Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan oppdatere en div på flere siden uten å åpne hver side?

kongle

New Member
Går det an å oppdatere en div på flere sider samtid uten å måtte åpne en og en side?

Eksempel:

Hvis jeg skal endre innhold på #header, eller #nav, kan jeg på en eller annen måte oppdatere innholdet i #header eller #nav i alle undersider uten å åpne en og en side?

Er jo en kjempejobb om hver side må åpnes om det er mange undersider. Så det må vel gå an, eller?

Hvis ja, hvordan gjør jeg det?
 

kongle

New Member
Takk! Der var det mye å lese, så skal lese ordentlig gjennom etterhvert. Css er gøy, men det er jammen mye å sette seg inn i. Var så mye enklere med frames, men det er css jeg kommer til å bruke fremover.
 

kongle

New Member
Noen som vet om videoleksjoner angående dette? Lettere å forstå og skjønne hvordan jeg skal gjøre det ved å se videoleksjoner synes jeg, enn å bare lese.
 

Nutz

Med lem
Prinsippet blir jo det samme selv om de er til forskjellig bruk.
Du buker en og samme CSS-fil til flere HTML-filer, der du endrer i noen elementer CSS-fila vil dette endre utseende for alle elementer som som du har endret.

PHP endrer innhold av tekster og rammeverk.
CSS endrer hvordan rammeverket og innholdet skal fremstå.
 
Sist redigert:

kongle

New Member
Jeg har skjønt poenget. Men hva er "oppskriften" for å gjøre dette med css?

Da må jeg vel ha et stilark for navigasjons div'en? Er den og header jeg skal ha slik som jeg har beskrevet.

Så da må jeg vel har f.eks nav.css og header.css, men hva skal de to stilarkene inneholde?

Kommer ikke til å bruke php, mulig jeg kommer til å lære meg php litt etterhvert, men ikke nå.
 
Topp