Kjapp og trygg hosting for Wordpress

tar det lang tid å ta en bankavstemning i e-conomic?

svarstad

Medlem
hei, lurer på om det tar lang tid å gjøre en bankavstemning hos e-conomic?

Jeg har en mindre nettbutikk hos mystore så alt salg blir ført direkte i e-conomic, jeg legger inn alle fakturar selv i e-conomic (innbetaling føres samtidig), jeg legger inn alle kundeinnbetalinger manuelt.

har regnskapsfører som tar seg av bankavstemning og tar bankutskriften. Går med rundt 4 timer hver mnd.

Må få ned utgiftene som jeg har for å drive nettbutikken, derfor må jeg prøve å få gjort mest mulig med regnksapet selv i løpet av året. Årsavslutning og selvangivelse må jeg sette bort til regnskapfører.

Kanksje det er andre som har nettbutikk hos mystore og bruker e-conomic her?
 

Smbinfo

Medlem
Dette har lite med butikk/e-conomic å gjøre;)

Du skal enkelt og greit sammenligne regnskapet(alle føringer på 1920) med linjene på kontoutskriften.

Er det ikke altfor stort regnskap vil jeg anbefale å gjøre det samtidig som du bokfører banken.

Tilslutt skal utgående saldo på bankitskriften stemme med saldo på 1920 i regnskapet.

Finner du feile beløp eller poster som ikke er bokført så må dette bokføres.

Hvor lang tid det tar kommer helt ann på hvor mye og hvor flink man har vært å bokføre før selve bankavstemmingen.

(er det poster man ikke vet hva er må man føre disse i et skjema og vise at saldoene hadde vært like om disse beløpene hadde vært bokført).
 
Topp