|
|||||||
| Innholds-kontroll Diskuter innholdrelaterte system (CMS) osv. |
|
| Tilbakelenk | Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
||||
|
Har flyttet dette forumet katteforum - hundeforum til ny server. Æ, ø og å fungerer ikke lenger, var greit før Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?
|
| Sponsede annonser |
|
||||
|
Den ble importert med utf8. Kan man importere med Latin1?
|
|
||||
|
det er vel ikke postene som er problemet, men språkfilene? så da vil jeg anta det skjedde noe når du lagret som utf8 i forhold til feilen du viste til i forrige tråd?
|
|
||||
|
Hei Bjørnar, takk for sist
![]() Det er språkfilene ja. Hva tenker du på når du sier "lagret som utf8"? |
|
||||
|
tipset du fikk her: Logges automatisk ut av forum - phpBB
|
|
||||
|
Jeg har akkurat hatt samme problem når jeg flytta en WP-installasjon til ny server, det viste seg at databasen på den gamle serveren hadde blitt satt opp som latin1, mens WP la inn tegnene som UTF-8. Når jeg så installerte WP på nytt på den nye serveren og importerte databasen, så var den nye databasen UTF-8, og æøå ga bare "mongoresultater". Husker jeg ikke helt feil, så løste det seg ved å sette inn "latin1" som charset i wp-config i stedet for utf8, altså
/** Database Charset to use in creating database tables. */ define('DB_CHARSET', 'latin1'); Tror det der er et ganske vanlig problem, fant mye om det når jeg googla det
|
atomet; det skal vel ikke ha så mye å bety her, da det er språkfilene som ikke viser rett? innleggene i databasen viser rette tegn.
|
|
||||
|
Åpnet språkfila i Dreamweaver, lagret den på nytt, lastet den opp og det ordnet seg. Veldig pussig må jeg si.
|
|
||||
|
Det er vel en grunn til at phpBB er så store som de er. Det kan jo ha noe med de som gjør testingen også.
![]()
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Problem med språkpakke til phpBB 2 | evotech | Innholds-kontroll | 0 | 1st February 2010 13:13 |
| phpBB vs. vBulletin - hva er forskjellen? | Marita | Webutvikling | 7 | 30th December 2009 18:23 |
| Hjelp med tilpassing av phpBB | sta | Webutvikling | 1 | 19th February 2008 12:51 |
| SEO med phpBB-forum | Andreas | Søkemotoroptimalisering (SEO) | 4 | 23rd July 2007 19:18 |
| Kudos knapp i et phpbb forum | Dre_C | Generell markedsføring | 1 | 24th May 2007 08:44 |