Gå Tilbake   Webforumet.no > Utvikling og design > Innholds-kontroll
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Innholds-kontroll Diskuter innholdrelaterte system (CMS) osv.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 6th June 2009, 22:30
Standard   Reklame innstikk basert på hvilket land du besøker fra - Geo targeting

Medlem

Ble medlem: Jan 2009
Tor Gunnar is on a distinguished road

Jeg er midt oppi et prosjekt hvor jeg skal lage en internasjonal side. På siden vil det være affiliate reklamer, men noen av disse baserer seg på f.eks kun besøkende fra USA og noen fra Canada og noen fra UK osv.

Da blir spørsmålet mitt vet noen her om det finnes det noen innstikk som viser reklame basert på hvilket land de er ifra?

Jeg søkte dette på Google : , og fikk opp denne siden .. Er den pluginen GRATIS og er det sånn plugin jeg mener?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 7th June 2009, 09:05
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

OIOPublisher har ikke noen Geo modul implentert. Den er heller ikke gratis, men en kan laste ned og prøve den gratis.
Den har også en affiliatemodul og den kjøres standalone så personlig synes jeg man får (veldig) mye for pengene med OIOpublisher.

For å vise annonser basert på hvilket land noen kommer fra må du nok kjøre brukers IP mot en GEOdb og deretter bruke outputen av denne for å velge det innholdet som skal vises til brukeren. En slik database finnes her : IP2Location.com - Lookup IP address to Country, State, City, Netblock, Longitude and Latitude
Akkurat hvordan du må scripte og kan bruke dette har jeg derimot null peil på.
  #3 (permalink)  
Gammel 8th June 2009, 02:30
Standard  

Medlem

Ble medlem: Jan 2009
Tor Gunnar is on a distinguished road

Skjønner. Noen som kan scripte noe sånt for meg? 500kr svart

Sist endret av Tonny : 8th June 2009 kl 09:39.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 8th June 2009, 09:41
Standard   Ang. Geo targeting

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Selv om du bruker wordpress så trenger du ikke å bruke innstikk (plugins), du kan fint bruke andre annonsescript. Og det finnes mange annonsescript som kan vise affiliateannonsering basert på IP.

Sist endret av Tonny : 9th June 2009 kl 11:39.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 9th June 2009, 11:36
Standard  

R@ge sin avatar
Kverulant

Ble medlem: Jun 2008
Sted: Sør på.
R@ge is on a distinguished road

ta en titt på OpenX: OpenX. Build your business here. | OpenX

det skulle gjøre susen tror jeg :P
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 9th June 2009, 13:44
Standard  

nextri sin avatar
Medlem

Ble medlem: Dec 2007
nextri is a jewel in the roughnextri is a jewel in the roughnextri is a jewel in the roughnextri is a jewel in the rough

openx er et annonsesystem som har geo muligheter, men tror det krever at man har visse ting installert på serveren hvor det er installert.

Jeg vil anbefale å installere mod_geoip som er en apache modul på serveren din. hvis du har egen server vel å merke.

Da vil du ha noen php funksjoner som printer by og land for brukeren. tror det er det som er behovet for å få openx til å virke med geo.
Tror kanskje openx også har en hosted versjon, som du da kan bruke uten å installere noe.

Et enda bedre alternativ er kanskje
https://www.google.com/admanager

litt som openx såvidt jeg vet. bare laget av google. Så da må det jo være bra
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
wp innstikk for bilder Ståle Edstrøm Webutvikling 1 16th May 2009 21:37
Vise Reklame til forskjellige land i WP? Julian Wordpress 1 12th February 2009 09:07
Blogg portal basert på Wordpress Kenneth Dreyer Wordpress 8 14th January 2009 02:40
Lage nye tjenester, basert på Sesam? webmoney Andre søkemotorer 0 12th May 2007 16:46
Hvordan ser Google hvilket land du er ifra? Kenneth Dreyer Adwords 1 9th February 2007 00:49