Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inngående saldo

Rismoen

Medlem
Jeg har 100 000 som jeg skal ta med meg inn i regnskapsåret 2014 fra 2013.

Har sett på denne guiden men det sa meg lite Hvordan legge inn inngÃ¥ende saldo i Matrix?

Jeg skriver inn 100k på bankinnskudd, men hvordan får jeg nullet ut saldoen slik programmet sier at jeg MÅ gjøre?


8aPbh.png

8aPj8.png



Noen som skjønner noe av dette?
 

Steve Cash

Medlem
Det må bli en eller flere motposter til kredit. Hvis dette er tall som også finnes i regnskapsåret 2013 bør du finne igjen de samme i utgående balanse der. Hvis dette rett og slett er annen egenkapital fører du minus 100.000 i post 2050. Hvis dette er en tidligere privat konto som skal inn i regnskapet pr. 1. januar 2014 er normalt kontoen 2055, uten at jeg ser den i bildet du har limt.

Dette er skrevet med forbehold om at jeg ikke kjenner hele historien bak, og at jeg ikke har noen som helst kjennskap til Matrix.
 

Steve Cash

Medlem
Du har selvfølgelig rett, ajourregnskap. Jeg burde ha nevnt at jeg aldri har hørt om et regnskapssystem som ikke overfører utgående balanse tilinngående neste år. Men så har jeg heller aldri hørt om Matrix.
 

Rismoen

Medlem
Dersom du har bokført 2013 i Matrix, skal du ikke legge inn inngående saldo, den vil komme av seg selv når du avslutter 2013.

Dersom det er første året du skal bokføre, så blir det som Steve Cash nevner i posten over.

Har ikke brukt matrix i 2013.

Uansett så jeg har fikset det ;)
 
Topp