Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Linke til en torrent som inneholder piratkopiert materiale...

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ta ett eksempel om at jeg linker til en torrent som jeg finner på TPB, som inneholder Microsoft Office 2007.
Vil dette være ulovlig? Vil TPB mislike dette? Er det noen som kan kreve at jeg skal fjerne denne linken?
 

Gomlers

Member
For å være ærlig, hvis noe i forhold til ulovlig nedlastning som har med Microsoft å gjøre ligger i gråsonen for hva du har lyst til å tilby dine brukere, ville jeg GLATT latt det være...

Husker du hu dama som fikk millionkrav på noen usle mp3'er for litt siden?

Jeg tror ikke engang jeg ville undersøkt reglene rundt det for din del, selv om du muligens ikke gjør noe ulovlig ved bare å lenke opp mot en fil, så er torrents som inneholder piratkopier satans ulovlig. Og hvis Microsoft finner ut at de vil ta deg for det, så spiller det liten rolle hva du har hørt av oss andre her på forumet ;)

- SÅ mitt råd blir vel bare: La det være :)
Fortell heller at folk kan jo "alltids søke etter torrents hvis de gleder seg over ulovligheter" også kan du jo tilfeldigvis gi dem den søkefrasen som popper opp med piratebaylinken på første plass.. DET er ikke ulovlig iallefall :D
 

picxx

Well-Known Member
Tja, si det. For å få det beste svaret er det vel greiest å ta kontakt med en advokat da du kommer til å få en mengde forskjellige svar her (nettopp grunnet at mange "tror", men ingen vet).

Når det er sagt vil du jo være med på å undergrave en industri du selv er en del av ved å være behjelpelig med å distrubiere ulovlige kopier av programvare. Nuh...det vil vi vel ikke? :) (selv om det dreier seg om microsoft).
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Altså... Hele greia med Microsoft var ett eksempel.. La det være hvem som helst som står bak innholdet i Torrent-filen.

Denne tråden var kanskje ikke så veldig gjennomtenkt før den kom ut i offentligheten, men nå har vel faktisk skaden skjedd. :p
Jeg skjønner jo at dette kan være litt risikabelt, men kan på en måte ikke forstå at det er ulovlig å linke til en torrent som ligger på en server på andre siden av jordkloden, som ikke jeg engang eier eller disponerer på noen måte.

Jeg har forresten lagt fra meg hele tanken jeg hadde på den biten, men takker for godt tips picxx. Tror jeg heller satser på den løsningen der ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jepp.. Jeg takket deg picxx for godt tips. Beklager det. :p Jeg mente deg Gomlers. Det var du som kom med en løsning jeg tror kan være grei å bruke.
 
Topp