Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdun Group vil ha slettet brysom kritikk

Carsten

New Member
For meg har Verdun Group alltid virket som et useriøst selskap. Du skal ikke ha lang utdannelse for å forstå at de lovnader de gir i annonseringen ikke holder mål.

Du kan ta det med ro mht. truslene fra advokatene - dette "cease and desist letter" som helt sikkert er standardisert og som de sender ut til alle som kritiserer selskapet på nett. Med forbehold om at jeg ikke har juridisk bakgrunn så står ytringsfriheten relativt sterkt i Norge (også i rettsvesenet) og du vil etter alle solemerker ha en god sak.

Jeg tror at Verdun Group og advokatene bruker denne strategien for å skremme kritiske kommentarer på nett - tviler sterkt på at det vil få noen rettslige følger.
 

hansson

Langveisfarende
Så en advokat som tar saker for drap bør være en drapsmann, en advokat som tar sedelighetssaker bør selv være sedelighetsforbryter og en en advokat som tar svindelsaker bør selv være en svindler???

Det Pong trolig mente, og som jeg påpekte, var at en advokat som tar et oppdrag, i det minste bør sette seg inn i saken. Helst fra motpartens ståsted også. En bakgrunnssjekk av klienten er jo et minimum av hva man bør forvente, uansett om man tar saken eller ikke. De som forsvarer drapsmenn og terrorister har full peiling på alle detaljer i klientenes liv. Derfor virker det særdeles useriøst at DLA Piper DA ikke en gang sjekker om det ligger noe i anklagene som fremsettes mot klientene deres.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Derfor virker det særdeles useriøst at DLA Piper DA ikke en gang sjekker om det ligger noe i anklagene som fremsettes mot klientene deres.

Virker som om du ikke helt har rettsstatsprinsippet om at "enhver er uskyldig til det motsatte er bevist" under huden.

Enhver har anledning til å bruke advokat for å fremme sitt syn, uten at advokaten dermed er frynsete. For alt vi vet, kan godt disse advokatene ha "sjekket" opp klienten sin, men spiller det noen rolle?

Er det nødvendigvis slik at firmaet som omtales kun svindler kunder? Finnes det ikke fornøyde kunder?

La meg ta et annet eksempel:

Alle husker vel K-Soft som får utrolig mye pepper på nett. Her forleden ble jeg bedt av en kunde å installere programmer fra dem - de ville kjøpe fordi de hadde gode erfaringer med et tidligere program derfra.

Jeg informerte dem om at firmaet får mye pepper på nett, men selvsagt gjorde jeg jobben etter ønske fra kunden. Er jeg således moralsk sett på laveste trinn i utviklingsskalaen?
 

hansson

Langveisfarende
Som du kan se av trådstarten her kom det fram i en telefonsamtale at advokaten ikke hadde googlet klienten i forhold til påstandene som kommer frem mot dem, nemlig svindel osv. Dette ble bekreftet på telefon. Dette må sies å være frynsete, definitivt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Rune: Samtidig som enhver er uskyldig inntil det motsatte er bevist osv - hva med sikkerheten til potensielle kunder? Hvis det er stuerent å true nettsider til å fjerne informasjon fra/om misfornøyde kunder, hvordan skal folk da på forhånd kunne sjekke om firmaet er verdt å bruke, eller ikke?

Det er nettopp der det punktet jeg nevner tidligere kommer inn: Så lenge man kan underbygge påstandene sine, står man fritt til å skrive om det, og alle her har vel fått med seg at det er godt grunnlag for påstandene i dette tilfellet. Motsatt - hvis man IKKE har grunnlag for det, så kan man bli saksøkt/et.c.
 

picxx

Well-Known Member
Rune poengterer at det ikke er advokatenes jobb å iverate sikkerheten til deres klients kunder. Slikt har man forbrukerombudet, forbrukerinspøkterene, TV2 hjelper deg, og i dette tilfellet hansson, til å gjøre.
At advokaten ikke har googlet klienten er ikke noe stort poeng.
Tviler på at melling vet hele livshistorien til krekar også (selv om det neppe ville hindret akkurat han da...).

