Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Webutvikling > HTML/CSS
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

HTML/CSS Har du spørsmål eller ønsker du å diskutere HTML og CSS? Da poster du her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 1st October 2009, 11:38
Standard   Html 5 ... ?

Medlem

Ble medlem: Sep 2009
selbekk will become famous soon enoughselbekk will become famous soon enough

Hei,

Bare lurte på om noen kunne forklare meg litt rundt HTML 5 og de nyhetene som kommer der. Jeg leste en artikkel her om dagen om objektorientert CSS, og der definerte de rett og slett sine egne tags i html-en (ex. <navigation>, <header>, <footer>, <content> etc.). Jeg er ingen ekspert, men såvidt jeg har forstått ligner det veldig på XML.

Jeg er egentlig full av spørsmål, men hvis noen kunne fortalt meg litt rundt HTML 5 og hvorfor det er greia å satse på (og evnt. når man burde begynne å programmere etter den standarden kontra XHTML 1.0 strict), hadde jeg blitt happy!

Kris
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 1st October 2009, 11:57
Standard  

mattisaas sin avatar
Forumgartner

Ble medlem: May 2008
mattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to allmattisaas is a name known to all

To kjappe ting;
- <video>- og <audio>-tagene er jo veldig revolusjonerende, og gjør det utrolig mye enklere å vise film og audio på nettsiden.
- man bør vel vente med å bruke HTML5 inntil flere almenne nettlesere støtter dette, nå er det vel bare Firefox som støtter litt av det. Men håper ikke at det blir lenge til vi kan bruke dette!

Nyttig lesning:

Demo av video i HTML5 – NRKbeta video

VÃ¥r semantiske fremtid: HTML5 og XHTML2 / HTML - cjohansen.no

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Klipping av PSD --> WC3 HTML Yngve Larsen Webdesign / Grafisk design 3 29th September 2009 23:45
padding og html... ? Mr Vest HTML/CSS 5 15th November 2008 02:09
SEO nytte av html sitemap? zapotek Søkemotoroptimalisering (SEO) 11 3rd September 2008 11:35
Hjelp med pissenkel html... Mr Vest HTML/CSS 6 8th July 2008 04:01
HTML E-post Fredrik Produkter og verktøy 4 20th May 2008 08:57

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter