Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Lover, regler og normer
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Lover, regler og normer Diskuter alt innen lover, regler og normer på Internett. Denne kategorien inkluderer, men er ikke begrenset til, trademark, opphavsrett og patenter.

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 12:01
Standard   Tittel etterligning

Aktivt medlem

Ble medlem: Jul 2008
onlyme will become famous soon enough

Jeg har et dot com domene der jeg får ca 6 - 7.000 besøk pr. dag fra Google.
Nå er det en som har opprettet samme domenenavn under dot net, og etterlignet starten av min tittel. Noe som gjør at han stort sett kommer som nr. 2 etter meg som får førsteplassen.

Er det noe jeg kan gjøre med dette. Evt. et sted jeg kan klage. Evt. hvordan kan jeg presse han ned på søket?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 12:18
Standard  

Medlem

Ble medlem: Apr 2008
zapotek is a glorious beacon of lightzapotek is a glorious beacon of lightzapotek is a glorious beacon of lightzapotek is a glorious beacon of lightzapotek is a glorious beacon of lightzapotek is a glorious beacon of light

Har han kopiert innholdet ditt, eller bare domenavnet og tittel? Om bare domenenavn og tittel er han i sin fulle rett. Det kalles konkurranse Hadde det vært ulovlig ville de som tok domenetnavnet hotel.com kunne saksøkt jæææævlig mange.
Svar med sitat
  #3 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 12:34
Standard  

Aktivt medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av zapotek Vis innlegg
Har han kopiert innholdet ditt, eller bare domenavnet og tittel? Om bare domenenavn og tittel er han i sin fulle rett. Det kalles konkurranse Hadde det vært ulovlig ville de som tok domenetnavnet hotel.com kunne saksøkt jæææævlig mange.
Ikke innholdet, men har samme type sponsor innhold som selger bra på min side. Hadde han kopiert innholdet hadde jeg kontaktet hosten hans og laget et helvetes bråk. Begge sidene er på engelsk, og har et sært navn sammensatt av tall og en bokstav type.

Det er bare starten av tittelen han har etterlignet. Har opprettet en datingside via http://www.diy-dating.com/

Sist endret av onlyme : 30th April 2009 kl 12:44.
Svar med sitat
  #4 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 14:48
Standard  

Tonny sin avatar
Administrator

Ble medlem: Mar 2007
Sted: Åsgårdstrand
Tonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud ofTonny has much to be proud of

Nei, du får ikke gjort noe med dette. Du må bare fortsette å gjøre en god jobb og sørge for å ligge som nr. 1. Eneste måten å presse konkurrenter ned på resultatlisten er å lage flere nettsteder som ranker bedre enn dem.
Svar med sitat
  #5 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 16:32
Standard  

Medlem

Ble medlem: Feb 2009
testdriver has a spectacular aura abouttestdriver has a spectacular aura about

Han vet jo tydeligvis hva han har gjort, så det er vel ikke noe i veien for å sende han en mail med forventninger om at han endrer til noe mindre likt.

Kanskje han gjør det, kanskje ikke.

En gang kopierte en kar tittel, meta tags og de viktigste salgsstrofene fra en av mine sider. Sendte ham en mail - han endret.
Svar med sitat
  #6 (permalink)  
Gammel 30th April 2009, 17:27
Standard  

Aktivt medlem

Får se om jeg gidder. De fleste som kommer via Goggle vet hvor de skal. Bare det at de bruker en søkeboks når de skal besøke siden min.

Fikk opplyst av hosten min at hvis siden hadde hatt samme type innhold/konsept som min. Da ville dette vært en domenekonflikt jeg kunne gjort noe med.
Svar med sitat
  #7 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 12:05
Standard  

nextri sin avatar
Medlem

Ble medlem: Dec 2007
nextri is a jewel in the roughnextri is a jewel in the roughnextri is a jewel in the rough

Hadde du trademarket det du har laget, så kunne du gjort noe med det.
  #8 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 13:57
Standard  

Aktivt medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av nextri Vis innlegg
Hadde du trademarket det du har laget, så kunne du gjort noe med det.
Hvem gidder det i adult. Prøv å start en musikkside med domenet madonna.no.
Du er garantert ute av det gamet like fort som du kom inn
Svar med sitat
  #9 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 14:32
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av onlyme Vis innlegg
Hvem gidder det i adult.
Ganske mange faktisk
  #10 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 14:44
Standard  

Aktivt medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Ganske mange faktisk
Produsenter, paysites, og rikinger som vet at de lykkes med prosjektene sine ja. Hadde uansett ikke fått innvilget noen søknad fordi domene navnet er i bruk av Lexmark som type navn på en av skriverne deres.
Svar med sitat
  #11 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 14:58
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

picxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud ofpicxx has much to be proud of

Sitat:
Produsenter, paysites, og rikinger som vet at de lykkes med prosjektene sine ja.
Joda, hvem gidder vel å trademarke noe man ikke lykkes med?
Adult er et stort område, og det er mange som har trademarkede navn der ute.
  #12 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 15:32
Standard  

Aktivt medlem

Sitat:
Opprinnelig skrevet av picxx Vis innlegg
Joda, hvem gidder vel å trademarke noe man ikke lykkes med?
Adult er et stort område, og det er mange som har trademarkede navn der ute.
Problemet er at du må gjøre det før du tar det i bruk. Kan ikke se om det lykkes først. Da er det for sent. Dette er noe for storkapitalen. Ikke noe kjøkkenbord produsenter kan holde på med, men hvis det er bare er i Norge en skal registrere varemerke blir saken litt annerledes.
Svar med sitat
  #13 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 15:47
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Problemet er at du må gjøre det før du tar det i bruk. Kan ikke se om det lykkes først. Da er det for sent.
Stemmer ikke.
Du kan trademarke et navn når som helst. Etter flere år om du vil.

For å ta et eksempel. Du har sikkert hørt om netpond?
Et forum (og mer eller mindre et varemerke innen adult) for adult webmastere og wannabees. De har drevet dette forumet i årevis. For et par år siden ble de plaget med at folk kjøpe opp andre domener, som f.eks. netpond.me og kom til forumet for å prøve å selge disse.

Netpond trademarked navnet sitt, og kjøpte rettslig opp ethvert .tld med navnet.
  #14 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 16:18
Standard  

Aktivt medlem

Jeg kjenner ikke den saken. Regelen er at hvis et navn er i bruk f. eks som firmanavn av andre blir søknad avslått. Hvis det var sånn at en kunne registrere varemerke på et navn som var i bruk av mange i forskjellige sammenhenger ville det blitt komplett kaos.
Svar med sitat
  #15 (permalink)  
Gammel 1st May 2009, 17:27
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Sitat:
Jeg kjenner ikke den saken. Regelen er at hvis et navn er i bruk f. eks som firmanavn av andre blir søknad avslått.
Hva har det med historikken på et navn å gjøre?
Alle skjønner det at du ikke kan registrere saab.me , registrere saab som et varemerke og starte med bilsalg.

Men nå er vi vel en smule OT her

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
Problem med H1 i tittel Tonny HTML/CSS 10 4th June 2009 05:17
Problem med meta tittel Tonny Webutvikling 7 11th February 2009 20:17
Meta og tittel meglerkontakt Søkemotoroptimalisering (SEO) 1 19th September 2008 21:01
WP tittel på innlegg kode i-net Wordpress 1 10th June 2008 18:34
Kun tittel i category view Tonny Wordpress 6 13th March 2008 15:49