Saken er jo likevel så opplagt at å kveruelere rundt advokatenes etikk og moral synes litt påtatt her. Gjør som Tonny sier over, fokuser på svindlerne....verdun group.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Saken er jo likevel så opplagt at å kverulere rundt advokatenes etikk og moral synes litt påtatt her. Gjør som Tonny sier over, fokuser på svindlerne....verdun group.

Enig. That's my point.
 

Smbinfo

Medlem
Synes det er merkelig om at det er god advokatskikk å slenge rundt seg med trusler mot alle som skriver noe negativt om klienten din.

Men har selv jobbet i bransjen og hørt verre historier enn dette, der ikke navngitte firmaer med utspring fra et av de første og største svindlerne har ført små stakkarser i retten og plaget dem med rettsaker helt til de ikke gidder mer og heller fjerner innlegget.

Mange er ivrige å selge NUF fremdeles, selv om de kunne ha solgt AS. Dette er fordi de kan kreve vedlikeholdsgebyr hvert år, samt at de antakelig tar en saftig pris for avvikling av NUFet(noe de vet kommer til å komme).
 

peterandrej

pensjonert moderator
NUF hadde noe for seg for et år siden da kapitalkravet i AS var mye høyere enn det er i dag, men NÅ er det jo helt meningsløst å opprette et NUF. Du legger i praksis hele styringen av selskapet i hendene på et eller annet firma, og må stole på at de gjør som de skal med innsending av papirer til landet selskapet er registrert i. Det er ikke bare dumt, det er helt tullete.

Dette er derfor en bransje som er døden nær, og det er slett ikke rart at aktørene tviholder på det de kan. Det er nok det vi ser et tegn på her, med søksmål i alle retninger og rent generelt merkelig oppførsel. Desperate tider gir ofte desperate utslag :)
 
Fikk i dag brev både privat og til firmaet, fra advokatfirmaet DLA Piper Norway DA på vegne av Verdun Legal Services Ltd. De krever sletting av denne artikkelen:

Verdun vil deg ingenting godt

Det gis en frist på fire dager til å signere på at artikkelen skal slettes.

Litt oppsiktsvekkende er det at advokatene Håvard Kjærstad og Cecilie Haavik har tatt på seg oppdraget uten faktisk å google "Verdun+svindel" først. Dette gikk frem av telefonsamtale med førstnevnte. Et enkelt Google-søk gir oss f.eks. denne ferske saken fra 2012, der Hedmark politidistrikt faktisk går ut og "advarer mot bedragere som opererer under navnet Verdun Legal services Ltd." Jeg antar derfor at ikke artikkelen på Frilansinfo er så ille. Hva synes dere?

Brevene inneholder ingen forklaring på hva Verdun finner krenkende i artikkelen. Det står kun at saken inneholder "en rekke krenkende uttalelser om Verdun Group, herunder anklager om ulovlige og straffbare forhold". Det påpekes også at vi pådrar oss et strafferettslig og sivilrettslig ansvar for det som skrives.

Så her sitter man altså på Malta og tyr til substansløse advokattrusler, mens de mange her i landet som er blitt lurt av dem ikke har sjans til å få trukket Verdun retten for å få stoppet dem en gang for alle. Som dere veit blir jeg litt småsinna av sånt. Kjør debatt ;)

Hehe, høres ut som et nytt blogginnlegg, spør du meg :D

Mvh Dan
 

U4IC

New Member
Panlegis /verdun group

Hei

Jeg driver som mange andre og krangler med panlegis om og få dem til og holde det de lovde meg.

Jeg kjøpte et nuf i november 2011, jeg var klar over at EK på AS skulle ned i 30 000 fra januar av så jeg var veldig skeptisk til og tegne nuf, da jeg fint kunne vente et par månder.

Jeg ble til slutt overtalt da jeg skulle få med en AS garanti i pakken, fikk også prisen litt ned, trengte bare betale 5000 + brreg. samt jeg ble lovet at alle utgifter jeg hadde ved opprettelse og drift av NUF'et ville telle som EK når jeg skulle opprette et AS.
De skulle også hjelpe med revisor hjelp når den tid kom,så jeg skulle bare ta vare på alle kvitteringer .

Etter jeg hadde betalt de,
Opprettet de først NUFet i feil navn.
Etter jeg klaget på dette, hadde de et ekstraordinært styremøte, uten meg til stede, der de vedtok at firmaet skulle skifte navn.
Jeg trodde dette var i orden ,men så fikk jeg brev fra berrg.no om at det skjedde en feil ved registreringen min pga manglende dokumentasjon ved navneendringen.

