Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Refundere moms?

Havers

Medlem
Hei!

Driver med en nettbutikk som for øyeblikket er under 50.000 i omsetning. Tipper forhåpentligvis ikke over den før om et par måneder. Varene jeg importerer er det moms på, er det en mulighet å få refundert den?

Hvis ikke før jeg må kreve inn moms, er det mulig etterpå? Blir jo å betale dobbel moms for kundene mine hvis ikke..
 

Larserm

New Member
Akkurat vært igjennom dette selv. Varer som er kjøpt inn for videresalg får du ikke igjen momsen på når du ikke er momsregistrert. Men når du passerer 50 000 og registrerer deg kan du søke om tilbakegående oppgjør og få tilbake moms lagt ut på andre ting som f. eks. datautstyr.
 
Sist redigert:

Nordland

Medlem
Du får tilbake mva på varer du har importert som IKKE er solgt enda. Varer som er solgt får du ikke noe tilbake på.
 

MobyDick

New Member
kjøper fra norge. dog ikke spesisfisert noe moms. skal sende inn momsregnskap nå for aug 11 - feb 12, hvor jeg har hatt null regnskap unntatt et word-dokument :p så blir en kreativ måte å forklare hva jeg skylder i moms... på tide å la skattepengene mine jobbe litt for seg :D
 

hansson

Langveisfarende
Høres ut som den du kjøper fra ikke helt følger med i timen. Vedkommende har ikke lov å selge inkl. Mva hvis det ikke blir brukt skikkelig salgsdokument som viser hva som er hva. Hvordan ved du i det hele tatt at varene er ilagt mva hvis det ikke står på fakturaene? Husk at du er "medskyldig" i slike moms-rot-saker hvis du ikke har sjekket at du har fått korrekte salgsbilag.
 

zapotek

Medlem
kjøper fra norge. dog ikke spesisfisert noe moms. skal sende inn momsregnskap nå for aug 11 - feb 12, hvor jeg har hatt null regnskap unntatt et word-dokument :p så blir en kreativ måte å forklare hva jeg skylder i moms... på tide å la skattepengene mine jobbe litt for seg :D

Noe sier meg at du har kjøpt fra en privatperson, stemmer det?
 
Topp