Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Innholds-kontroll Diskuter innholdrelaterte system (CMS) osv.

Svar
Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Ulest 10th June 2008, 12:45
Standard   Enkelt CMS

mkander sin avatar
Medlem

Ble medlem: Apr 2008
Sted: Oslo
mkander will become famous soon enoughmkander will become famous soon enough
Send en melding på MSN til mkander

Hei!

Skal lage en side som skal inneholde statisk informasjon om et tema. Er ute etter et CMS som er søkemotoroptimalisert og som gjør at jeg kan lage en slik side på kort tid, bare smekke inn innholdet og så er alt på plass. Viktig med lett implementering av ads osv

Hva er best til dette formålet? Pluss hvis det følger med noen fine templates.
  #2 (permalink)  
Ulest 10th June 2008, 13:46
Standard  

Helge sin avatar
Profesjonell Googlesøker

Ble medlem: Dec 2007
Sted: Haugesund
Helge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of lightHelge is a glorious beacon of light
Send en melding på MSN til Helge Send en melding via Skype™ til Helge

WordPress › Download eller Project types | drupal.org passer vell perfekt til noe sånt. Sterke og gode CMS systemer, men kan også være veldig enkle.

massevis av themes til de to
  #3 (permalink)  
Ulest 10th June 2008, 14:04
Standard  

mkander sin avatar
Medlem

Sted: Oslo
mkander will become famous soon enoughmkander will become famous soon enough
Send en melding på MSN til mkander

Kjenner godt til wordpress, men tenkte på noe som var litt mindre "blogg". Drupal har jeg aldri blitt noen stor fan av.

Hører mange skryter av EasyCMS, skal ta en test på det tenkte jeg.
  #4 (permalink)  
Ulest 10th June 2008, 17:40
Standard  

Tonny Kluften sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Horten
Tonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud ofTonny Kluften has much to be proud of

cmsmadesimple er en mulighet.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Ulest 11th June 2008, 03:43
Standard  

Medlem

Deezire will become famous soon enough

Når du tenker på et enkelt CMS, tenker du da på et CMS som er enkelt og integrere? I så tilfelle så kan jeg ikke fatte hvordan wordpress og drupal ikke passer for deg? De er vanittig enkle og integrere og er nok noen av de enkleste CMSene som finnes. Min personlige favoritt er drupal, og jeg bruker den stort sett til alt.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Ulest 11th June 2008, 11:10
Standard  

Keanu sin avatar
Geek

Ble medlem: Jan 2007
Keanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really niceKeanu is just really nice

Wordpress fungerer også utmerket som Deezire sier. Jeg har brukt mange forskjellige CMS som joomla, easyCMS, cmsmadesimple og egenutviklede. Alikevel har jeg alltid kommet tilbake til wp for de sidene som passer for det. Det er fullt mulig å bruke wp for ikke-bloggish sider, så lenge man tilpasser eller utvikler egne tema.

Ved å bruke kun "pages" og lage egen sidebar (menysystem) får man en solid CMS med mange nyttige utvidelser, automatisk pinging og så videre.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Ulest 13th June 2008, 00:08
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jan 2007
haugslett is on a distinguished road

Typolight tror jeg passer godt til statiske sider.
Svar med sitat
  #8 (permalink)  
Ulest 13th June 2008, 00:15
Standard  

Medlem

Deezire will become famous soon enough

Med mindre du gjør store endringer på sidene ganske ofte så ser jeg faktisk ikke poenget med å ha et CMS på en statisk side. Hvis du har mange sider og søker etter en felles plattform for disse anbefaler jeg deg å se på ExpressionEngine - Publish Your Universe!.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Enkelt affiliateprogram? Daniel Aune Affiliate-programmer 11 11th June 2009 10:55
php - problem med enkelt includescript cromoglic PHP, SQL og databaser 4 23rd March 2009 17:20
Enkelt salgs/crm-system sta Økonomi, regnskap og administrasjon 3 22nd February 2009 18:57
Et enkelt forum til WP ? i-net Wordpress 2 2nd March 2008 20:30
enkelt prosjektstyringserktøy haugslett Produkter og verktøy 5 23rd November 2007 10:09

Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO

Webforumet.no utvikles av tonny.no | qts.no hjemmeside | Sponset av Mine matoppskrifter