Jeg sendte da ny mail til dem, men fikk ikke svar, så da satte jeg meg inn i opprettelse av nyf, og sendte selv brreg de papirene de trengte. Jeg fikk etter hvert svar fra panlegis at de skulle fikse dette men da hadde jeg stresset med tlf og mail og ordnet det.

Jeg hadde også forstått det slik at jeg betalte dem for og ordne alt med firamet,
dvs jeg tok ikke og sendte inn noe selvangivelse for firamet,
dette viste seg å være dumt, da jeg fikk telefon fra skatt vest.

Jeg skrev et brev til dem, med dokumentasjon om Nufet, så da gikk også dette i orden.


Jeg har enda ikke fått noe hjelp av panlegis til revisor hjelp,de sier de kan hjelpe og så blir det med det. de henviste meg tilslutt til et nummer jeg kan ringe, men når jeg tar kontakt med dem har de ikke tid før i august.

Panlegis har også gått tilbake på hele AS garantien,og begrunnet dette som at , de hadde ingen pakker som gav dette tilbudet,- de hadde faktisk aldri hørt om noe AS garanti.
Så om jeg nå skal få hjelp må jeg betale mer penger.

Hej Balls of Norway
>>>
>>>Kr 3 759,- ferdig reg. (eksl revisors gebyr) för AS
>>>
>>>Revisor kan vi självklart också hjälpa till med.
>>>
>>>Att bara få någon att se igenom kvitton blir ingen stor kostnad.
>>>
>>>Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då?
>>>
>>>Med vänliga hälsningar

Dette hele ser ut som en ny svindel og jeg vet ikke helt vilken vei jeg skal ta videre.
Jeg synes "Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då? " egentlig er ganske morrsomt da det er det intrykket de fleste har av akuratt panlegis.
-Vi shiper deg en faktura eller trekker en sum fra visakortet ditt så er vår business done.


Det jeg egentlig skulle spørre om her, var har dere noen beviser på at Verdun group og Panlegis er samme firmaer eller deler av samme konglomerat? Selger påstår verdoun group er en konkurent er dette sant?
Verdoun group har startet og ringe meg nå, så det er derfor jeg skulle likt og vist dette.

Og om dere har noen tips til hva jeg skal gjøre nå, kan jeg gå til forliksrådet, jeg sliter nokk med og dokumenter at de gav meg AS garanti samt løfter om gratis revisor hjelp.

Jeg er redd for at alle utgifter jeg har hatt på Domener, bøker, tegnesaker osv ikke kan bli regnet med som EK på mitt AS noe som gjør at jeg ikke har de 30000 jeg trenger. jeg er ikke innteresert i og forsette med NUFet da det betyr jeg må forsette og betale panlegis penger for driften av dette.
 

hansson

Langveisfarende
Hehe, høres ut som et nytt blogginnlegg, spør du meg :D

Mvh Dan

Det ble faktisk en ny artikkel til slutt: Slik bløffer Verdun til seg kredittkortinformasjonen din | Frilansinfo.no | Informasjonsportalen for kreative frilansere |. Som vi ser av kommentarene driver de fortsatt på som før.


Jeg ble til slutt overtalt da jeg skulle få med en AS garanti i pakken, fikk også prisen litt ned, trengte bare betale 5000 + brreg.

Da har du ikke fått mye for pengene. Verdun oppretter NUF til ca 2990,- virker det som.

samt jeg ble lovet at alle utgifter jeg hadde ved opprettelse og drift av NUF'et ville telle som EK når jeg skulle opprette et AS. De skulle også hjelpe med revisor hjelp når den tid kom,så jeg skulle bare ta vare på alle kvitteringer.

Man må rett og slett bare være jævla skeptisk til å stole på selgere på telefon. Skal man kjøpe noe slikt som dette, med innbakte "lovnader", må man ha det skriftlig i kontrakts form FØR kortet trekkes. Ellers er det veldig lett for selgere å love hva som helst, og så trekke lovnaden tilbake etterpå. Uansett må man ikke kjøpe fra firmaer som ikke finnes i Brønnøysund, da har man null å stille opp med hvis noe går galt.

Jeg hadde også forstått det slik at jeg betalte dem for og ordne alt med firamet,
dvs jeg tok ikke og sendte inn noe selvangivelse for firamet,
dette viste seg å være dumt, da jeg fikk telefon fra skatt vest.

Selvangivelse, regnskap og næringsoppgave er alltid firmaeiers eget ansvar. Verdun og Panlegis selger etter det jeg kjenner til ikke regnskapsførertjenester.

Hej Balls of Norway
>>>
>>>Kr 3 759,- ferdig reg. (eksl revisors gebyr) för AS
>>>
>>>Revisor kan vi självklart också hjälpa till med.
>>>
>>>Att bara få någon att se igenom kvitton blir ingen stor kostnad.
>>>
>>>Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då?
>>>
>>>Med vänliga hälsningar

Dette hele ser ut som en ny svindel og jeg vet ikke helt vilken vei jeg skal ta videre.
Jeg synes "Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då? " egentlig er ganske morrsomt da det er det intrykket de fleste har av akuratt panlegis.
-Vi shiper deg en faktura eller trekker en sum fra visakortet ditt så er vår business done.

Prisen her er høy, og du har allerede dårlige erfaringer med firmaet. Så styr unna! Du har ikke noen garanti for hva revisorkostnaden blir hos dem, eller om du faktisk får det du betaler for. Hos Starte-AS.no får du hele pakken for 3900,- eks. mva., og vi er ikke de billigste på markedet. Dette er inkludert revisor.

Det jeg egentlig skulle spørre om her, var har dere noen beviser på at Verdun group og Panlegis er samme firmaer eller deler av samme konglomerat? Selger påstår verdoun group er en konkurent er dette sant?
Verdoun group har startet og ringe meg nå, så det er derfor jeg skulle likt og vist dette.

Ikke godt å si. De holder begge til på Malta og i London, så de kjenner ihvertfall til hverandre. Men Panlegis har adresse i St. Julians, mens Verdun holder til i Sliema. Stron Group ble visstnok til Panlegis, så de skal ha vært samme firma. Hvis Verdun nå driver og kontakter deg, er det sannsynlig at de to samarbeider/er samme konsern.

Og om dere har noen tips til hva jeg skal gjøre nå, kan jeg gå til forliksrådet, jeg sliter nokk med og dokumenter at de gav meg AS garanti samt løfter om gratis revisor hjelp.

Jeg er redd for at alle utgifter jeg har hatt på Domener, bøker, tegnesaker osv ikke kan bli regnet med som EK på mitt AS noe som gjør at jeg ikke har de 30000 jeg trenger. jeg er ikke innteresert i og forsette med NUFet da det betyr jeg må forsette og betale panlegis penger for driften av dette.

Her er jeg redd det ikke er noe mer å gjøre i Norge. Hvis du skal gjøre noe måtte du gjort det i London eller på Malta. Selv ikke det ville ført noen vei, de har sikkert helt vanntette skott og et utall ulike firmaer med uklare eierforhold. De har lurt deg, det er bare til å innse, og komme seg videre. Å omdanne et NUF til et AS er en helvetes dyr og vanskelig jobb. Begynn å sette av penger til et AS, så greier du det. I mellomtida fungerer et ENK helt fint. Det er gratis.
 

U4IC

New Member
Mail fra Panlegis.

Dato: Wed, 4 Jul 2012 14:24:42 +0200
Hej Balls of Norway
>
>Som sagt så har vi ett direkt samarbete med revisorer i Sverige men ännu inte i Norge.
>
>Det var därför jag tog kontakt med de, för att du skulle få en snabb process.

Jeg fikk også svar fra revisorfiramet.

>>Dato: Wed, 4 Jul 2012 15:37:26 +0200
>>Emne: SV: SV: Panlegis Nuf til AS revisorhjelp

>>Jeg har ikke hørt om Planlegis før.


hehe,faen asså, de sier det som passer dem i en hver situasjon,for å få igjennom et raskest mulig salg.

Så dere anbefaler meg da og slette NUF, og ha et Enkeltmannsforetak til jeg får nok EK.
Er det nen så vet om det går greit og få utgiftene jeg hadde ved nufet+ endel kvitteringer + domene som jeg nå eier, til og gjelde som verdier i Balls of norway.
 
Topp