Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativer til Netledger - regnskapsførere

Sil33

New Member
Det stemmer at det finnes mange online løsninger for regnskap. Her var Netledger nevnt som et alternativ. Etter å ha brukt Netledger en tid, har jeg fått et forferdelig dårlig inntrykk. Netledger fakturerer med gaffel. Når man spør om hvorfor fakturaene er så mye høyere enn forespeilet får man en lang remse med fagprat man ikke forstår noe av. Det eneste man forstår er at å bruke Netledger er ca dobbelt så dyrt som de forespeilet.
Når vi har oppdaget feil i regnskapsføringen, blir vi fakturert for å ringe/maile, og deretter for ekstraarbeidet de utfører når de retter feilen.
Netledger gjør mange feil.

Tilfeldigvis vet jeg om to andre selskaper som også har brukt Netledger og de har helt lik erfaring som vårt selskap.

I oppsigelsesperioden har vi også blitt belastet med "straffegebyr".

Hvis du vil bruke mer tid og penger på regnskap, uten å få noe igjen, er Netledger et godt valg.

Hvis du allerede er kunde hos Netledger, anbefaler jeg å sjekke hva du får hos andre leverandører.

Hvis du er på utkikk etter regnskapsbyrå, bør du unngå Netledger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk for tipset! Jeg har hatt en ringe-runde med regnskapsførere i dag, da jeg skal skifte regnskapsførere i løpet av måneden. Netledger/frilansregnskap imponerte veldig på intervju-runden, så sjansen var stor for at de hadde vunnet kontrakten. Ble litt mer skeptisk nå!
 

xpd

Medlem
Skulle akkurat til å signere kontrakten med netledger frilansregnskap her, men ble litt skremt av dette. Noen som kan komme med litt andre anbefalinger.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Takk for tipset! Jeg har hatt en ringe-runde med regnskapsførere i dag, da jeg skal skifte regnskapsførere i løpet av måneden. Netledger/frilansregnskap imponerte veldig på intervju-runden, så sjansen var stor for at de hadde vunnet kontrakten. Ble litt mer skeptisk nå!

Større regninger? Lager dere ikke skikkelige avtaler eller hva?

Aner ikke, som sagt var det noen av de andre på kontoret dette gjaldt - ikke meg selv, så jeg skal ikke si det sikkert. Jeg husker bare at spesielt hun ene ble veldig overraska i høst (mener jeg det var) pga en regning som var mye større enn hun hadde forventet, og at hun var litt grumpy på dem etterpå, men hun bruker dem visst fremdeles, så det kan jo også hende at det bare var hun som hadde misforstått. Men - jeg mener også å huske at en av de andre der nevnte liknende erfaringer. Kan sjeke litt mer med dem om hva det egentlig var som var greia.

Hadde jo egentlig ikke vært så overraskende om det bare var misforståelser av hva "bilag" egentlig vil si, eller noe liknende.

Vurderte frilansregnskap-folka selv også og var på nippet til å signere kontrakt for en stund siden, men har klart å ta meg av det selv foreløpig. Får vel se igjen til høsten tenker jeg, det blir egentlig mer og mer fristende å sette det bort.
 

xpd

Medlem
Vil gjerne høre noe om hvor lett eller vanskelig det er å kjøre et vanlig regnskap i tripleplex for dere som gjør det. Frilans webdesign samt noe annonseinntekter og diverse fradrag. Vil heller ha god oversikt der inne selv, enn å få sammendrag en gang i året hos frilansregnskap. Gode ressurser mottas også med takk.
 

Sil33

New Member
Større regninger? Lager dere ikke skikkelige avtaler eller hva?

Vi trodde vi hadde en skikkelig avtale. Jeg er forøvrig ikke nybegynner, og har vært borti flere regnskapsbyråer før.

Atomet skrev: Jeg husker bare at spesielt hun ene ble veldig overraska i høst (mener jeg det var) pga en regning som var mye større enn hun hadde forventet, og at hun var litt grumpy på dem etterpå, men hun bruker dem visst fremdeles, så det kan jo også hende at det bare var hun som hadde misforstått. Men - jeg mener også å huske at en av de andre der nevnte liknende erfaringer.

Dette hendte oss også. De greide å overbevise oss om at det var vi som gjorde feil og at med akkurat den typen regnskap vi hadde, ville det ikke være noe å tjene på å bytte. Vi har tapt masser av penger, og ikke minst, mye tid på å diskutere og å ergre oss. At vi ikke avsluttet tidligere får være en straff til oss selv. Vi bruker nå Tripletex samt en ny regnskapsfører. Vi betaler nå en svært lav pris, sammenlignet med det vi betalte til Netledger. Vi bruker ikke tid på å diskutere regnskapsførers faktura, og vi slipper å føle oss lurt.
 

Lumis79

New Member
Godt å se at det ikke bare er vi som har hatt problemer med Netledger

Vi sluttet å bruke Netledger fordi det ble for dyrt.

Vi vurderte å ta saken til forliksrådet, og spurte vår nye regnskapsfører om råd. Her er svaret vi fikk:

Jeg har tittet litt på fakturaene og vedleggene som dere sendte meg, og må innrømme at dette virker horribelt.

Men jeg skal være ærlig, jeg tror rett og slett det blir for vanskelig å bevise de feil her i denne saken. De har alt sitt på det rene, grundige timelister, fakturert pr. bilag med mer. De har grundig gått inn for å kunne ”bevise” sine fakturaer, og jeg må si de gjør en god jobb.

Jeg ville ikke brukt mer penger på saken, da jeg ikke tror det har et positivt utfall. Men selvfølgelig, det er helt opp til dere.
 
Topp