Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Regnskapsfører for lite ENK?

Erlend

Medlem
Hei

Er på utkikk etter regnskapsfører for et lite ENK. Har du noen å anbefale?

Og hva pleier kostnaden for dette å ligge på? Si for eksempel 30-40 billag.

Takk på forhånd :)
 
Kommer litt ann på hva de bilagene er. 30-40 fakturaer, reiseregninger eller kjøp og salg av aksjer? alle transaksjoner behandles på forskjellige måter med forskjellig tidsbruk.

Dersom det er 30-40 bilag på et år og det ikke er lønn eller mva, kommer vel bokføring/avstemming på et par tusen og noen tusen for ligningspapirene. Er det noe mangler/rot så øker tidsbruken og dermed kostnaden raskt.
 

Erlend

Medlem
Kommer litt ann på hva de bilagene er. 30-40 fakturaer, reiseregninger eller kjøp og salg av aksjer? alle transaksjoner behandles på forskjellige måter med forskjellig tidsbruk.

Dersom det er 30-40 bilag på et år og det ikke er lønn eller mva, kommer vel bokføring/avstemming på et par tusen og noen tusen for ligningspapirene. Er det noe mangler/rot så øker tidsbruken og dermed kostnaden raskt.

Ikke noe lønn, reiseregninger eller kjøp og salg av aksjer. Sender deg en PM.
 

hansson

Langveisfarende
Contando.no (lenke i footeren). Personlig service med fokus på småfirma. Ingen oppstartskostnader/depositum, og mulig å kjøpe små og store pakker med timer og fylle på når man ønsker. Automatisk bokføring av fakturaer fra Conta Faktura er snart klart.
 

Rismoen

Medlem
Det interne systemet er nå under testing, og det blir forhåpentligvis tatt i bruk for alvor før jul. Innbetalinger, purregebyrer og alt som hører sammen med fakturaen blir med.

Høres bra ut!

Er det slik at alle kan registrere seg, eller har dere begrenset med kapasitet?

Kunne godt tenkt meg å benytte meg av tjenesten når det nye regnskapsåret starter.

Burde jeg registrere meg allerede idag?
 

hansson

Langveisfarende
Contando prøver selvfølgelig å si ja til alle som vil bli kunder, men jeg kan ikke garantere at de ikke får kapasitetsproblemer i kortere perioder. Foreløpig er det ikke problem å bli kunde, da vi ikke har lansert det egentlige konseptet. Blir du kunde nå (eller så tidlig som mulig) vil du få glede av nye løsninger etterhver som de lanseres. Siden det tar litt tid å få underskrevet kundeavtale og komme i gang, kan du gjerne bli kunde nå, og avtale at Contando først begynner å jobbe for deg på en viss dato. Timene du fyller på kontoen din brukes ikke før regnskapsførerne setter i gang etter nærmere avtale med deg.
 

Tony J

Alle skal få
Hansson: Når skal dere lage en system for freelancere? Jeg tenker på de som gjør jobber for andre fra utland. Det er mange som bruker slike folk. Istedenfor at de hadde skrevet faktura til deg kunne man henvist de til conta for å lage bilag derfra slik at det blir raskere å føre regnskap. Sikkert bare jeg som drømmer :)
 

hansson

Langveisfarende
Dette begynner vel å bli litt OT, men i utgangspunktet er jo tanken god. Eksterne brukere bare kunne logget seg inn på din konto som gjest og fakturert deg derfra. Men det krever jo at dokumentet som lages ikke bare er gyldig i Norge, men også i det landet frilanseren holder til i. Trolig ikke alle land som aksepterer dokumenter på norsk eller engelsk, og i Norge er det bare disse to språkene (+ svensk og dansk) som er gyldige. Og hva med nummerering. Tror det summa summarum blir urealistisk, og trolig enklere for deg å få en kvittering/faktura fra frilanseren på e-post og bokføre selv enn å måtte gi tilgang til ditt eget system.
 

Erlend

Medlem
Nå føler jeg at vi sporer litt ut i fra det tråden egentlig handlet om.

Takk til dere som har kommet med tips :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@hansson - to spørsmål:

Er det enkelt å føre utbetaling av lønn? hos f.ex. tripletex må man ha en ekstra "modul" for å legge inn lønnsutbetalinger uten (visstnok) veldig mye knot

Gjentagende fakturaer - jeg spurte for ganske lenge siden om dere kunne så man kunne sette en dato i fremtiden for første utsendelse av en gjentagende faktura, og dere sa at det kom til å komme...?

Vi har i første omgang gått for tripletex pga integrasjonen med regnskap og faktura og de andre punktene jeg spurte om over, men helt ærlig så vet jeg ikke om jeg misliker tripletex eller DNB Bedrift mest, men begge står veldig høyt på "ARRGHHH!"-lista mi, og tror ikke partneren heller er overbegeistra for tripletex, så fikser dere bare noen av punktene så tror jeg sjansen for at vi bytter til dere veldig veldig stor...
 

hansson

Langveisfarende
Har forståelse for nominasjonene til ARRGHHH!-prisen her :)

Husk at Contando.no og Conta Faktura ikke er det samme. Contando er foreløpig et ganske tradisjonelt regnskapsbyrå, men vi vil bygge mer spesialteknologi der i fremtiden. Automatisk import av fakturaer fra Conta Faktura er bare et første lite skritt der.

Føring av lønn gjøres på tradisjonell måte av Contandos regnskapsførere, og folk er strålende fornøyde med å slippe å gjøre det selv.

Gjentagende fakturaer: Vi har drevet på ganske lenge nå med å bygge om alle systemene våre helt fra databasen og opp, og det tar som vanlig mye lenger tid enn noen kunne forutsi. Men systemene blir glimrende, raske og solide, og grunnlaget for videreutvikling blir kraftig forbedret slik at vi kan hive inn nye ting kjappere enn før. Det kommer mange forbedringer. Repeterende blir forbedret, men nøyaktig hvordan vi gjør det kan jeg ikke love nå. Siden alt kjører på samme grunnmur kan vi ikke lansere det første før det siste er ferdig, så selv om Conta Faktura er bortimot komplett må vi først gjøre ferdig Conta Inkasso og Conta Kredittsjekk. Sistnevnte skulle være fort gjort på den nye plattformen, mens Inkasso var moden for en grundig forbedring og vil ta mer tid.
 
Topp