Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Webutvikling > HTML/CSS
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

HTML/CSS Har du spørsmål eller ønsker du å diskutere HTML og CSS? Da poster du her.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 14:02
Standard   CSS og wordpress

M.B M.B er ikke aktiv
Medlem

Ble medlem: Nov 2009
M.B is on a distinguished road

Jeg har en wordpress side (constructor theme) med "eksterne" php-sider. Jeg vil gjerne at disse "eksterne" php-sidene som jeg har laget i dreamweaver skal ha samme "look" som resten av wordpress-sidene.

Har importert style.css med "attach style sheet" knappen og merket linken min med <body class="links">. Men jeg får ikke samme "look" som resten av siden min. Er det noen som kan hjelpe meg?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 14:34
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Det enkleste er nok å lage egne sidetamplates og legge disse "eksterne" sidene inn enten ved hjelp av en php include eller i en frame.

Enkel beskrivelse på hvordan du gjør dette:
How To Create A Custom WordPress Page Template
  #3 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 15:59
Standard  

M.B M.B er ikke aktiv
Medlem

Nå har jeg testa ut å lage sidetemplates til mine "eksterne" sider ,men får det ikke til. Sidene skal være ganske enkle, de skal ha et bilde og en link under. Linken skal da helst ha samme "look" som de andre linken på siden. Siden skal ikke ha banner eller noe menyer av noen slag siden siden skal åpnes i et lite vindu.

Hvis jeg ikke har med denne linja (get_header(); ?>) så får jeg ikke samme "look". Ser at i Header.php ligger det noe som jeg sikkert trenger...

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="<?php bloginfo('stylesheet_url'); ?>"/>

<link rel="stylesheet" type="text/css" media="print" href="<?php echo get_template_directory_uri(); ?>/print.css" />

Prøvd å plassere disse inn template'en min uten hell.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 16:48
Standard  

TorsteinO sin avatar
Art Director & grunder

Ble medlem: Apr 2007
TorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to allTorsteinO is a name known to all

den get_header-linja er vel noe av det du virkelig må ha for at wp skal gjenkjenne det som en template, hvis jeg ikke husker feil
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 17:03
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

Nei, du må ikke ha get_header-linja som sådan, men du må ha med en del elementer fra header.php.

Hvis du vil prøve deg fram så limer du inn all koden fra header inn i template-fila di. Så fjerne du en og en linje inntil det ikke virker (eller virker slik du vil ha det.)
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 17:11
Standard  

M.B M.B er ikke aktiv
Medlem

jeg trodde du bare trengte denne linja:
<?php
/*
Template Name: T-Fal
*/
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 17:17
Standard  

M.B M.B er ikke aktiv
Medlem

ok, takk tonny. skal prøve på det
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 17:36
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av M.B Vis innlegg
jeg trodde du bare trengte denne linja:
<?php
/*
Template Name: T-Fal
*/
Den linja er bare for at wordpress skal gjenkjenne fila som en ny sidetemplate og har ikke noe med den andre koden som sådan å gjøre.
  #9 (permalink)  
Ulest 8th June 2010, 19:36
Standard  

M.B M.B er ikke aktiv
Medlem

jeg svarte atomet, men Tonny kom imellom

Takk for hjelpen, har fått det til nå. Det ble mye frem og tilbake før jeg fikk slettet alt unødvendig på template'en

Og ja, den CSS delen jeg trengte lå i header.php.

Sist endret av M.B : 8th June 2010 kl 19:38.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Feil å fjerne lenke til wordpress.org fra Wordpress templates? Mr Vest Wordpress 2 9th February 2010 19:13

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter