Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Produkter og verktøy > Hosting
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Hosting Alt om hosting og serverdrift. Diskuter forskjellige hostingfirmaer. Har du spørsmål eller meninger om serveroppsett og relaterte emner kan du også poste her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 11:05
Standard   Domeneshop treg?

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Hvordan er erfaringen deres med hastigheten på Domeneshop? Jeg jobber med en WP-blogg og den laster litt tregt. Jeg har gjort "alt" for å få opp farta på den bloggen, men den er fortsatt noe treg. Har ikke andre nettsteder på domeneshop så jeg trenger litt info her.
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 11:09
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2007
Jiberish will become famous soon enough

Er vel ikke den beste hosten, men jeg kjører et par wordpress installasjoner som laster helt fint.

Bruker du noen tunge plugins?
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 11:18
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Kan du gi meg url ti de to WP`ene, evt på PM? Kjører du mange plugins?

wp-admin laster heller ikke spesielt raskt.

Sist endret av Tonny Kluften : 18th August 2010 kl 11:26.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 12:35
Standard  

Pong sin avatar
Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Ble medlem: Nov 2008
Sted: Ålgård
Pong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to beholdPong is a splendid one to behold
Send en melding på ICQ til Pong Send en melding på MSN til Pong Send en melding via Skype™ til Pong

Jeg har så å si aldri hatt problemer med sidene mine hos Domeneshop når det er hastigheten. Men nå er samtlige sider bygget opp fra grunnen av, og jeg er alltid imponert over hvor kjapt en server leser gjennom tekstfiler eller hvor kjapt den åpner/lukker en tilkobling til database-serveren.
For hvert forespørsel må det jo leses inn en haug med info etc.
Men det er nok ikke så mye mer enn et synspunkt - har ikke noe statistikk å vise.

Jeg har accounts både hos Domeneshop og Hostgator (Baby Croc), og snakker med begger via winscp - noe som går kjapt hos Domeneshop og noe tregere hos Hostgator. CPanel hos hostgator er også en del tregere enn interfacen hos Domeneshop.
Men akkurat den biten bekymrer meg ikke siden det er backend.

Jeg har nå sett litt på to sider under Firebug's Net-tab: 123vann.no og vannkjøler.com.
FF venter etter selve GET hos 123vann.no (domeneshop) i 85ms, og hos vannkjøler.com (hostgator) i 228ms. For filene fra Domeneshop er ventetiden før det blir servert noe alt fra 42ms til 500ms; for Hostgator alt fra 175ms til 243ms -- mer jevnt.
Det som er interessant er at der Apache først må kjøre inneholdet gjennom PHP er det (stort sett) kortere ventetid enn når Apache bare skal servere en .js / .css fil.

Traffic fra Facebook og Google går lynkjapt - men så er de jo optimalisert til de grader til å kun servere statistisk info og sikkert i egne CDN.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 13:15
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jun 2007
Jiberish will become famous soon enough

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tonny Vis innlegg
Kan du gi meg url ti de to WP`ene, evt på PM? Kjører du mange plugins?

wp-admin laster heller ikke spesielt raskt.

Sendt. (og så fyller vi på med noen tegn)
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 13:39
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Takk. Siden til Jiberish laster fort og fint.
Domeneshop har nå flyttet siden til en "ny og raskere server" som de sa, får se om det blir noen forskjell.
Hastigheten er bare på grensa til å bli plagsom, den er ikke veldig plagsom. Hvis det blir verre så får jeg heller bygge opp sida fra bunnen igjen og se hvor det stopper opp. Det er bare så pussig, jeg har laget sikkert 200 nettsteder på WP, men denne er ikke forskjellig såvidt jeg kan se (jeg har ikke laget denne, derfor jeg ikke har full oversikt).
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 13:51
Standard  

Zmarty sin avatar
Medlem

Ble medlem: Oct 2009
Zmarty is on a distinguished road

Jeg bygde nylig opp en WP side for en kunde som bruker Domeneshop. Siden er sykt treg, spesielt admin sidene. Det er et enkelt theme på denne siden og minimalt med plugins og annet dill-dall her..
Problemer med automatisk oppgradering av WP har jeg også hver gang det skal oppgraderes..
  #8 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 14:05
Standard  

Robert sin avatar
Mr. 66

Ble medlem: Oct 2008
Robert has a spectacular aura aboutRobert has a spectacular aura about

Jeg har samme erfaring med trege WP installasjoner hos domeneshop, jeg endte opp med å flytte et par til egen VPS..
  #9 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 14:36
Standard  

pensjonert moderator

Ble medlem: Jan 2007
peterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud ofpeterandrej has much to be proud of

Domeneshop tilbyr et helt OK produkt i forhold til prisen. At det går litt tregt og at sidene blir hacket litt oftere enn man skulle ønske må man faktisk regne med, på samme måte som man må regne med at automatiske WP-oppdateringer ikke kan kjøres på den minste pakken til one.com. Det er helt OK, og sånn må det være.

Jeg har bygget masse kundesider på domeneshops webhotell og det er helt riktig som det sies. Det går ganske tregt.
Svar med sitat
  #10 (permalink)  
Ulest 18th August 2010, 17:04
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Siden har ihvertfall fått akseptabel lastingstid nå.

Og jeg må legge til at jeg har fått meget rask kundebehandling der.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Treg Firefox? Tonny Kluften Generell snakk og svada 5 2nd October 2009 22:47
Arghh!! Treg ISP Tonny Kluften Generell snakk og svada 7 11th December 2008 15:05
Treg utbetaling? Bjrl Adsense 7 4th June 2008 09:26
Treg database i WP Tonny Kluften Wordpress 11 4th June 2008 00:01
Treg server? Andersen Ris og ros til WF 1 10th October 2007 17:35

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter