyr dedikerte der, men da til en pris som sikkert matcher husleia til Røkke.
Selve supporten er relativ rask, om man ser bort fra helger, helligdager og evt. andre fridager.
Kvaliteten på supporten, ihvertfall via mail, er så som så, men man kommer stort sett i mål for hver gang forklarer man problemet mange nok ganger.
Betaling, teknisk og brukervennlighet ... der ligger de noen tiår tilbake i tid. Skulle egentlig ikke forundret meg om det var en commodere 64 som var hjernen bak hele domeneshops hostingløsning.

Så alt i alt... domeneshop er en meget god norsk reseller av domener, men skal du ha noe mere enn en side hvor du forteller om katta di og hva du spiste til middag bør du gå for et bedre alternativ. Forresten, en som skulle satt opp en side som handlet om katta si har neppe nok teknisk kunnskap til å få satt opp sida hos domeneshop.
  #15 (permalink)  
Ulest 9th August 2010, 14:34
Standard  

kongen sin avatar
kongemedlem

Ser helst at disse serverne står i Norge. Hvilke tilbydere er kjent for å ha de sikreste serverne? Er ute etter 2 forskjellige serverparker.

Skal sjekke ut Webhuset som anbefalles.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Norske Affiliatenettverk Kenneth Dreyer Affiliate-programmer 28 3rd November 2011 12:39
Norske artikkelkataloger? Epsilon Lenke-strategi 23 18th October 2010 17:04
Norske knapper Tonny Kluften Nytt fra WF 25 14th August 2009 10:45
Søk på norske domener Chris M Domener 8 9th November 2008 12:56
Norske webmasterfora webmoney Viral Markedsføring 4 6th February 2008 14:39

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter