|
|||||||
| Lover, regler og normer Diskuter alt innen lover, regler og normer på Internett. Denne kategorien inkluderer, men er ikke begrenset til, trademark, opphavsrett og patenter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Søk i denne tråden | Visningsmoduser |
|
|||
|
Jeg har et dot com domene der jeg får ca 6 - 7.000 besøk pr. dag fra Google.
Nå er det en som har opprettet samme domenenavn under dot net, og etterlignet starten av min tittel. Noe som gjør at han stort sett kommer som nr. 2 etter meg som får førsteplassen. Er det noe jeg kan gjøre med dette. Evt. et sted jeg kan klage. Evt. hvordan kan jeg presse han ned på søket? |
| Sponsede annonser |
|
|||
|
Har han kopiert innholdet ditt, eller bare domenavnet og tittel? Om bare domenenavn og tittel er han i sin fulle rett. Det kalles konkurranse
Hadde det vært ulovlig ville de som tok domenetnavnet hotel.com kunne saksøkt jæææævlig mange. |
|
|||
|
Sitat:
Det er bare starten av tittelen han har etterlignet. Har opprettet en datingside via http://www.diy-dating.com/ Sist endret av onlyme : 30th April 2009 kl 12:44. |
|
|||
|
Han vet jo tydeligvis hva han har gjort, så det er vel ikke noe i veien for å sende han en mail med forventninger om at han endrer til noe mindre likt.
Kanskje han gjør det, kanskje ikke. En gang kopierte en kar tittel, meta tags og de viktigste salgsstrofene fra en av mine sider. Sendte ham en mail - han endret. |
|
|||
|
Får se om jeg gidder. De fleste som kommer via Goggle vet hvor de skal. Bare det at de bruker en søkeboks når de skal besøke siden min.
Fikk opplyst av hosten min at hvis siden hadde hatt samme type innhold/konsept som min. Da ville dette vært en domenekonflikt jeg kunne gjort noe med. |
|
||||
|
Hadde du trademarket det du har laget, så kunne du gjort noe med det.
|
Sitat:
Du er garantert ute av det gamet like fort som du kom inn ![]() |
|
|||
|
Produsenter, paysites, og rikinger som vet at de lykkes med prosjektene sine ja. Hadde uansett ikke fått innvilget noen søknad fordi domene navnet er i bruk av Lexmark som type navn på en av skriverne deres.
![]() |
|
|||
|
Problemet er at du må gjøre det før du tar det i bruk. Kan ikke se om det lykkes først. Da er det for sent. Dette er noe for storkapitalen. Ikke noe kjøkkenbord produsenter kan holde på med, men hvis det er bare er i Norge en skal registrere varemerke blir saken litt annerledes.
|
|
|||
|
Jeg kjenner ikke den saken. Regelen er at hvis et navn er i bruk f. eks som firmanavn av andre blir søknad avslått. Hvis det var sånn at en kunne registrere varemerke på et navn som var i bruk av mange i forskjellige sammenhenger ville det blitt komplett kaos.
|
|
||||
|
Sitat:
Alle skjønner det at du ikke kan registrere saab.me , registrere saab som et varemerke og starte med bilsalg. Men nå er vi vel en smule OT her ![]() |
![]() |
| Trådverktøy | Søk i denne tråden |
| Visningsmoduser | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd startet av | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Problem med H1 i tittel | Tonny | HTML/CSS | 10 | 4th June 2009 05:17 |
| Problem med meta tittel | Tonny | Webutvikling | 7 | 11th February 2009 20:17 |
| Meta og tittel | meglerkontakt | Søkemotoroptimalisering (SEO) | 1 | 19th September 2008 21:01 |
| WP tittel på innlegg kode | i-net | Wordpress | 1 | 10th June 2008 18:34 |
| Kun tittel i category view | Tonny | Wordpress | 6 | 13th March 2008 15:49 |