Gå Tilbake   Webforumet.no > Business > Lover, regler og normer
Registrer FAQ Medlemsliste Kalender Søk Dagens innlegg Marker forumene som lest

Lover, regler og normer Diskuter alt innen lover, regler og normer på Internett. Denne kategorien inkluderer, men er ikke begrenset til, trademark, opphavsrett og patenter.

Svar

Tilbakelenk Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
  #1 (permalink)  
Gammel 11th February 2010, 12:25
Standard   Etikk og moral

Medlem

Ble medlem: Oct 2008
dagmar is on a distinguished road

En av mine bedrifter er en kiosk.

En av mine kunder har blitt dårlig, han har hatt slag og drypp. Dette gjør at han ikke husker hva han har kjøpt og om han har betalt.

Han har fått røykeforbud av legen men dette blir ikke overholdt. Han kommer til oss for å kjøpe sigarer. Hva burde jeg gjøre om konen sier at vi ikke skal selge til han? Nekte neste gang? Eller skal vi bare fortsette og selge han lottokuponger hver dag fordi han ikke husker at han kjøpte dagen før?

Hva om man driver nettbutikk. Og får inn bestillinger fra folk med Alzheimers eller demente personer. Tar man glatt imot pengene?
Svar med sitat
Sponsede annonser
  #2 (permalink)  
Gammel 11th February 2010, 12:35
Standard  

picxx sin avatar
Medlem

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Asia
picxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant futurepicxx has a brilliant future
Send en melding på ICQ til picxx Send en melding på MSN til picxx

Sitat:
Opprinnelig skrevet av dagmar Vis innlegg
Hva om man driver nettbutikk. Og får inn bestillinger fra folk med Alzheimers eller demente personer. Tar man glatt imot pengene?
Hvordan skal nettbutikken vite om personen har alzheimers eller er dement?
Er vel heller få som ringer opp alle kundene for å bekrefte salget.
  #3 (permalink)  
Gammel 11th February 2010, 13:33
Standard  

hansvh sin avatar
Medlem

Ble medlem: Nov 2008
hansvh has a spectacular aura abouthansvh has a spectacular aura about
Send en melding på ICQ til hansvh Send en melding på MSN til hansvh Send en melding via Skype™ til hansvh

Du kan jo velge selv om du vil være en douche eller tjene litt mindre. Lett valg IMHO.
Del

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Lignende tråder
Tråd Tråd startet av Forum Svar Siste innlegg
litt moral eller kanskje ikke? Glum Viral Markedsføring 4 11th February 2007 19:45