Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Elektronisk levering av regneskap

Jeg er leder av en stiftelse, og pga en kryssingsfeil. Ble papirene sendt i retur. Jeg har nå scannet dokumentene, men klarer altså ikke og finne ut hvor jeg sender de inn. I papirene fra registeret står det noe om regneskapsregisteret. Ikke faen om jeg finne ut hvor det er. Er det noen her som kan hjelpe meg?


Daniel
 

Steve Cash

Medlem
Regnskapsregistret er en del av Brønnøysundregistrene. Brønnøysundregistrene - Regnskapsregisteret
Hvis du har tilgang til Altinn for denne stiftelsen er det best å sende det inn der. Fortest mulig, ettersom fristen går ut 1 september, og gebyrene løper etterpå. Hvis du skal bruke Posten gikk fristen ut allerede 1. august. Men ettersom du allerede har sendt inn og fått i retur, så måtte du vel vite hvor du skulle sende det?
 

Steve Cash

Medlem
Hvor er det du søker? I Google, på brreg.no eller i Altinn? Hvis det er i Altinn du prøver å finne dette, så heter skjemaet du skal bruke RR-002. Hvis du åpner toppmenyvalget Skjema og tjenester og deretter underpunktet Alle skjema og tjenester kan du søke etter RR-002 eller rett og slett skrive årsregnskap. I det siste tilfellet får du en rekke valg, men det du skal bruke heter Årsregnskap for små, store og øvrige foretak. Som sagt i forrige innlegg forutsetter dette at du har rettigheter til å sende inn og signere for denne stiftelsen. En del grunnopplysninger pluss resultat og balanse må du taste inn i Altinnseget skjema, disse kan ikke sendes som pdf eller tilsvarende. Årsberetning og noter lastes opp som (pdf-)vedlegg.
 

Steve Cash

Medlem
Hvem fikk du beskjed om det av? Portalen ved innsending eller i form av brev fra Regnskapsregistret? Uansett skal det gå an å opprette en kopi av meldingen du allerede har sendt via Altinn. Gå til arkiv, finn igjen det du har sendt inn, så mener jeg det er en knapp der som heter Opprett kopi eller lignende.
 
Sist redigert:
Topp