Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vector logo

Fredrik

Medlem
Trenger å få logoen min vektorisert. Gidder ikke å laste ned Illustrator å lære meg nok et program å bruke tusenvis av timer på. Logoen finnes på forsiden av HeltSikker.

Finnes det en enkel måte å gjøre dette på og som gir godt resultat eller finnes det noen her inne som tar jobben.
 
Anbefaler deg å gjøre dette manuelt, om du ikke vil selv er det sikkert mulig å få noen til å gjøre det for deg relativt rimelig - logoen ser ikke så komplisert ut. Gjør man det manuelt blir resultatet ofte mye bedre.

Men du kan også prøve ut Vector Magic - er vel ikke 100% gratis lenger, litt usikker. Men den fungerer overraskende bra. Synes den er bedre enn livetrace i Illustrator f.eks.
 

affi

Medlem
Den fadingen på høyre side gjør at det ikke er så enkelt å få det fint når man vektoriserer det. Live Strace-funksjonen i Adobe Illustrator CS 2/3 er genial til å vektorisere bilder, men det må tas forbehold om at logoen er fornuftig å vektorisere.

Anbefaler rett og slett at du ikke har fading på logoen. Det er veldig få som har slik fading i logoen, nettopp for at det skal være enkelt å trykke dem.
 

Fredrik

Medlem
Jepp riktig der ole. H er også en font som heter ABClogosXYZ med innershadow samt gradient overlay laget i PS.

Får vel teste ut vector magic å se resultat. Hvilket bildeformat bør jeg bruke å laste opp samt hvilken størrelse? Det står at de ikke støtter gradients. Har forsøkt med litt ulike varianter på H men føler det blir litt freshere med gradient å skygge som den er nå.
 

Fredrik

Medlem
Testet ut vector magic og det fungerte forsåvidt helt greit tror jeg (har jo ikke peiling på vector) men det så greit ut når jeg zoomet. Problemet er jo at den hvite bakgrunn også blir med på bildet. Det er jo ikke så gunstig samt at den ikke takler gradient. Da er spørsmålet:

Noen som gidder å ta jobben? Hvor mye vil du ha for det? Send gjerne en PM.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
hvorfor skal du ha gradient på egentlig? ville heller prøvd å fått lage logoen uten gradient.

Du finner mangen dyktige grafikere som kan lage noe slik for den nette sum av nesten ingenting.

1. Det ser penere ut
2. Det blir billigere om du skal ha logoen på trykk (desto flere farger, desto dyrere blir det)
 

Fredrik

Medlem
Ja det er muligens bedre uten men jeg føler at uten gradient blir den satan så stygg. Derimot vil den være uten gradient og skygge på de nye profilklærne vi trykker. Altså - den lages i to versjoner. Hva det koster driter jeg egentlig i ettersom det er så billig allikevel.
 
Bare for å ha nevnt det også, om du føler den blir satan så stygg uten gradienten - hva med å få deg en helt ny logo?

Sjekk ut 99designs.com (som er nevnt tidligere her på forumet) eller liknende sider - kan få en bra logo for en rimelig penge.
 

Fredrik

Medlem
Ja Grenland du har helt riktig. Bare at jeg føler hele siden etterhvert må få en proff oppdatering. Det skjer derimot ikke ennå. Jeg ønsker å kjøre litt mer statistikk osv først før jeg leier inn noen til en slik jobb. Da vil det selvfølgelig bli snakk om å skape en helt egen grafisk profil som jeg er villig til å bruke noen kroner på. Så imens bruker jeg det jeg har. PM er forresten sendt.
 
Topp